Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tycker ni Kent blandar stilar i skivan?

  1. #1
    Nybörjare israfromcatv2s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Barcelona, Spain
    Inlägg
    55

    Standard Tycker ni Kent blandar stilar i skivan?

    Enligt mig finns det olika blandade stilar.
    Den nya Kent som kan höras i Elefanter, Berlin, Ingenting, Vy från ett luftslott .. kanske även Columbus o Sömnen

    Andra låtar som passar bättre med D&JD stil: LSD någon? (som doftar som Mannen i den vita hatten) o Ensammast i Sverige

    Generation Ex t.ex låter som om den skulle kunna finnas också på "The hjärta o smärta EP"

    Vid din sida o Våga vara rädd låter lite som gammaldags Kent (förutom "trumpeter").


    Ok ... det är bara min åsikt.

  2. #2

    Standard

    jag tycker "vy från ett luftslott" låter som en låt från V&A.. eller iallafall tyckte jag det första lyssningen..grymt bra e den nu iallafall.
    Elefanter tycker jag är bland dom bästa låtarna dom gjort..nyskapande och grymt bra!
    våga vara rädd lät mycke "gammla-kent"..synd bara att trumpeterna inte riktigt passar in i den...jag tycker det där mittpartiet i "vid din sida" där jocke sjunger om "stora havet" är en höjdpunkt på skivan oxå!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  3. #3
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Okej.
    1. Elefanter är nyskapande precis som ni säger, och är något av det bästa kent någonsin gjort.
    2. Berlin är även den riktigt bra och nyskapande.
    3. Ingenting är en självklar hit från detta album.
    4. Vid Din Sida tycker inte jag alls låter som en gammal kent låt. Den låter väldigt mycket "Isola" dock. Men känns ändå ny & fräsch.
    5. Columbus är en ny fet ballad och en fan-favorit som dom flesta älskar.
    6. Sömnen passar perfekt in.
    7. Vy från ett luftslott är riktigt grym. Och innehåller nya saker.
    8. Våga vara rädd, den låten som skulle passa in på V&A utan problem, dock är trumpeterna ganska coola.
    9. LSD Någon är så skön så jag saknar ord.
    10. Generation Ex, passar också in på V&A, lite slätstruken & lättsmält pop som förmodligen kommer passera förbi mig iallafall.
    11. Ensammast i Sverige, här kommer kanske den mest vågade låten, tror inte att det var många som tänkte att den skulle låta såhär. Mycket bra tycker jag.

    Med o blanda stilar, ah jo jag vet inte, tycker bara att allt är ruggigt bra.
    Men de flesta låtarna är nyskapande (inom kent's musik så att säga)
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •