Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 27 av 27

Ämne: TTS - Kent - kemiska droger?

  1. #16
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jones_giftet Visa inlägg
    t.ex. Jag tycker "Vid din sida" refererar starkt till droger. Sedan känns det som att vara sné-tänd nästan när man hör melodin på "viiiiid diiiiin siiida",
    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Snetändningen på Vid Din Sida kan jag hålla med om.
    Dels, på vilket sätt refererar "Vid din sida" till droger? Och på vilket sätt är melodin en snedtändning?

  2. #17
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Tomteparad Genom Stan

  3. #18
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 452

    Standard

    Om någon har läst boken "kent-texter om sveriges största rockband" Så berättar bandet om att dom allihopa påtända anlände till studion ( det var ett bra tag sen, kommer inte ihåg vilken skiva) Men jag tror inte att TTS har droger inblandat i sig.
    Jag håller med fast forward, det finns ju faktiskt ett par nyblivna pappor i kent!

  4. #19
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dannie Visa inlägg
    Om någon har läst boken "kent-texter om sveriges största rockband" Så berättar bandet om att dom allihopa påtända anlände till studion ( det var ett bra tag sen, kommer inte ihåg vilken skiva) Men jag tror inte att TTS har droger inblandat i sig.
    Jag håller med fast forward, det finns ju faktiskt ett par nyblivna pappor i kent!
    Jag säger varken bu eller bä, men kent är rätt kända för att använda sig av sarkasmer..

    Generation X kallas ju som bekant även den ironiska generationen..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  5. #20
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard jockes titlar

    Citat Ursprungligen postat av jones_giftet Visa inlägg
    Jag minns att efter min första genomlyssning av TTS tänkte jag för mig själv "den här skivan handlar nog till störrst del om droger..."
    Är det någon mer som har fått en känsla av att kent's låtskrivare har tagit droger i sammband med senaste skivan, eller möjligtvis bara vill sjunga om hur det skulle vara att va påverkad osv?
    t.ex. Jag tycker "Vid din sida" refererar starkt till droger. Sedan känns det som att vara sné-tänd nästan när man hör melodin på "viiiiid diiiiin siiida", för att inte tala om "LSD Någon?" som definitivt handlar om det.

    Inte mkt för belägg för vad jag tror, men det är nog mest för att det är en Känsla jag får av att lyssna på skivan... någon mer som tänkt/kännt liknande...?
    om du tycker "LSD, någon?" måste handla om droger. Titta då på Jockes andra låttitlar, såsom "Kräm (Så nära får ingen gå)" som är en simpel låt om oralsex/citerat Jocke Berg
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  6. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Endast 10 rader rent skitsnack det där. Bara för att låten heter LSD, någon? betyder det inte att den "absolut" handlar om droger.

    När det gäller vid din sida kan jag inte hitta något "drog-relaterat"
    Enligt mig handlar låten om att drogerna knackar på dörren när man känner sig utanför...

  7. #22
    Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    Sveriges framsida
    Inlägg
    18 202

    Standard

    Whats wrong with you? Seriously..

  8. #23
    Nybörjare candybells avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Boden
    Inlägg
    23

    Standard

    What? vad förutom namnet på 'lsd, någon' refererar till droger på skivan? Och om låten på något sätt ska ha anknytningar till droger så skulle det vara de dåliga aspekterna av dem.. att man försakar alla som betyder något och blir ensam. Men även att säga det känns långsökt..
    So tomorrow we could teach them some new styles.

  9. #24
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Alltså, Kent var ju inne på det där med att sjunga om droger på D&JD också. Detta ska "enligt säkra källor" vara en första skiss på albumomslaget: http://www.cartoonstock.com/lowres/sea0178l.jpg

    Intagande av kokain kan väl frammana hallucinationer, "Max 500" är väl en direkt hyllning till dessa hallucinationer?

    "500 mil i snön" - Snow/snö är ju ett smeknamn för kokain. "Ett UFO över sjön" är väl inte direkt konstigt att man ser efter att ha dragit i sig en lina kokain, 500 mil lång?
    Senast redigerat av Rotuhiiri den 2007-11-15 klockan 23:38.

  10. #25
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Intagande av kokain kan väl frammana hallucinationer,
    Nej, kokain är ingen hallucinogen.

  11. #26
    Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    11

    Standard

    Vid min sida handlar om misshandel och inget annat!
    "vid min sida har du en outhärdlig kväll", "du har satt ditt liv på spel för min skuld", "vänd dina andra kind mot slagen", "skiftar glorian i gult, skärt och blått".
    Lyssna på texten så förstår ni! Hela plattan handlar ju om skiten i samhället idag...

    Fast "LSD, någon?" handlar ju verkligen om en missbruk!

  12. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Beah Visa inlägg
    Mm, visst, hela skivan hadlar säkert om när Sami säger att han rökt hasch i dokumentären eller något......
    Men hans kommentar om att det var "första och sista gången" tror jag han sa bara för att han kom på att det kanske inte är smart att säga så till en journalist. Kent säger ju själva att de hade köpt "bra gräs" i belgien, o hade spelat in påtända.... Men sami kanske avstod, vad vet man...

    tycker det är jävligt kul att jag har väckt denna uppståndelse.
    Tankarna kring droger var bara något som kom upp efter jag lyssnat på skivan första gången.
    Senast redigerat av jones_giftet den 2007-11-16 klockan 23:17.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •