Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 59

Ämne: Koncept & form

  1. #16
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av K747ent Visa inlägg
    Jag hoppas verkligen på någon ny låt i stil med 747 eller "en timme en minut". En sån där lång och härlig låt där gitarrerna bara maler på och för talan i flera minuter.

    I övrigt hoppas jag på en skön blandning av fartfyllda låtar, tårgripande ballader och nya friska texter att spekulera om. Så där som bara Kent kan.

    Allt detta förpackat i ett läckert helthetstänkande koncept. Där låtnamn, albumomslag, texter och kommande turné smälter samman i ett.

    Tycker om allt detdär utom gitarrmangel, tycker bara massa ackord som tar upp tid känns ganska hårt värdelöst, och sen en extra refräng, dom har gjort det i en hel del låtar och utan några varierande melodier så är de ju bara copy and paste liksom x_X

    Men långa låtar och genomtänkta koncept skulel uppskattas mycket =)
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  2. #17

    Standard

    Gitarrmangel ska det va! Typ som outrtot i NDBPM, härligt härligt. Men vi vet ju att Kent aldrig kommer låta som på de första skivorna mer...

  3. #18
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    jo en låt i stil med en timme en minut skulle vara himmel.

    jag hoppas på lite mer rock i denna platta och lite mer fartfyllda låter än i dojd.

  4. #19
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Stilen får vara lite mer som FF och Vinternoll2!

  5. #20
    Erfaren medlem popnonstops avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    2 180

    Standard

    jag tror att den kommer skilja sig ganska mycket från DOJD, helst så skulle jag vilja höra något helt nytt, så att man nästan blir förvånad, fast det ska ändå låta kent. sen så skulle jag gärna höra lite mer stråkar.

    och självklart någon låt som 747 eller en timme en minut, och längre och mer genomtänka låtar som inte håller sig inom den vanliga "ramen" som någon innan skrev.
    one november, spawned a monster in the shape of this child

  6. #21

    Standard

    varför inte låånga instrumentala partier å sen sjunger jocke å så går allt i femtiotre sjuttondelstakt? jag vill ha keeeent nu, törstar efter mer kentmusik!!! mermermer

  7. #22
    Nybörjare Saltvattens avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Helst i vattnet
    Inlägg
    49

    Standard

    Jag hoppas på mer fart än i DOJD, mycket gitarr och, som någon sagt, inte så mycket upprepningar av refreänger osv.

    Önskar mig: något som låter som Vinter02 <3 ..
    Ge mig en vinterdrog, ge mig allt du har.

  8. #23
    Erfaren medlem popnonstops avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    2 180

    Standard

    skrev inte kent någonstans att de skulle ha mer blås på skivan den här skivan? det låter i alla fall väldigt intressant tycker jag.
    one november, spawned a monster in the shape of this child

  9. #24
    Nybörjare Saltvattens avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Helst i vattnet
    Inlägg
    49

    Standard

    Blåsinstrument skulle antagligen göra sig ganska bra ihop med deras sound, precis som stråkar.. Jag älskar stråkarna!! Give me more stråkar! Och gitarr!
    Ge mig en vinterdrog, ge mig allt du har.

  10. #25
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    16

    Standard

    en sak som jag verkligen skulle tycka vore skönt för öronbadet vore med lite mer tydliga trummor. tyckte förut att det bara var på D&JD som trummorna kändes dämpade men efter att ha lystnat lite mer nu på deras gamla material (det var bra längesen nu, alldeles för lite kent det senaste halvåret) så får jag samma känsla där.

  11. #26
    Medlem ensams avatar
    Reg.datum
    Jan 2003
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    1 537

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Saltvatten Visa inlägg
    Blåsinstrument skulle antagligen göra sig ganska bra ihop med deras sound, precis som stråkar.. Jag älskar stråkarna!! Give me more stråkar! Och gitarr!
    Jag vill också ha massa stråkar! Stråkar är underbart!
    Låt mig behålla det här Det kan väl jag vara värd
    Kom och slå sönder min värld Det är allt jag begär

  12. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Saltvatten Visa inlägg
    Blåsinstrument skulle antagligen göra sig ganska bra ihop med deras sound, precis som stråkar.. Jag älskar stråkarna!! Give me more stråkar! Och gitarr!
    Ge mig en vinterdrog.. ge mig allt ni har..

    Texter, gittar, ståkar, trumpeter.. lite trummor på det? ja.. kent helt enkelt.. kan det bli bättre?

  13. #28
    Medlem tdr 20o0s avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    i skogen, , Finland.
    Inlägg
    261

    Standard

    gitarrer är kul, speciellt snabba distade gitarrer och jätte många noter som spelas jättejättesnabbt
    Tjo va de va livat i holken i lördags...

  14. #29

    Standard

    Spår 1-5 kan vara snabba-till-midtempolåtar (tänk Kungen är död, Max 500, Bianca etc.) á la Vapen & ammunition. Nummer 3 är förstasingeln.
    Spår 6 ska vara som en övergång från det poppiga och rockiga på 1-5 till det lite svårare på resterande spår, ungefär i stil med En timme en minut.
    Spår 7 är andrasingeln som inte säljer så himla bra.
    Övriga låtar (8-12/13) är den patenterade djupdykning ned i misär och depp som gubbarna så mästerligt hanterade på Hagnesta Hill med stråkar och körer och gigantiska gitarrmattor och hela paketet. Garanterat att lämna den mest härdade i tårar och nagelbitning.

    Drömma kan man. Om enbart en eller två låtar blir som jag önskat är jag nöjd. De har ju trots allt inte trampat helt åt helvete än så länge.

  15. #30
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pico Visa inlägg
    Spår 1-5 kan vara snabba-till-midtempolåtar (tänk Kungen är död, Max 500, Bianca etc.) á la Vapen & ammunition. Nummer 3 är förstasingeln.
    Spår 6 ska vara som en övergång från det poppiga och rockiga på 1-5 till det lite svårare på resterande spår, ungefär i stil med En timme en minut.
    Spår 7 är andrasingeln som inte säljer så himla bra.
    Övriga låtar (8-12/13) är den patenterade djupdykning ned i misär och depp som gubbarna så mästerligt hanterade på Hagnesta Hill med stråkar och körer och gigantiska gitarrmattor och hela paketet. Garanterat att lämna den mest härdade i tårar och nagelbitning.

    Drömma kan man. Om enbart en eller två låtar blir som jag önskat är jag nöjd. De har ju trots allt inte trampat helt åt helvete än så länge.
    Oj det skulle blivit ett mästerverk i många kulörer.
    Lite för perfekt. Men för mig räcker det faktiskt med de sistnämda förslaget,
    låtar (8-12/13) stuket får gärna gå genom hela skivan. Dock tror jag det blir 10 - 11 spår.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •