Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 59

Ämne: Koncept & form

  1. #1
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard Koncept & form

    Kent har ju alltid ett mer eller mindre förändrat sound vid varje ny skiva, ibland är skillnaden väldigt märkbar (som mellan verkligen och isola) och ibland inte allt för stor (som mellan D&JD och H&S EP).
    Sen är de ju alltid ett slags tema bundet till omslaget och delvis till soundet som alltid är nytt och oväntat.

    Frågan är om Kent kommer göra nått lika förvånande annorlunda koncept som D&JD eller om dom kommer vara mer blygsamma och göra något mindre utstickande som H&S EP.

    Själv hoppas ja på något experimentellt, tycker musik alltid är roligast när den inte håller sej till ramar så som 4-5min längd, endast 4/4 takt eller 3/4-takt genom hela låten, alltid samma arrangemang; gitarr, bas, synth, trummor och sång eller akustisk gitarr och sång etc.
    Och på det skulle de inte skada med något coolt, unikt, väldigt lättigenkännbart omslag.

    Tror att dom mycket väl kan släppa något som är skojsigt, dom är ju ändå ganska öppna och så och har en förmåga att absorbera olika konceptiska idéer som ingen lagt någon större notis om eller är aktuellt idag.

    Har höga förväntningar!

    Va hoppas ni på för typ av koncept?
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  2. #2
    Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    11 710

    Standard

    Jag hoppas också på något experimentellt, så man kanske blir lite överraskad till och med. Hoppas på det allra bästa!

    Men främst vill jag ha massa nya gudomliga texter att lära mig utantill

  3. #3
    Medlem Eliites avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    1 304

    Standard

    jaa, nåt annorlunda; men ändå kent..
    jag vill ha mer synthar!

  4. #4
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Evighetssånger! <3 (fast det har de ju redan...)

  5. #5
    Medlem aprilkillens avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    383

    Standard

    Jag tror faktiskt att det kan bli så som ni hoppas på; exprimentellt och mer synthar. Det är den bilden som har kommit upp i mitt huvud.
    Sen har dom väl hintat lite att det är med nån gästartist på skivan (eller har jag drömt det). Skulle va kul om det är nån oväntad (alltså inte miskovsky).

  6. #6
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    dom fabröderna är så finuliga med sina idér. men jag hoppas ju självklart på något tema, som d&jd fast något annat kanske, om det bara är en "vanlig skiva" så blri det så utspritt med låtarna, dom hör liksom itne ihop någonting, men det gör ju kents låtar på skivorna, iaf dom senaste skivorna...

    jag hoppas på asmäktiga låtar. ungefär som mannen i den vita hatten. det är ju härligt med fioler i rock

  7. #7
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    Något som skulle vara ascoolt, men helt osannorligt, är att dom skulle göra som Radiohead mellan "OK Computer" och "Kid A" och bara hugga av sin utvecklig av sitt sound och göra något helt annat. Men Kent brukar inte vara experimenella på det sättet, utan mest på andra sätt som inte är lika omfattande. Vore väldigt häftigt iaf :P
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  8. #8
    Erfaren medlem Popcorn.s avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Borås, Sweden.
    Inlägg
    2 183

    Standard

    Jag tror att den kommer bli annorlunda i jämförelse med DOJD eller H&SEP, men jag vet inte hur. Kanske mer åt Cardigans, har jag tänkt. Men jag har inte bestämt mig riktigt för om det är den bästa beskrivningen...

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Rotebro, , Sweden.
    Inlägg
    238

    Standard

    Nu är det väl försent men jag skulle vilja ha riktigt mycket power i den här skivan... Typ U2 power, liknande trummor & arr. i "Mannen i den..." & sen att när man sitter där & hör första lyssningen så kan man inget annat än bara stirra rakt ut i luften med munnen öppen & säga efter 51min: - FY FAAAAN VIKKEN KÄFTSMÄLL!!!!....

    Men det är ju som sagt försent.. eller?

    PJ
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

  10. #10
    Medlem tdr 20o0s avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    i skogen, , Finland.
    Inlägg
    261

    Standard

    jag vill ha distade stenhårda snabba gitarrer och allt ska vara helt powerfullt.typ: BBRAAAAAAAAAAAAAGAGAGAAAAKLAKLAKLCHUGGACHUGAGRAAAA AAAAWHFRAAAAABRAGAAAAAAAAAADRAAGSDGAAAAAAAAAGRAAAA AAAAAAA!
    Tjo va de va livat i holken i lördags...

  11. #11
    Medlem Pierrens avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Björnlunda
    Inlägg
    330

    Standard

    Det jag hoppas på är att det bli många långa låtar och mycket gitarrer. Sen gärna många gitarrsolon i stil med verkligenskivan
    du, du, du gör mig hel

    Bilddagboken

  12. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Rotebro, , Sweden.
    Inlägg
    238

    Thumbs up japp

    Citat Ursprungligen postat av tdr 20o0 Visa inlägg
    jag vill ha distade stenhårda snabba gitarrer och allt ska vara helt powerfullt.typ: BBRAAAAAAAAAAAAAGAGAGAAAAKLAKLAKLCHUGGACHUGAGRAAAA AAAAWHFRAAAAABRAGAAAAAAAAAADRAAGSDGAAAAAAAAAGRAAAA AAAAAAA!


    Jo jag me.. exakt så... eller?
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

  13. #13
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    Jag hoppas framförallt på låtar som inte innehåller massa upprepningar, som att ta referengen mer än två ggr, mellanspel som bara är massa ackord utan någon melodi och liknande
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  14. #14
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    3 636

    Standard

    Jag hoppas på att det blir lite mera fart & fläkt, iaf på några låtar, sen är lugna härliga låtar ett kent-must-have, så det hoppas jag givetvis också på.
    Sen förstås att kent e kent.
    Håller tummarna för mera drag!
    mimmi heter jag tralalalala

  15. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    91

    Cool

    Jag hoppas verkligen på någon ny låt i stil med 747 eller "en timme en minut". En sån där lång och härlig låt där gitarrerna bara maler på och för talan i flera minuter.

    I övrigt hoppas jag på en skön blandning av fartfyllda låtar, tårgripande ballader och nya friska texter att spekulera om. Så där som bara Kent kan.

    Allt detta förpackat i ett läckert helthetstänkande koncept. Där låtnamn, albumomslag, texter och kommande turné smälter samman i ett.


Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •