Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Fansens egna recensioner?

  1. #1

    Standard Fansens egna recensioner?

    Iochmed(ska det särskrivas?) den pågående turnén så tycker jag att det känns aktuellt att uppdatera "fansens egna recensioner". För så som det är nu,så kan man bara skriva recensioner från förra sommarens festivaler.När man trycker på "Välj konsert" så har man bara de tre alternativen att välja mellan.
    Om det redan finns en tråd som berör detta,är det bara att ta bort tråden.

  2. #2
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Det här är min dom från Lördagens konsert, 24/11 i Lisebergshallen...

    Vy från ett luftslott - kkkk
    En ruggigt bra inledning enligt mig och definitivt en utav de bästa låtarna på nya plattan, jag fullkomligt älskade inledningen.

    Berlin - kkk
    Bra men det är tog inte tillräckligt med fart faktiskt.

    Max 500 - kkkk
    Här tog det dock fart, jag kände verkligen att det var en "personlig favorit" som Jocke nämnde innan låten startade.

    Kungen är död - kkkk
    Lika bra här, ruggigt bra version och det är en enormt bra låt!

    Columbus - kkk
    En utav kvällens besvikelser, tyvärr inte så bra som jag hade hoppats på.

    Saker man ser - kkkkk
    Första fullträffen under kvällen, den funkade på alla plan och var enorm, vilket jag inte trodde, men bandet bärde verkligen publiken och man märkte hur bra stämning det blev under denna låten.

    Revolt III - kkkk
    Riktigt skön & våldsam version av Revolt III. Jag tycker nästan att det är modigt av kent att ha såna magstarka scener i bakrunden. Men enormt drag under denna låt!

    Pojken med hålet i handen - kkk
    Bra men inget mer, det kanske beror på att jag inte har en sån himla bra relation med denna låten. Men jag gillar den dock, men live så var den lite sådär.

    Gravitation - kkk
    Lyfte aldrig faktiskt, jag har känt nu efteråt att den faktiskt inte var så bra som jag hoppats på, tyvärr.

    LSD, Någon? - kkkk
    Nära nära en femma, ruggigt bra livelåt måste jag säga. Den rockade som fan, och här när "andra delen" av konserten tar fart så är LSD Någon det perfekta valet att dra igång andra halvan med.

    Romeo återvänder ensam - kkk
    Kvällens största besvikelse, den är ju verkligen helt underbar på skiva. Men just den här live versionen föll inte alls mig i smaken, den var medioker, vilket en sån här bra låt inte borde vara.

    Generation Ex - kkk
    Den kändes tyvärr inte så bra som den hade kunnat bli, den var lite tam faktiskt, tyvärr... återigen.

    Musik non stop - kkkk
    Nära en femma igen men tyvärr så kan jag inte sätta en femma, men här tar det verkligen fart! Ruggigt bra verkligen! Men det var något som saknades tyvärr..

    Kärleken väntar - kkkkk
    Här har vi dock en självklar femma, det var en sådan känsla i publiken och bandet när denna låten spelades, Jocke säger "tror ni att kärleken väntar på oss" eller något och sedan sätter låten igång, gåshud.

    Ingenting - kkkk
    Imponerande ljusshow men den når inte perfektion ändå, det är något som saknas. Men dock jävligt tung! Och det blev ett himla drag.

    Ensammast i Sverige - kkk
    En liten besvikelse, den blev lite för seg och det gick inte riktigt hem live faktiskt.

    Elefanter - kkk
    Ännu en besvikelse, den kunde gjorts så mycket bättre. Tyvärr så kände man inte som man känner när man lyssnar på låten på skiva, tyvärr. För det är en favorit.

    Vinternoll2 - kkkkk
    Jag skulle vilja säga perfektion, den mest fartfyllda låten jag någonsin sett live faktiskt. Det var en sån energi i både bandet & publiken som man tappade nästan hakan när Sami gick upp och slog på trumsetet med sin gitarr.

    747 - kkkkk
    Allsång, sedan gungar alla med händerna under den sista delen av låten när Jocke går av. Samt att Jocke innan sjunger "Ni håller oss vid liv", det där är gåshud som heter duga, fy attans.

    Mannen i den vita hatten - kkkkk
    Lika bra som dom två föregående låtarna, extraverserna är makalösa och vilken avslutning på en underbar konsert!

    Tack för detta kent, detta ska jag minnas länge!
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •