Sidan 15 av 19 FörstaFörsta ... 5678910111213141516171819 SistaSista
Resultat 211 till 225 av 282

Ämne: Columbus-videon

  1. #211
    Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Norrtälje, , Sweden.
    Inlägg
    6 873

    Standard

    Tycker den var väldigt platt. Jämfört med låten. Jag ville ju se kentarna rida in på isbjörnar utmed hornsgatan!
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

    kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

    Portfolio:http://www.berntsten.se/

  2. #212
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Tycker den var väldigt platt. Jämfört med låten. Jag ville ju se kentarna rida in på isbjörnar utmed hornsgatan!
    hahaha så går det när man har för höga förväntningar

  3. #213
    Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    hahaha så går det när man har för höga förväntningar
    Jag tycker iofs att man bör ha rätten att ha höga förväntningar att kent med Sony BMG i ryggen (och det faktum att kent är en väldigt stor kassako för nämnda bolag) producerar en klart bättre video än denna. Mer amatörmässig och lågbudgetbetonad video får man nästan leta efter...

  4. #214
    Medlem Emobratens avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    399

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flip Visa inlägg
    J Varför åh, varför, kan de inte ha me lite snabba bilder där kent sjunger också
    Av samma anledning som de inte släpper några videos från spelningar. De vill att man ska fokusera på MUSIKEN och inte på bandet själv. Anledningen till att de inte vill spela in livekonserter är att då riskerar en låt att låta dåligt och då kanske det är den versionen folk kommer att höra i flera år framöver.

    Källa: Jocke Berg
    Senast redigerat av Emobraten den 2007-12-13 klockan 23:12. Anledning: Glömde A:et i källa
    Kent konserter: 13

    Jag är ett forumtroll!


    Jocke jag vill ha din röda jacka!

  5. #215
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hedi Visa inlägg
    Jag tycker iofs att man bör ha rätten att ha höga förväntningar att kent med Sony BMG i ryggen (och det faktum att kent är en väldigt stor kassako för nämnda bolag) producerar en klart bättre video än denna. Mer amatörmässig och lågbudgetbetonad video får man nästan leta efter...
    förmodligen det dom vill, det är väl konst så man får tycka vad man vill, ingen tvingar dig att gilla det, kent har aldrig gått ut och lovat att du kommer att gilla det

  6. #216
    Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    förmodligen det dom vill, det är väl konst så man får tycka vad man vill, ingen tvingar dig att gilla det, kent har aldrig gått ut och lovat att du kommer att gilla det
    Ja, jo jag antar att det är såhär kent vill att videon ska se ut. Annars hade de nog logiskt sett inte släppt den. Jag har inte sagt att man måste gilla allt vad bandet gör. Personligen förväntar jag mig dock mer av kent just mot bakgrund av deras position och kapital, det är allt.

  7. #217
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Så bara för att man har pengar ska man släppa en dyr video? Dels så tror jag inte att det är storleken på videons budget som avgör kvaliteten, "Gravitation" är min personliga favoritvideo med Kent men utöver sminket() lär den ju inte varit vansinnigt dyr.

    Sen kan man ju även se till vilka minimala intäkter en musikvideo ger idag. MTV och Z-tv visar knappt musik längre och på youtube ser man inte kvaliteten på videon, dessutom får man väl knappast några STIM-pengar från youtube?

    Jag gillar inte videon särskilt mycket, men att anse att man "har rätten ha höga förväntnigar" av ett band/bolag visar bara på att man inte tänkt så långt.

    Vem bryr sig om en musikvideo? Musik är musik, vill du se konst kan du besöka ett museum eller läsa en bok.

  8. #218
    Smygare
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Vadstena, , Sweden.
    Inlägg
    6

    Standard

    När ska deras musikvideos bli lika bra som låtarna???

    Man börjar ju undra om det är nån konstig humor dom har att göra dåliga videos... bara för att verka indie?


    DÅLIGT!

    DÅLIGT DÅLIGT!!!


    Jag kan göra bättre så kontakta mej nästa gång kent.
    \"En tiger som skräms\"

  9. #219
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    videon ska väl ändå inte ta över låten?
    jag hatar när det blir så, låten är grym när man ser den på tv sen när man hör endast låten är den inte alls lika intressant. typ justin timberlake och christina aguilera gör sånt, typiska överdrivna videor... inte bra

  10. #220
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Ett tips till Kent nästa gång de släpper en skiva är:
    INGEN JÄVLA TURNÉ!!! Vi vill ha videos i hög kvalitet med mycket bilder på er. Vi ska bara se videon ett par gånger, men den ska fanimig vara perfekt!

    Turnén tar tid från det viktiga, musikvideorna!

    Om det blir någon JÄVLA TURNÉ, så skit i att repa, fila på videon så fort ni får en ledig stund, öva på snygga poser (tips: Zoolander).

    Ledig tid kan ni ha när ni lägger av/dör av utbrändhet/begår självmord för att alla era vänner och er familj lämnat er för att ni inte hade tid med dem.

    Vi KRÄVER att era videor i framtiden ska vara påkostade och briljanta!

  11. #221
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Hmmmm....

    På ett sätt förstår jag att man anlitar ett norrländskt produktionskollektiv, det kanske är ett försök att låta någon med fräscha ögon dokumentera den stora stygga staden. Visst är det mycket som är snyggt men för första gången någonsin faller en kent video platt i mina ögon. Jag tycker om när en video berättar en historia och just den här låten hade man kunnat göra så mycket av ur det perspektivet. Å andra sidan kanske man ville låta låten stå för sig själv utan att man störs för mycket av videons innehåll. Tyvärr tycker jag inte man lyckas med det jag blir snarare distraherad av alla snabba klipp på miljöer som inte säger mig så mycket. Ett lugnare bildtempo hade gjort väldigt mycket förat lyft fram låten även om jag förstår att man vill säga något med just tempot också.

    Jag förstår att man vill skildra ett kallt och hårt Stockholm och kanske är jag som Stockholmare för hemmablind för de här bilderna av Stockholm talar inte till mig i någon större utsträckning. Man hade kunnat göra skildringarna och miljöerna såå mycket mer intressanta om det är det kalla hårda Stockholm man vill åt. Man har ju redan en film i sitt huvud när man hört en låt men ja brukar sällan låsa mig vid det. Just i det här fallet är dock videon långt under vad jag hade förväntat mig tyvärr. Det är väldigt snyggt och välproducerat men.. ja... ganska tråkigt tyvärr. Jag har aldrig upplevt en kent video som tråkig förut. Jag är lite förvånad.

  12. #222
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Videon var väldigt snygg, ingenting mer.
    Ska man jämföra med "Ingenting" videon så var den ganska mycket bättre.

  13. #223
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Hmmmm....

    På ett sätt förstår jag att man anlitar ett norrländskt produktionskollektiv, det kanske är ett försök att låta någon med fräscha ögon dokumentera den stora stygga staden. Visst är det mycket som är snyggt men för första gången någonsin faller en kent video platt i mina ögon. Jag tycker om när en video berättar en historia och just den här låten hade man kunnat göra så mycket av ur det perspektivet. Å andra sidan kanske man ville låta låten stå för sig själv utan att man störs för mycket av videons innehåll. Tyvärr tycker jag inte man lyckas med det jag blir snarare distraherad av alla snabba klipp på miljöer som inte säger mig så mycket. Ett lugnare bildtempo hade gjort väldigt mycket förat lyft fram låten även om jag förstår att man vill säga något med just tempot också.

    Jag förstår att man vill skildra ett kallt och hårt Stockholm och kanske är jag som Stockholmare för hemmablind för de här bilderna av Stockholm talar inte till mig i någon större utsträckning. Man hade kunnat göra skildringarna och miljöerna såå mycket mer intressanta om det är det kalla hårda Stockholm man vill åt. Man har ju redan en film i sitt huvud när man hört en låt men ja brukar sällan låsa mig vid det. Just i det här fallet är dock videon långt under vad jag hade förväntat mig tyvärr. Det är väldigt snyggt och välproducerat men.. ja... ganska tråkigt tyvärr. Jag har aldrig upplevt en kent video som tråkig förut. Jag är lite förvånad.
    Det är likadant för mig.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  14. #224
    Medlem Midvinterhatts avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Inom polcirkeln
    Inlägg
    286

    Standard

    Jag tror kentarna är helt på det klara vad vi vill se och i det här fallet verkar det som att de inte riktigt vill ge oss det vi själva skulle önskat oss. Säga vad man vill men jag vill se videon i högre upplösning innan jag kan orka bry mig ordentligt...riktigt kass kvalla på youtubelänken.
    Alla har vi fastnat hos nån någonstans

  15. #225
    Medlem 748s avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Birmingham
    Inlägg
    254

    Standard

    Som jag tyvärr trodde så var videon ungefär lika intetsägande som låten, vilket är lite trist. En snygg video kan ju ofta hjälpa en medioker låt att växa lite, men det bidde inget av det här.

Sidan 15 av 19 FörstaFörsta ... 5678910111213141516171819 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •