Sidan 2 av 19 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 282

Ämne: Columbus-videon

  1. #16
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Om man anser att djuren är långsökta metaforer(och, de är inte enbart metaforer, utan berättar något även om sin egen värld. Det är tex inte en slump att just gorillabilderna spelas under Romeo återvänder ensam under turnén - "...ett eko från de dödas värld", ni vet?) ska man nog inte försöka ge sig på att förstå andra metaforer/liknelser som Jocke använder sig av, tex socker, ånga, jeans, astronauter, årstider, väder, mörker/ljus, droger etc etc etc etc.
    Ja, man kan säga allt kan skriver, Eller iaf en väldigt stor del av hans språk.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #17
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remag Visa inlägg
    och gällande "ingenting-videon". det är som sagt min åsikt. jag finner den fortfarande intetsägande. så tråkigt långsökt och uttjatat att använda sig av djur som metaforer.
    men det är som sagt MIN åsikt. Men det brukar ju vara lite problem det här med egna åsikter här på forumet.
    Du sa inte att du hade någon åsikt, du sa bara att den var intetsägande, svårt att veta vad du menar då.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  3. #18
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Om man anser att djuren är långsökta metaforer(och, de är inte enbart metaforer, utan berättar något även om sin egen värld. Det är tex inte en slump att just gorillabilderna spelas under Romeo återvänder ensam under turnén - "...ett eko från de dödas värld", ni vet?) ska man nog inte försöka ge sig på att förstå andra metaforer/liknelser som Jocke använder sig av, tex socker, ånga, jeans, astronauter, årstider, väder, mörker/ljus, droger etc etc etc etc.
    Ja, man kan säga allt kan skriver, Eller iaf en väldigt stor del av hans språk.
    Jajamen! Du är ånga är väl något av det bästa jag hört, samt "varför får jag inte på mig dina blåjeans".
    Ah, Jocke är en sann poet.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  4. #19
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Nej nu vill jag ha en kungsholmen by night video... fixa!

  5. #20
    Medlem remags avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Örebro, Stockholm, Sweden
    Inlägg
    110

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Om man anser att djuren är långsökta metaforer(och, de är inte enbart metaforer, utan berättar något även om sin egen värld. Det är tex inte en slump att just gorillabilderna spelas under Romeo återvänder ensam under turnén - "...ett eko från de dödas värld", ni vet?) ska man nog inte försöka ge sig på att förstå andra metaforer/liknelser som Jocke använder sig av, tex socker, ånga, jeans, astronauter, årstider, väder, mörker/ljus, droger etc etc etc etc.
    Ja, man kan säga allt kan skriver, Eller iaf en väldigt stor del av hans språk.

    jag sa aldrig att jag inte förstod mig på den. jag sa bara att jag inte tyckte om det. och långsökt tycker jag också. Berg kan vara väldigt långsökt ofta, men han gör det bra. Videon är bara tråkig rakt igenom. Snygg dock, men tråkig. Jag klankar inte ned på allt kent gör, bara för att jag inte gillar en sketen video
    whats wrong with a litte destruction

  6. #21
    Medlem Midvinterhatts avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Inom polcirkeln
    Inlägg
    286

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remag Visa inlägg
    eskilstunabor. haha nej av erfarenhet så vet jag som inflyttad stockholmare att man inte bör kalla stockholmare för 1.fjollträskare 2. någonting dom inte är. Kalla en urinvånare från stockholm för till exempel Västeråsare så ligger du pyrt till. Jag fick nästan en rak högernäve.

    och gällande "ingenting-videon". det är som sagt min åsikt. jag finner den fortfarande intetsägande. så tråkigt långsökt och uttjatat att använda sig av djur som metaforer.
    men det är som sagt MIN åsikt. Men det brukar ju vara lite problem det här med egna åsikter här på forumet.
    Jag tycker inte vi har så stora problem med att ha egna åsikter här på forumet. Visst accepteras åsikter om att kent är "bäst" lättare än de som har en del negativa saker att säga om något som rör kent, kanske för att ett av syftena till att de flesta av oss befinner oss här på forumet för att vi gillar kent och har en positiv syn på mycket av allt de gör.
    När något negativ kommer i ens väg och man inte förstår varför någon kan tycka så illa om det man själv tycker är sjukt bra så blir det ju en krock.
    Alltså: När det ofta blir hårda samtal om varför man har den ena eller andra åsikten beror det inte på att vi alla inte har rätt till varsin åsikt utan istället blir det hårda ord pga varför andra inte förstår något du själv har insikt om( Vår & andras uppfattning behöver inte vara den enda rätta då vi inte vet allt om allting). Även om du möter någon som helt förkastar din teori och säger att du är är lite bakom så har han på ett kraftfullt sätt förklarat sin ståndpunkt...en av tusentals ståndpunkter.
    Lägg mer krut på att förklara varför du tycker som du gör och mindre kraft på att störa sig på folks negativa åsikter om det du tycker.
    Senast redigerat av Midvinterhatt den 2007-11-27 klockan 22:12.
    Alla har vi fastnat hos nån någonstans

  7. #22
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remag Visa inlägg
    jag sa aldrig att jag inte förstod mig på den. jag sa bara att jag inte tyckte om det. och långsökt tycker jag också. Berg kan vara väldigt långsökt ofta, men han gör det bra. Videon är bara tråkig rakt igenom. Snygg dock, men tråkig. Jag klankar inte ned på allt kent gör, bara för att jag inte gillar en sketen video
    Du sa bara att den var "intetsägande" återigen, så därför var det svårt att veta att du bara inte tyckte om den.
    Du sa aldrig att det var DIN åsikt i det första inlägget.
    Du skrev bara att den var intetsägande, klart folk vill visa för dig att du har fel i sådana fall.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  8. #23
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Midvinterhatt Visa inlägg
    Lägg mer krut på att förklara varför du tycker som du gör och mindre kraft på att störa sig på folks negativa åsikter om det du tycker.
    Man borde skaffa en tröja som det står "Förklara mera" på.
    Det vore fin fint.
    Nej... men det är sant som du säger, och det var där den här "krocken" började.
    Trådskaparen skrev endast "intetsägande" återigen, och därav utvecklades situationen till det den blivit.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  9. #24
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Hej å hå...
    Det här blev visst en diskussion av själva diskussionen...pust...

  10. #25
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Hej å hå...
    Det här blev visst en diskussion av själva diskussionen...pust...
    Det blir det ju alltid, kommer säkert en tråd om det snart och sen en tråd om tråden etc.

  11. #26
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remag Visa inlägg
    jag sa aldrig att jag inte förstod mig på den. jag sa bara att jag inte tyckte om det. och långsökt tycker jag också. Berg kan vara väldigt långsökt ofta, men han gör det bra. Videon är bara tråkig rakt igenom. Snygg dock, men tråkig. Jag klankar inte ned på allt kent gör, bara för att jag inte gillar en sketen video
    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Du sa bara att den var "intetsägande" återigen, så därför var det svårt att veta att du bara inte tyckte om den.
    Du sa aldrig att det var DIN åsikt i det första inlägget.
    Du skrev bara att den var intetsägande, klart folk vill visa för dig att du har fel i sådana fall.
    Jag måste bara skriva under på vad den sistnämnda säger här.
    "Intetsägande" och "inte tycka om" är två skilda saker.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  12. #27
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag måste bara skriva under på vad den sistnämnda säger här.
    "Intetsägande" och "inte tycka om" är två skilda saker.
    Precis, och trådskaparen sa inte ens att den var "intetsägande" enligt endast honom.
    Utan bara att den var "intetsägande".
    Det hade räckt med ett "jag tycker".
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  13. #28
    Medlem sojkinos avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    319

    Standard

    Kent hade fejkad snö när dem spelade Columbus under premiären i sthlm...så de kanske väntar på snön så att de kan börja filma snöig* sthlm...;P
    Hur kan ett gott skratt förlänga livet
    när tiden går fort när man har roligt?

  14. #29
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    en video med en blond tjej som blir tagen bakifrån som den där system of a down videon hade nog funkat annars

  15. #30
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    en video med en blond tjej som blir tagen bakifrån som den där system of a down videon hade nog funkat annars
    Hahaha, full sanning, det vore lite hardcore.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Sidan 2 av 19 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •