Sidan 1 av 19 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 282

Ämne: Columbus-videon

  1. #1
    Medlem remags avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Örebro, Stockholm, Sweden
    Inlägg
    110

    Standard Columbus-videon

    Är det fler än jag som sitter på spänn och hoppas på en spännande video till Columbus? (självklart gör ni väl det)

    Så jag får väl ändra frågan till; hur skulle eran video se ut om ni fick göra den? och hur tror ni videon blir? Videon till Ingenting var ju minst sagt...intetsägande?
    whats wrong with a litte destruction

  2. #2

    Standard

    kalla mig klyschig, men ett snöigt kungsholmen med tomma gator och ett fullt band vore ganska kul...

  3. #3
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Intetsägande? Där är du väl helt ute & cyklar. Djuren är ju någon slags symbol till "Dom jävlarna tog oss, en efter en". Och visst var Ingenting videon hur snygg som helst? Det tyckte jag i varje fall.
    Men Columbus videon längtar jag också efter som fan, det vore ruggigt kul om den kom snart! 1 december kanske? Vem vet.
    Längta längta längta.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  4. #4
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Precis, intetsägande?!!?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  5. #5
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ideologi Visa inlägg
    kalla mig klyschig, men ett snöigt kungsholmen med tomma gator och ett fullt band vore ganska kul...
    Ja precis. Varför inte en rödnäst Jocke ridandes på en isbjörn med resten av bandet i släp på en kälke? Istället för snö så faller det vita rosor och så springer en hög skrikandes pandor efter kälken och halkar konstant på rosorna. Det vore nått. Drömma kan man alltid. Men det blir säkert någon konstig brusig video där man ser bandet 10 sekunder totalt och så sprängs det en massa toaletter i takt med en strobe på amfetamin.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  6. #6
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Ja precis. Varför inte en rödnäst Jocke ridandes på en isbjörn med resten av bandet i släp på en kälke? Istället för snö så faller det vita rosor och så springer en hög skrikandes pandor efter kälken och halkar konstant på rosorna. Det vore nått. Drömma kan man alltid. Men det blir säkert någon konstig brusig video där man ser bandet 10 sekunder totalt och så sprängs det en massa toaletter i takt med en strobe på amfetamin.
    Vad vore bättre än en finlandsfärja döpt typ Santa Maria för att fånga alla låtens element (fylla, anlända till Stockholm och Columbus) i ett? Då får vi med bandets finska rötter också!

    Videon börjar med Jocke i kareokebaren och avslutas med bandet sovandes på en snöig parkbänk på Kungsholmen?

  7. #7
    Medlem patrik_zidanes avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    124

    Standard

    jag tycker Generation Ex ska komma på video, så kan det bara vara hon tjejen som sjunger och bara låten.. hade vart helt perfekt enligt mig

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av patrik_zidane Visa inlägg
    jag tycker Generation Ex ska komma på video, så kan det bara vara hon tjejen som sjunger och bara låten.. hade vart helt perfekt enligt mig
    Tjejer är överskattade.
    Du och jag, Döden <3

  9. #9
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ideologi Visa inlägg
    kalla mig klyschig, men ett snöigt kungsholmen med tomma gator och ett fullt band vore ganska kul...
    Det vore nått det, fan vad coolt.

  10. #10
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    kent kan spela in en egen fyllevideo... "och det här är jocke när han inte har några byxor på sig hihihihihihi"

  11. #11
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Varför inte placera en stolt siouxhövding på Kungholmen ?

    Jag menar Colombus trodde ju han var i Indien, och började kalla uramerikanarna för indianer.

    Vad skulle då inte Jocke vilja kalla stockholmarna ?

  12. #12
    Medlem remags avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Örebro, Stockholm, Sweden
    Inlägg
    110

    Red face

    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Varför inte placera en stolt siouxhövding på Kungholmen ?

    Jag menar Colombus trodde ju han var i Indien, och började kalla uramerikanarna för indianer.

    Vad skulle då inte Jocke vilja kalla stockholmarna ?
    eskilstunabor. haha nej av erfarenhet så vet jag som inflyttad stockholmare att man inte bör kalla stockholmare för 1.fjollträskare 2. någonting dom inte är. Kalla en urinvånare från stockholm för till exempel Västeråsare så ligger du pyrt till. Jag fick nästan en rak högernäve.

    och gällande "ingenting-videon". det är som sagt min åsikt. jag finner den fortfarande intetsägande. så tråkigt långsökt och uttjatat att använda sig av djur som metaforer.
    men det är som sagt MIN åsikt. Men det brukar ju vara lite problem det här med egna åsikter här på forumet.
    whats wrong with a litte destruction

  13. #13
    Medlem remags avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Örebro, Stockholm, Sweden
    Inlägg
    110

    Standard

    givetvis måste ju krogarna ha sin centrala roll i videon det är ju liksom det man gör när man nyss flyttat till stockholm; njuter av ett förbannat bra uteliv.

    och just den där frasen "stockholm vaknar långsamt och jag är full igen" träffar nog en del av oss. Har ett särskilt fint minne av att jag och mina två närmaste vänner satt fulla som svin med en flaska whisky,och i alla fall försökte äta lite nice fyllemat medan vi satt nere vid slussen för att se solen gå upp en varm och ljummen sommarnatt efter en hetsig utekväll.
    whats wrong with a litte destruction

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Ja precis. Varför inte en rödnäst Jocke ridandes på en isbjörn med resten av bandet i släp på en kälke? Istället för snö så faller det vita rosor och så springer en hög skrikandes pandor efter kälken och halkar konstant på rosorna. Det vore nått. Drömma kan man alltid.
    hahah ja, det hade varit något

  15. #15
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ideologi Visa inlägg
    kalla mig klyschig, men ett snöigt kungsholmen med tomma gator och ett fullt band vore ganska kul...
    Haha, hela Kungsholmens befolkning får flyttas för Kent ska spela in en vidio...

Sidan 1 av 19 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •