Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: henric de la cour i sex

  1. #1
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard henric de la cour i sex

    henric de la cour, sångare i strip music och fd yvonne, blev intervjuad av fredrik strage i sista numret av tidningen sex. han nämnde herr j.berg och kent i allmänhet ett par gånger i intervjun.

    "när yvonne gjorde sin andra spelning, på fristadstorget i eskilstuna, stod jocke berg på en balkong i närheten och tittade.senare på kvällen sa han till vår trummis anders nilsson att vi var alldeles för deppiga. "det är pop folk vill ha. pop! ingen jävla depprock!" och vad blev han miljonär på? du och jag döden!"



    "andra verkar ha problem med mig. de tycker att jag är en jobbig posör. och det kan jag fatta, jag gillar att posera. men kolla på de artister som går hem i sverige.om man bortser från ola salo så är det bara killarna next door: winnerbäck, håkan, moneybrother. de har inget extraordinärt förutom att alla säger att de är "så jävla bra live".

    -men kent poserar väl ganska hårt?

    absolut. kent är posörer, men på dem är det ingen som klagar.

    -jo, det är det faktiskt.

    men kent säljer ändå femhundra tusen ex. ingen undviker att köpa skivorna bara för att de ogillar jocke berg. jag inbillar mig att folk har problem med mig."
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

  2. #2
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Reflektion: problemet kanske är hans musik?
    Låt dom komma nu

  3. #3
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard de la Cour <3

    Personligen älskade jag Yvonne då det begav sig (ca 1994-2002). Strip Music, Henric de la Cours senaste band, är ta mig fan nästan ännu bättre! Ge gärna deras två album "Strip Music (2004) och "Hollywood & Wolfman" (2006) en ordentlig chans. Men visst, han har nästan hela tiden fått kämpa i motvind. Snubblande nära ett stort genombrott några gånger (både med Yvonne & Strip Music), bara för att i nästa stund se guldet bli till sand... :/
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  4. #4
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Reflektion: problemet kanske är hans musik?
    Det är som en gåta för mig. Hur varken Yvonne eller Strip Music INTE har kunnat nå ut till en bredare publik. Musiken är det inget fel på. Inte konserterna heller. Sverige får fan skylla sig själva nu, om han inte orkar vänta på en "tredje gången gillt" för Strip... för att sedan kommersiellt floppa igen!

    Damn you Sweden, att inte uppskatta när det väl dyker upp något bra! :P
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  5. #5
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    jag skulle också varit bitter om jag var henrik de la cour


    har morsat på han två gånger och han verkar iofs inte vara nån surpuppa direkt

  6. #6
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Nej, någon surpuppa är han inte. Det är mycket medias beskrivning av honom, att han skulle vara lite svår, depp, ensamvarg & fan vet allt. Däremot är han nog en av de mest sympatiska (offentliga) personer som jag har träffat, utan att alls vara tjenis & kompis med honom. Har dock snackat med honom en hel del under åren, då jag sett Yvonne och Strip Music. Han är alltid glad, kommer fram & hälsar & snackar o.s.v. Jag har t.o.m. spelat biljard med honom, Kitte & bröderna Lindh innan en Yvonne-spelning ca 2001 :P
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  7. #7
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    alltså jag har bara växlat några ord som hastigast med han inne på sticky fingers här i gbg

    första gången var lite rolig för då stod han jämte mig i baren ensam och jag sa till han "fan.. du ser ju ut exakt som han killen i det där bandet Yvonne"

    "jo men det är ju jag" sa han då

    "ahh tufft att ni hade ett band som heter samma som min mamma"

    "heter hon Yvonne?"

    "mm det gör hon"

    "fan vad tufft"

    en klart bra början på en konversation


  8. #8
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    jag älskar både yvonne och strip music,mest strip music dock. roligt att jocke sa att ingen ville ha depprock hahaha

  9. #9
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    8 289

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Nej, någon surpuppa är han inte. Det är mycket medias beskrivning av honom, att han skulle vara lite svår, depp, ensamvarg & fan vet allt. Däremot är han nog en av de mest sympatiska (offentliga) personer som jag har träffat, utan att alls vara tjenis & kompis med honom. Har dock snackat med honom en hel del under åren, då jag sett Yvonne och Strip Music. Han är alltid glad, kommer fram & hälsar & snackar o.s.v. Jag har t.o.m. spelat biljard med honom, Kitte & bröderna Lindh innan en Yvonne-spelning ca 2001 :P
    Håller med. Snackade med honom för några månader sen. Han var jättetrevlig och kände igen mig från nån spelning för 2,5 år sen. Det gjorde Kitte med, förresten.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •