Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 40

Ämne: Tolkning av "Palace & Main"

  1. #16
    Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Motala, Sweden.
    Inlägg
    2 450

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jovisst att Sean Penn verkar vara en rätt öppen människa, men han är gift med en kvinna.
    jag visste inte att Sean Penn & Robin Wright Penn var gifta, eftersom jag hela tiden trott att Robin var en kille.

    Dessutom har jag ingen aning om vem Sean Penn är heller, så det är rätt svårt att hålla koll på hans giftermål.
    En tekopp från de dödas värld

    Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

  2. #17
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av What it feels like Visa inlägg
    jag visste inte att Sean Penn & Robin Wright Penn var gifta, eftersom jag hela tiden trott att Robin var en kille.

    Dessutom har jag ingen aning om vem Sean Penn är heller, så det är rätt svårt att hålla koll på hans giftermål.
    Ok, jag diskuterar utifrån kulturellt allmängiltiga kunskaper.
    Om vi inte gör det kan vi lägga ner diskussionen om Jockes/Kents texter DIREKT.
    Nån slags jävla nivå måste vi fan ha...
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #18
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Visste ni att "State of grace" är en av de mest underskattade 90-tals filmer? (Det handlar om violence, betrayal and blood vad förekommer i låten.)

    Jag tror att kent känner sig lika undeskattat.

  4. #19
    Nybörjare ilyrms avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av What it feels like Visa inlägg
    jaha, det är en brud :O
    Ha ha, ja - så det kanske är större skillnad än du trodde? ;-)

  5. #20
    Medlem estetflums avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg, Malmö, Skanör
    Inlägg
    295

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Ok, jag diskuterar utifrån kulturellt allmängiltiga kunskaper.
    Om vi inte gör det kan vi lägga ner diskussionen om Jockes/Kents texter DIREKT.
    Nån slags jävla nivå måste vi fan ha...
    Då tycker jag dina allmängiltiga kulturella kunskaper är jävligt ytliga. Vetskapen om att en välkänd person är tillsammans med en annan välkänd person är ganska ytligt skvaller och hör för mig inte ihop med det man verkligen kallar allmänbildning... Dessutom har det ingenting med texten att göra. Man behöver inte veta att någon är tillsammans med någon annan. DÅ skulle jag skratta åt jockes texter. Då skulle jag lika bra kunna läsa SE&HÖR.
    http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad

  6. #21
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av estetflum Visa inlägg
    Då tycker jag dina allmängiltiga kulturella kunskaper är jävligt ytliga. Vetskapen om att en välkänd person är tillsammans med en annan välkänd person är ganska ytligt skvaller och hör för mig inte ihop med det man verkligen kallar allmänbildning... Dessutom har det ingenting med texten att göra. Man behöver inte veta att någon är tillsammans med någon annan. DÅ skulle jag skratta åt jockes texter. Då skulle jag lika bra kunna läsa SE&HÖR.
    Jo, det är ju det jag menar, dessa kunskaper är väldigt ytliga men även allmänna. Om man är det aningen insatt(är man inte det är det sjukt lätt att bli det idag, med wikipedia, google och allt vad det heter).
    Har man n å g o r l u n d a intresse för film vet man vem Sean Penn är och vad han gjort och står för. Har man ytterliggare kunskaper känner man till hans fru. Främst för hennes egna insatser, men med en viss slutledningsförmåga kan man komma fram till att de är relaterade på något vis när båda har samma ganska ovanliga efternamn.
    Deras förhållande i sig är rätt ointressant, men det faktum att någon är ihop med en av världens större och mest skärpta skådespelare borde väl leda till NÅGON slusats(eller antagande)?
    Du får gärna kalla det skvaller, jag kallar det att man uppskattar att hon har något innan för pannbenet.


    Edit:
    Att sedan sätta sig in i filmen och allt annat som Jocke refererar till är väl något steg till fördjupning. Uppenbarligen är dom flesta för slappa och ointresserade av vad Jocke sjunger om för att göra det eller ens en googlesökning om namn, titlar etc. Personligen använder jag varje symbol och referens jag kan hitta i textförfattandet(det är fullt av dem som du säkert vet) och vänder totalt ut och in på dessa för att komma så när ett svar på vad Jocke menar.
    Senast redigerat av The Plague den 2007-07-17 klockan 17:54.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  7. #22
    Medlem estetflums avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg, Malmö, Skanör
    Inlägg
    295

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jo, det är ju det jag menar, dessa kunskaper är väldigt ytliga men även allmänna. Om man är det aningen insatt(är man inte det är det sjukt lätt att bli det idag, med wikipedia, google och allt vad det heter).
    Har man n å g o r l u n d a intresse för film vet man vem Sean Penn är och vad han gjort och står för. Har man ytterliggare kunskaper känner man till hans fru. Främst för hennes egna insatser, men med en viss slutledningsförmåga kan man komma fram till att de är relaterade på något vis när båda har samma ganska ovanliga efternamn.
    Deras förhållande i sig är rätt ointressant, men det faktum att någon är ihop med en av världens större och mest skärpta skådespelare borde väl leda till NÅGON slusats(eller antagande)?
    Du får gärna kalla det skvaller, jag kallar det att man uppskattar att hon har något innan för pannbenet.


    Edit:
    Att sedan sätta sig in i filmen och allt annat som Jocke refererar till är väl något steg till fördjupning. Uppenbarligen är dom flesta för slappa och ointresserade av vad Jocke sjunger om för att göra det eller ens en googlesökning om namn, titlar etc. Personligen använder jag varje symbol och referens jag kan hitta i textförfattandet(det är fullt av dem som du säkert vet) och vänder totalt ut och in på dessa för att komma så när ett svar på vad Jocke menar.
    Jag är helt med dig.
    http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad

  8. #23
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Jag håller med absolut, ThePlague.

  9. #24
    Nybörjare niclasbs avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    18

    Standard

    jag var dj förut, livrädd att nån skulle ta Mr Berg på orden i mitt bås...:-(
    -"Den där Kent, han är bra han!"

  10. #25
    Nybörjare ilyrms avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    17

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av niclasb Visa inlägg
    jag var dj förut, livrädd att nån skulle ta Mr Berg på orden i mitt bås...:-(
    Ha ha - men se; än lever du livet här på jorden!
    ---
    Snurra min blogg igen...

  11. #26
    Nybörjare niclasbs avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    18

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av ilyrm Visa inlägg
    Ha ha - men se; än lever du livet här på jorden!
    det kan vara för att jag inte jockar längre :-) man har tagit oförtjänt nycket skit genom åren genom att vara mainstreamkille och därför inte spelat tex Kent på nattklubb, krockar liksom...
    -"Den där Kent, han är bra han!"

  12. #27
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Smile

    Jag har alltid tolkat det som att personen i texten är någon form av torped som upptäckt att hanmed tiden blivigt likgiltig för sina uppdrag.
    Igår sköt han en person,han var vist en DJ, det är det enda gan var för mig, nu är han död. När han känner efter känner han inget längre, inte alls den känslan han tidigare efter utförda uppfrag. Hans roll som en "modernbödel" gör att han stiger in i en roll som han skrämmande nog inte känner sig alltför olustig med. Han väntar på sitt nästa uppdrag i garukorsningen, Palace & Main.
    Haha nej jag vet inte, men något sånt kanske. Jag tror inte alls på att texten har med spelande och hasardspel att göra, tror inte man ska blanda in videon alltför mycket med texten.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  13. #28
    Medlem Midvinterhatts avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Inom polcirkeln
    Inlägg
    286

    Standard

    Den här tråden behöver tinas upp tycker jag.

    Varför är låttiteln Palace & Main? Jag kan inte komma på att det skulle referera till något...
    Alla har vi fastnat hos nån någonstans

  14. #29
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Hallå? Både Sean Penn & Robin Wright Penn är med i "State of grace" som han även sjunger.
    Jag har inte sett filmen men funderar på att göra.
    "A family ripped apart by violence. A love corrupted by betrayal. A friendship stained by blood" står det på imdb.
    "Jag skjuter allting framför mig, som Robin Wright Penn gör i State of grace" ?
    Ja, någon som sett filmen som kan uttrycka sig mer?
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  15. #30
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Alla som älskat dig har hatat mig av rädsla, för att jag ska se dom som offer vid palace & main?

    Min plan är att vänta, ja jag väntar vid palace & main?

    Ah, det är klurigt, men just det där "fly genom en nersläckt korridor & mitt indiehjärta slår o slår o slår" Efter att han har gjort en pollock av en DJ.

    Ja, där känns ju "Fjant's" inlägg bra, men men.
    Det känns som att man inte hittar något sammanhang i texten, måste se State of Grace för det kanske?
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •