Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Columbus

  1. #1
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard Columbus

    När jag satt och lyssnade på Columbus (Krister Linder Remix) igår kom jag att tänka på en sak. Och jag ber om ursäkt om jag är seg, om detta redan diskuterats men kunde inte finna en tråd om detta eller en tråd där liknande resonemang pågått tidigare. Så jag kör:

    Raderna "Det känns som när jag kom hit way back in 93", "en ynklig rad av fotspår, en oändlig kontinent" och "Och det känns som när vi kom hit till möjlighetens land" känns det som om Jocke har reflekterat kring skapelseprocessen av Tillbaka till samtiden i jämförelse till förstaskivan Kent. För om inte jag missminner mig började bandet "the real deal" 1993, visst? Det var nog då de kände att de började sin resa på riktigt, att det var där och då de började utforska något okänt (som låten Columbus ändå handlar om) och att de iochmed TTS känner att de återigen gör något nytt och omvälvande, ungefär på samma sätt som när de startade upp allting. Man kanske kan kalla TTS för en nystart alltså, något som även påpekats i intervjuer med bandet.

    Vad tror ni om mina tankar?

  2. #2
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    35

    Standard

    Jag har tagit det mer som att de flyttade upp till Stockholm 93, men visst kan det vara att början på Kent kom. Skulle dock gissa på att det är det första altenativet, då låten handlar om Stockholm. Två olika saker dock som hände ungäfer samtidigt, så vem vet, det kanske är lite av båda? Men dina tankar är väldigt intressanta!

  3. #3
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    jag tror att låten egentligen handlar om att bandet saknar sina adidas-skor

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    418

    Standard

    jag tror att låten handlar om joakim bergs första pubrunda i huvudstaden, när han flyttade dit 93.. möjligtvis "tyngre" berusningsmedel, jämför 'snön hyr ut sin oskuld'.. då hade det iofs varit mer passade med 'sergels torg' än 'kungsholms torg'

  5. #5
    Nybörjare pietzqs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Uppsala, Sverige
    Inlägg
    40

    Standard

    Jag stannade precis i Stockholm - från 13.6. till 17.6 - och gjorde en "pilgrimsfärd" till Kungsholms torg. Det visade sig vara en mycket mindre plats än jag hade förväntat mig :P Jag satte mig på en bänk och lyssnade på Columbus.
    Ingenting - celloversion
    http://www.youtube.com/watch?v=R7k_k8fLNss
    Mannen i den vita hatten - celloversion
    http://www.youtube.com/watch?v=1XMhK9C1QQo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •