Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 39 av 39

Ämne: David Bowie

  1. #31
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    De flesta hade väl redan gett upp hoppet, men skam den som ger sig. Ny singel och video i dag, Where Are We Now?, sedan kommer ett album om drygt två månader. Bowie fyller förresten 66 år i dag, så grattis och välkommen tillbaka får man väl säga till honom!

    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2013-01-08 klockan 19:07. Anledning: Korrigering i låttiteln.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  2. #32
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    De flesta hade väl redan gett upp hoppet, men skam den som ger sig. Ny singel och video i dag, Where Are They Now?, sedan kommer ett album om drygt två månader. Bowie fyller förresten 66 år i dag, så grattis och välkommen tillbaka får man väl säga till honom!

    Det var som fan. Då kan man ju alltid hoppas att han orkar sig ut på turné också, nu när jag varit så klantig så jag inte upptäckt honom ordentligt förrän ett par år sen.

  3. #33
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Jag skall försöka se den på jobbdatorn i morgon för där är uppkopplingen bättre, annars får man väl vänta två månader... ser fram emot!!!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  4. #34
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag skall försöka se den på jobbdatorn i morgon för där är uppkopplingen bättre, annars får man väl vänta två månader... ser fram emot!!!
    Den är verkligen bra! otroligt bra har lyssnat massor av gånger.

  5. #35
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Lyssnade på en BBC nyhetsinslag om Bowies Where are we now? och där sa man så rätt att Bowie gjort en låt där han som äldre reflekterar över sina dagar i Berlin på 70talet och sen la de elakt till att det är inte som Madonna som vill verka som hon är 20 än.

    Jag tycker att det ska bli urspännande att lyssna på Bowies 'The Next Day' när den kommer i mars, jag har längtat efter att artisterna själva åldras med värdighet och att de belyser vår samtid från sin egen synvinkel i den åldern de är.
    (alltså de artister jag tycker om, det finns äldre artister med värdighet men jag tycker ju inte om dem )

    Det känns som jag är bönhörd, för precis som Bowie var tok-ledande på 70-talet så hoppas jag att han åter visar vägen att :
    'It ain't over untill it's over' och då menar jag livet, och att vi har otroligt mkt att säga fast vi är gamla.
    Att man kan göra musik som betyder något fast man är gammal och låten Where are we now? är precis vad jag väntat på !
    (Många äldre artister verkar gå på myten att de ska låta som när de var unga, och det är så ointressesant tycker jag .
    Det intressesanta är väl där du är just nu! och att ta upp stämningar och företeelser från samtiden och det blir ofta mer varierat än när vi är unga. När vi är unga så är vi så svart eller vitt , rätt eller fel medans med åren så inser vi att 'det beror ofta på' att det sällan är så enkelt som svart eller vitt , Vi upptäcker att det finns en hel gråskala emellan )
    Senast redigerat av snö den 2013-01-24 klockan 23:01.

  6. #36
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    4 988

    Standard

    Fantastiskt bra låt, bland de mest snurrade på min spotify just nu!
    Jag har skyhöga krav och det här är lagom

  7. #37
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    4 988

    Standard

    Ny singel! Bra! Och fin video med underbara, mångsidiga Tilda Swinton! Vilken likhet mellan Bowie och Swinton, det är något med benstommen liksom...

    Har såklart förbeställt nu skivan nu oxå!


    http://www.youtube.com/watch?v=gH7dMBcg-gE
    Jag har skyhöga krav och det här är lagom

  8. #38
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nyårslöftet Visa inlägg
    Ny singel! Bra! Och fin video med underbara, mångsidiga Tilda Swinton! Vilken likhet mellan Bowie och Swinton, det är något med benstommen liksom...

    Har såklart förbeställt nu skivan nu oxå!


    http://www.youtube.com/watch?v=gH7dMBcg-gE
    Det roliga är att Tilda Swinton ser mer ut som Bowie som ung än vad Bowie själv gör (tycker jag ).
    Fruktansvärt fascinerande hur Bowie prisas idag för vad han gjort för länge sen och vilket enormt inflytande det haft på så många.
    The Next Day är otroligt bra och så utan sentimentalitet, det är verkligen Bowie men som äldre och han är inte det minsta insmickrande. Att min ungdoms största idol klarat av att inte frestas att försöka låta som han gjorde när han var ung glödjer mig än och att det blev så bra .
    En hel del takter från gamla låtar finns men det låter ändå så fräscht och så himla bra.
    Yay helt enkelt !
    Min favvo ett tag har varit Boss of me.

  9. #39
    Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ort
    Land of Procrastination ... eller Själland
    Inlägg
    3 368

    Standard

    "David Bowie answers Proust's questionnaire"
    Jag såg detta häromdagen och tänkte att kanske några av er skulle vilja läsa det - om ni inte redan har gjort det.
    https://www.brainpickings.org/2014/0...e-vanity-fair/
    ... Jag tyckte att Bowies svar var alltför häftiga och kula att inte dela med er. #Enjoy

    Och sen kan man ju fundera på vad man själv skulle ha svarat på Prousts frågor.
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2017-01-10 klockan 11:53.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •