Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 23456789101112
Resultat 166 till 176 av 176

Ämne: Tillbaka till samtiden.

  1. #166
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Ni som gillar Kent skulle älska underbara engelska bandet Embrace! Påminner lite om Coldplay, Keane, Feeder och Snow Patrol samt andra sådana fantastiska världsbästa band. Låtar som "Ashes", "Gravity", "All You Good Good People", "My Weakness Is None Of Your Weakness", "Come Back To What You Know", "You´re Not Alone", etc. är helt sagolikt mäktiga. Allra bäst är dock förra årets klart bästa låt "Nature´s Law":

    http://uk.youtube.com/watch?v=_o3uLrKduS0

    De har släppt hela fem oslagbara album och hållt på sen 1997. Som Kent fast på engelska. Upptäck!
    Grymt bra band. Har lyssnat på dem sedan första ep'n. Även om jag tycker skiva nr 2 och 3 inte är alls så bra. På senare år har dom skärpt sig.

    Undrar bara vad detta har med Tillbaka Till Samtiden att göra?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #167
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Grymt bra band. Har lyssnat på dem sedan första ep'n. Även om jag tycker skiva nr 2 och 3 inte är alls så bra. På senare år har dom skärpt sig.

    Undrar bara vad detta har med Tillbaka Till Samtiden att göra?
    Embrace är mitt absoluta favoritband efter Kent och ettan Depeche Mode! Deras andra album "Drawn From Memory" har ju riktigt bra låtar som "You´re Not Alone", "Drawn From Memory", "I Wouldn´t Wanna Happen To You" och magiska "I Had A Time". Tredje albumet är väl deras minst starka men "Make It Last" är riktigt bra likaså "Over", "I Hope You´re Happy Now", "Wonder" och i högsta grad avslutande "Satellites". Men förra årets mästerverk till singel "Nature´s Law" är som sagt deras allra starkaste låt! "The Good Will Out" och "That´s All Changed Forever" från debuten är också oslagbart fina. Märks det att jag gillar detta band?

  3. #168
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Embrace är mitt absoluta favoritband efter Kent och ettan Depeche Mode! Deras andra album "Drawn From Memory" har ju riktigt bra låtar som "You´re Not Alone", "Drawn From Memory", "I Wouldn´t Wanna Happen To You" och magiska "I Had A Time". Tredje albumet är väl deras minst starka men "Make It Last" är riktigt bra likaså "Over", "I Hope You´re Happy Now", "Wonder" och i högsta grad avslutande "Satellites". Men förra årets mästerverk till singel "Nature´s Law" är som sagt deras allra starkaste låt! "The Good Will Out" och "That´s All Changed Forever" från debuten är också oslagbart fina. Märks det att jag gillar detta band?
    Och detta har vad med kents nya album att göra?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  4. #169
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard Embrace

    På tal om Embrace.

    Jag köpte deras ep's efterhand & även debuten då den släpptes. Album nummer 2 höll dock inte riktigt lika hög klass, så då gav jag tyvärr upp dem. Jag har dock hört en del pärlor från de senaste två plattorna, så jag ska köpa de album jag saknar. Singlar & ep's lär jag dock inte samla upp i efterhand, där får jag nöja mig med vad som gavs ut i samband med de två första skivorna.

    Och kolla gärna upp Rialto. Också jävligt bra band!
    Nog om det för nu, tråden är ju "Tillbaka till samtiden".
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  5. #170
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Och detta har vad med kents nya album att göra?
    Inte mycket... "Tillbaka Till Samtalsämnet"

  6. #171
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Jag har en fråga beträffande titeln: Betyder "tillbaka till samtiden" att man befinner sig redan i samtiden eller att man vill gå där. Det förstår jag inte exakt.

  7. #172
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hundradelssekund Visa inlägg
    Jag har en fråga beträffande titeln: Betyder "tillbaka till samtiden" att man befinner sig redan i samtiden eller att man vill gå där. Det förstår jag inte exakt.
    Man är/har varit på besök nån annanstans och ska tillbaka till ens egen tid. Den tid man är ämnad att leva och verka i.
    Senast redigerat av The Plague den 2007-08-24 klockan 23:25.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  8. #173
    Smygare
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    SKÅNE
    Inlägg
    6

    Standard

    Typiskt herr Berg att leka med orden. Alltid!
    HÖST I SJÄLEN,VÅR I HJÄRTAT. VAR BLEV NI AV

  9. #174
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    I Tyskland måste man precisera det med att säga: "Zurück in die Gegenwart" när man befinner sig i en annan tid och "Zurück in der Gegenwart" när man är tillbaka. Så det var oklart för mig. Tack!

  10. #175

    Standard

    gah, hösten kommer nog bli ganska jobbig i väntan på Tillbaka till Samtiden... sitter i Syd Afrika för tillfället. det ska väl förhoppningsvis gå att få den hitskickad... tjatar lite(host..) på släktingarna i sverige för att va helt säker på att dom inte missar release-datumet. menmen. ser fram emot nya skivan!

  11. #176
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Helsingborg, , Sweden.
    Inlägg
    687

    Standard

    "Sen har vi fått tjuvlyssna på tre låtar från Kents kommande album och det ska jag och Hanna snacka lite om. Yes!

    /Jesper"

    p3 populär, började precis. vet dock inte när dom ska snacka om kent, och ifall det bara är prat och ingen musik. men anywho.
    and I think about how long it will take them to blow us away, but I won't get me down

Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 23456789101112

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •