Sidan 6 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 131

Ämne: Missat material?

  1. #76
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Wow. Mycket gnäll här. Känns otrevligt att skriva i denna tråden i huvudtaget.

    Vill bara säga att boxen låter förbannad UNDERBAR. Jag förväntade mig inte det här endast ett år efter senaste skivan. Så har man något annat än den bedrövliga julen att se fram emot. TACK KENT.

    Angående re-mixerna så är väl inte dessa egentligen gjort av Kent hursomhelst? Rätta mig om jag har fel...

  2. #77
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Eftersom det enda du gör här är att gnälla så har jag beslutat mig att dra tillbaka hela boxskiten.
    Hur man än vänder och vrider på sig så gnäller du.
    Du är härmed utnämnd till den gnälligaste medlemmen på detta forum någonsin.
    Och det vill banne mig inte säga lite med tanke på hur oerhört mycket det gnälls så fort vi tar ett andetag.
    Vi skickar priset med posten. DU betalar portot.
    Men för att undvika att du börjar gnälla över att du inte VEEEEEEEEEEEEET vad du vunnit så avslöjar jag det nu: En Julgris täljd av Samis Tax i ett stycke exotisk skuru-tall.
    Ta en kall dusch och lugna ner dig, Arne.
    AAAUCH!

  3. #78
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Post

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Wow. Mycket gnäll här. Känns otrevligt att skriva i denna tråden i huvudtaget.

    Vill bara säga att boxen låter förbannad UNDERBAR. Jag förväntade mig inte det här endast ett år efter senaste skivan. Så har man något annat än den bedrövliga julen att se fram emot. TACK KENT.

    Angående re-mixerna så är väl inte dessa egentligen gjort av Kent hursomhelst? Rätta mig om jag har fel...
    Amen.

    TACK KENT

  4. #79
    Nybörjare aslögs avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    22

    Standard

    Det här forumet påminner mig så jävla mycket om mellanstadiet. Någon säger något obra om kool_kille och blir påhoppad av resten av klassen som tycker att allt som kool_kille säger och gör är det bästa som någonsin hänt världen. Sen hoppar kool_kille själv in i leken och säger nån spydig kool kommentar och så pekar alla och skrattar. Jag började lyssna på kent på mellanstadiet, how ironic, eh?
    dö, tack.

  5. #80
    Medlem Mangs avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    77

    Thumbs down

    Ja det var väl satan vad gnälligt det ALLTID blir från nån som inte tål ditt eller datt eller ska ha det på sitt sätt, sandlådementalitet. Det är inte ens roligt att vara här när folk håller på som Sundance_kid gör. Tur att det finns andra på forumet som har en gnista entusiasm och som kan vara glada över att kent gör något nytt istället för att se allt det dåliga i det.

    Personligen är jag helnöjd, trodde boxen skulle bli betydligt dyrare. Och om den kanske kommer i någon sorts snygg förpackning vore det fint samt att boken och såntföljer med och gör det hela värt.

  6. #81
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av aslög Visa inlägg
    Det här forumet påminner mig så jävla mycket om mellanstadiet. Någon säger något obra om kool_kille och blir påhoppad av resten av klassen som tycker att allt som kool_kille säger och gör är det bästa som någonsin hänt världen. Sen hoppar kool_kille själv in i leken och säger nån spydig kool kommentar och så pekar alla och skrattar. Jag började lyssna på kent på mellanstadiet, how ironic, eh?
    Word.


    ...

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  7. #82
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Wow. Mycket gnäll här. Känns otrevligt att skriva i denna tråden i huvudtaget.

    Vill bara säga att boxen låter förbannad UNDERBAR. Jag förväntade mig inte det här endast ett år efter senaste skivan. Så har man något annat än den bedrövliga julen att se fram emot. TACK KENT.

    Angående re-mixerna så är väl inte dessa egentligen gjort av Kent hursomhelst? Rätta mig om jag har fel...
    Alla domhär "Engelska?" "DVD?" "Missat material?" -trådarna är sannerligen onödiga och otrevliga.
    Ger kent ut ett album/box/dvd/c-kasett/video/bok så är det väl dom själva som bestämmer hur och vad den skall innehålla och hur helheten bör se ut (låta) . Dessutom bevisar dom det gång på gång hur bra koll dom har på helheter när det kommer till album, att det är riktigt taskigt att förhandskritisera.

  8. #83
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    De engelska skivorna går ju faktiskt att köpa löst för 50-100 spänn. Boxen är väl en produkt främst avsedd för den svenska/skandinaviska marknaden och det var väl inte de engelska plattorna främst?

    Jag hade gärna sett de engelska b-sidorna med på samlingen eftersom dessa är stört omöjliga att få tag på som skivor och inte heller går att köpa digitalt (vilket faktiskt "Isola"/HH gör). Inget gnäll, bara en åsikt. Jag är hur nöjd som helst med innehållet och ser verkligen fram emot den 29:e!

  9. #84
    Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    4 218

    Standard

    Tycker att diskussionen är lätt onyanserad, läs under vad Sundance kid skrev i sitt första inlägg i tråden. Jag håller med honom, det är ju helt underbart att de släpper en box men man kan väl ändå vilja ha annat material med i den? Annars så kan vi ju bokföra alla låtönskningar som skrev under de föregående turnéerna som gnäll också? Jag personligen hade velat se lite live-material, Beskyddaren från E-tuna exempelvis, men även några av de engelska b-sidorna. Kent bestämmer ju givetvis själva över det de ger ut, men man kan väl ändå ha synpunkter på det de släpper?


    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Nu när man har fått reda på låtlistan blir man ju alldeles glad i munnen.
    Men!
    Det är en hel del demos man saknar, som man kan finna på "andra ställen".
    Och remixerna, vart tog de vägen?
    De engelska albumen saknar jag också, samt deras unika b-sidor som inte är speciellt enkla att finna alla gånger. Sånt borde givetvis följa med i en definitiv box som denna. Sådant som också släpptes under perioden 1991-2008, men som tydligen glömts bort av någon anledning...

    Vad tycker ni, är boxen bra som den är fastän man ignorerat ganska mycket material eller borde man gjort en mer sammanfattande diskografi?

  10. #85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Eftersom det enda du gör här är att gnälla så har jag beslutat mig att dra tillbaka hela boxskiten.
    Hur man än vänder och vrider på sig så gnäller du.
    Du är härmed utnämnd till den gnälligaste medlemmen på detta forum någonsin.
    Och det vill banne mig inte säga lite med tanke på hur oerhört mycket det gnälls så fort vi tar ett andetag.
    Vi skickar priset med posten. DU betalar portot.
    Men för att undvika att du börjar gnälla över att du inte VEEEEEEEEEEEEET vad du vunnit så avslöjar jag det nu: En Julgris täljd av Samis Tax i ett stycke exotisk skuru-tall.
    Ta en kall dusch och lugna ner dig, Arne.
    Det måste kännas jobbigt att dra (berättigade) sarkasmer åt en så bra låt?
    rbroddmark.tumblr.com

  11. #86

    Angry

    Hej.

    Blev så klart skit glad över den nya boxen...ÄNTLIGEN EXTRA MATERIAL.
    Men är nu lite missnöjd när jag sätt låt listan.
    Hade vilat sätt mer demos...kanske tom en cd med bara riktigt gamla saker.

    Och de sista skivorna, från Vapen & ammunition och fram till idag är ju jätte dålig extra bonusmaterial.
    Det som är med är ju b-side låtar från singlarna, det är ju inte roligt att ha dem igen när man redan har köpt singlarna(även om det är jätte bra låtar).
    Jag tycker det faktiskt är dåligt.
    En skiva som DU & JAG DÖDEN, måste ju ha massor med intressanta demons...
    Man vill ju veta hur låtarna kom till....hur lät det tagning 1 till låten är klar????

    Kent skulle göra som Beatles Anthology, där är en riktigt bra skivor med jävlit bra bonusmaterial.

    Tycker det är töntigt att skivorna ska komma i ny omslag, de som finns är ju jätte bra som det är..DET ÄR JU KENT redan om dem.

    Är lite missnöjd
    Men kommer nog ändå att köpa den.
    /Javvesson

  12. #87
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    22 507

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Befor It All Ends Visa inlägg
    Jag gnäller som fan
    Humor. Du reggar dig för att få gnälla.

    Blir så trött.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

  13. #88
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Befor It All Ends Visa inlägg
    Hej.

    Blev så klart skit glad över den nya boxen...ÄNTLIGEN EXTRA MATERIAL.
    Men är nu lite missnöjd när jag sätt låt listan.
    Hade vilat sätt mer demos...kanske tom en cd med bara riktigt gamla saker.

    Och de sista skivorna, från Vapen & ammunition och fram till idag är ju jätte dålig extra bonusmaterial.
    Det som är med är ju b-side låtar från singlarna, det är ju inte roligt att ha dem igen när man redan har köpt singlarna(även om det är jätte bra låtar).
    Jag tycker det faktiskt är dåligt.
    En skiva som DU & JAG DÖDEN, måste ju ha massor med intressanta demons...
    Man vill ju veta hur låtarna kom till....hur lät det tagning 1 till låten är klar????

    Kent skulle göra som Beatles Anthology, där är en riktigt bra skivor med jävlit bra bonusmaterial.

    Tycker det är töntigt att skivorna ska komma i ny omslag, de som finns är ju jätte bra som det är..DET ÄR JU KENT redan om dem.

    Är lite missnöjd
    Men kommer nog ändå att köpa den.
    /Javvesson
    haha fast nu är boxen kanske inte helt och hållet anpassad efter vad endast du vill ha.

  14. #89
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av svarta tårar Visa inlägg
    Jag säger bara - "dom andra" (disco versionen)...När kommer den?
    Jo, synd den inte var med, men trekvartssummeringen som kommer 2019 kanske? Nä, men hoppas den kommer tillbaka live!
    inget.

  15. #90
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Heter Sundance Kid Arne?

Sidan 6 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •