Sidan 4 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 184

Ämne: Vet hut

  1. #46
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Ingen anledning att ändra omslaget nej, men den där bilden och boxnyheten kom ju samtidigt som skolskjutningen hände så då kan bilden helt klart påminna om det...ville bara att alla ska förstå.
    Vad tjatig jag är nu.

  2. #47
    Medlem Mangs avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    77

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Ingen anledning att ändra omslaget nej, men den där bilden och boxnyheten kom ju samtidigt som skolskjutningen hände så då kan bilden helt klart påminna om det...ville bara att alla ska förstå.
    Vad tjatig jag är nu.
    Haha ja lite. Men jag tror alla förstår att man kan associera vapnet med skjutningen, liksom med alla andra mord med skjutvapen som inträffade då. Det är väl bara de som tycker att kent är dumma i huvudet och att de borde ändra bilden osv. som jag inte riktigt kan komma överens med.

  3. #48
    Nybörjare gustav31s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    På landet
    Inlägg
    43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Associationer, må de fara käpprätt åt helvete!

    Bilden är väldigt betydelsefattig from my point of view, men blanda inte in några finska genier i det här.
    Okej.. fritt fram att trycka vad man vill. Dock så är det så att vissa saker inte riktigt passar att använda om man har en viss omtanke och kan tänka på att andra kanske reagerar negativt. Ett ex: Vad tänker ni på om jag nämner Svastika. Ärligt nu.

  4. #49
    Medlem Mangs avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    77

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gustav31 Visa inlägg
    Okej.. fritt fram att trycka vad man vill. Dock så är det så att vissa saker inte riktigt passar att använda om man har en viss omtanke och kan tänka på att andra kanske reagerar negativt. Ett ex: Vad tänker ni på om jag nämner Svastika. Ärligt nu.
    Nazister!? Vad har de med saken att göra? Det är väl klart ingen tänker på guld och gröna ängar när de ser en pistol. Jag tror inte ens omslagsväljaren tror det. En av kents skivor heter Vapen & Ammunition, det ger ju onekligen våldsamma vibbar/associationer. De borde retroaktivt ändra titeln till Sockerpuffar & kattungar för att undvika såna skandalassociationer.
    Man kan inte spendera sin tid med att tänka på andras känslor jämt, isåfall skulle det inte finnas något omslag alls.
    Senast redigerat av Mang den 2008-09-27 klockan 10:37.

  5. #50
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gustav31 Visa inlägg
    Okej.. fritt fram att trycka vad man vill. Dock så är det så att vissa saker inte riktigt passar att använda om man har en viss omtanke och kan tänka på att andra kanske reagerar negativt.
    Ett ex: Vad tänker ni på om jag nämner Svastika. Ärligt nu.
    I egenskap av utbildad historielärare så tänker jag på två saker:

    1. En egyptisk solsymbol. Solkors / svastika var en symbol för solårets fyrdelning.

    2. Mest "känd" är ändå symbolen som tätt förknippad med Tyskland och nazismen.

    Ursprunget för symbolen har du dock redan i Egypten för många tusen år sedan.
    I Sverige har den hittats bland kristna skattgömmor från 1000-talet före Kristus.

    Sedan är det väl ändå en jävla skillnad på att ha en pistol och en svastika på ett skivomslag?!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  6. #51
    Nybörjare gustav31s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    På landet
    Inlägg
    43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    I egenskap av utbildad historielärare så tänker jag på två saker:

    1. En egyptisk solsymbol. Solkors / svastika var en symbol för solårets fyrdelning.

    2. Mest "känd" är ändå symbolen som tätt förknippad med Tyskland och nazismen.

    Ursprunget för symbolen har du dock redan i Egypten för många tusen år sedan.
    I Sverige har den hittats bland kristna skattgömmor från 1000-talet före Kristus.

    Sedan är det väl ändå en jävla skillnad på att ha en pistol och en svastika på ett skivomslag?!
    Helt rätt. Det är en symbol för ljus och den är positivt laddad, men jag skulle tro att de flesta tänker mörker som du nämner på punkt 2. Så vad tänker de flesta när en bild på en pistol kommer upp ?.

  7. #52
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gustav31 Visa inlägg
    Okej.. fritt fram att trycka vad man vill. Dock så är det så att vissa saker inte riktigt passar att använda om man har en viss omtanke och kan tänka på att andra kanske reagerar negativt. Ett ex: Vad tänker ni på om jag nämner Svastika. Ärligt nu.
    Jag kom att tänka på när Filip och Fredrik blåste Emma Andersson, vilket gjorde att tv4 sparkade dom, men det är ju fantastiskt vad man kan vara dåligt påläst.


  8. #53
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gustav31 Visa inlägg
    Helt rätt. Det är en symbol för ljus och den är positivt laddad, men jag skulle tro att de flesta tänker mörker som du nämner på punkt 2. Så vad tänker de flesta när en bild på en pistol kommer upp ?.
    Legendaren Ragnar Skanåker, som deltog i sju stycken OS i skytte.

    Edit: Ironi och humor, men du ser vart jag vill komma med detta?
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2008-09-27 klockan 10:52.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  9. #54
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gustav31 Visa inlägg
    Helt rätt. Det är en symbol för ljus och den är positivt laddad, men jag skulle tro att de flesta tänker mörker som du nämner på punkt 2. Så vad tänker de flesta när en bild på en pistol kommer upp ?.
    Jag tänker först på skolskjutningarna nu när jag ser den bilden. Vad härligt...

  10. #55
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Vad är det för farligt med en pistol?
    Till och med Lucky Luke hade en!
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  11. #56
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Vart vill ni komma? att kent ska byta bild pågrund av skolskjutningen?
    innan var det ingen som klagade på att det var negativt laddat direkt...

  12. #57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Vart vill ni komma? att kent ska byta bild pågrund av skolskjutningen?
    innan var det ingen som klagade på att det var negativt laddat direkt...
    det är så dåligt.
    att alla ska klaga -.-

  13. #58
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Jag säger inte att Kent måste byta bild och jag kan försöka leka att pistolen är nåt helt annat om det känns hemskt eller inte titta/tänka på bilden.

  14. #59
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Jag säger inte att Kent måste byta bild och jag kan försöka leka att pistolen är nåt helt annat om det känns hemskt eller inte titta/tänka på bilden.
    Du får göra ett eget omslag och klistra för, vet ju att du är bra på att måla/teckna

  15. #60
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Du får göra ett eget omslag och klistra för, vet ju att du är bra på att måla/teckna
    Ja det skrev jag tidigare i den här tråden, haha. Och såna som tänker på samma sätt som jag får göra samma sak. :P

Sidan 4 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •