Sidan 9 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 184

Ämne: Vet hut

  1. #121
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Ja, den här tråden är något av ett forumrekord i spam.
    Frågan är om man ska skratta eller gråta, eller varken eller ...
    Spam? Oj, märks att du inte vet vad det är.

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Har du helt missat det?
    Tänkte jag också. Nog för att jag tycker vissa överreagerar på sätt och vis men man måste ju visa lite respekt. Jag förstår om de kanske känner lite obehag för den där pistolen.

  2. #122
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg


    Tänkte jag också. Nog för att jag tycker vissa överreagerar på sätt och vis men man måste ju visa lite respekt. Jag förstår om de kanske känner lite obehag för den där pistolen.
    Men olyckliga tragedier händer hela tiden! Om man skulle behöva ta hänsyn till allt skulle det ju bli ganska jobbigt, för det finns ju massa olika sätt att tolka albumomslagen på så sätt att det blir känsligt.
    Så typiskt att folk ska sitta och klaga, va glad för att vi får en box för tusan!

  3. #123
    Nybörjare Stuprörslivs avatar
    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    47

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Anna.92 Visa inlägg
    Men olyckliga tragedier händer hela tiden! Om man skulle behöva ta hänsyn till allt skulle det ju bli ganska jobbigt, för det finns ju massa olika sätt att tolka albumomslagen på så sätt att det blir känsligt.
    Så typiskt att folk ska sitta och klaga, va glad för att vi får en box för tusan!
    Jag håller med, skulle man ta hänsyn till ALLT och ALLA skulle man ju fan inte kunna ha en normal diskussion.

    Va glada att vi får en box för tusan!
    http://forumet.kent.nu/images/egna/icons/icon10.gif
    Ni kan släppa den där bomben nu.

  4. #124
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stuprörsliv Visa inlägg
    Jag håller med, skulle man ta hänsyn till ALLT och ALLA skulle man ju fan inte kunna ha en normal diskussion.

    Va glada att vi får en box för tusan!
    http://forumet.kent.nu/images/egna/icons/icon10.gif
    Det e la tur att det finns lite optimistiska forumiter här !

  5. #125
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Nej, du har så rätt. Fel ord av mig. Spam har ju oftast ett syfte, att försöka sälja någon skit som ingen vill ha. Men jag ser inte vart den här diskussionen ska leda. Om någon vill uttrycka sin förtvivlan över det som hänt i Finland är väl det helt förståeligt. Sen verkar ju folk vara rätt överens om att omslaget inte måste bytas ut för det. Så vart leder diskussionen? Jag vet då inte.
    Håller med!

    men är inte spam när man upprepar något på t.ex internet onödigt många gånger,, ex:

    hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.

  6. #126
    Nybörjare Stuprörslivs avatar
    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    47

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Anna.92 Visa inlägg
    Håller med!

    men är inte spam när man upprepar något på t.ex internet onödigt många gånger,, ex:

    hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.hej jag heter Anna.

    Jo det är det.
    Ni kan släppa den där bomben nu.

  7. #127
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Okej NU spårade det ur här tycker jag.

    Ni behöver ju inte gå hur offtopic som helst.

  8. #128
    Nybörjare Stuprörslivs avatar
    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    47

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Okej, jag har fattat det nu!!!!!!
    Den nya frågan lyder: Vad är spam?
    Svaret: http://sv.wikipedia.org/wiki/Spam
    Om det menas med oönskad e-post så kan ju allt i princip vara spam bara det är oönskat liksom
    Ni kan släppa den där bomben nu.

  9. #129
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Okej, jag har fattat det nu!!!!!!
    Den nya frågan lyder: Vad är spam?
    Svaret: http://sv.wikipedia.org/wiki/Spam
    Hahahah!
    Spam kan nog va det där med oönskad mejl också tror ja!

  10. #130
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Hahaha sketch av monthy python! Oh yes!

  11. #131
    Nybörjare Stuprörslivs avatar
    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    47

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anna.92 Visa inlägg
    Hahaha sketch av monthy python! Oh yes!
    Den sketchen är bra. Men som sagt vi är lite offtopic nu, det var ju den där Berettan som skulle diskuteras. :P
    Ni kan släppa den där bomben nu.

  12. #132
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stuprörsliv Visa inlägg
    Den sketchen är bra. Men som sagt vi är lite offtopic nu, det var ju den där Berettan som skulle diskuteras. :P
    Oh, e ganska bra på att va off topic, måste försämras på det!

  13. #133
    Nybörjare mrlis avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av argagubben Visa inlägg
    Varför en just avlossad pistol på omslaget?
    Säg inte att det är en protest mot våldet eller så...
    Det är helt uppenbart att valet blev – en ball bild. Sticka ut till varje pris.
    Sen tänkte ingen längre än så.
    Och det var ju synd.

    Det minsta man kan säga är väl ett omslagsbilden var otroligt dåligt timad, eller hur?

    Men vad jag undrar är ju hur er formgivare tänkte, från början, för den här designen är ju producerad långt innan den senaste idioten i Finland började skjuta?

    Jag köper allt om den konstnärliga friheten. Redan Bunuel på sin tid lät publiken se ett rakblad skära i ett öga i Den Andalusiska Hunden. Jag vet inte om det påverkat galningar att attackera folk med rakblad, men jag tror inte det.

    Jag vill bara veta hur ni tänkte? Gjorde ni det?
    Citat Ursprungligen postat av What it feels like Visa inlägg
    förra skivan var en häst.. folk kan bli ihjältrampade av hästar..

    usch
    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    Det är säkert samma formgivare som inte tänkte på den 9/11 2001 när Isola omslaget gjordes.
    Ska man vara så petnoga så kan man väl inte ha något skivomslag alls? Tänk på allt som kan misstolkas och misstolka det grovt.

    Hon på Hagnesta Hill-albumet kanske blir strypt av halsduken? Hundarna på B-sidor kan bitas? Tigern på V&A kan ha skördat många människoliv i Indien? På Du och Jag Döden är det redan en död.
    Det känns som när jag kom hit, way back in '94.

  14. #134
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    jag kan dock inte fatta varför folk envisas med konstiga argument som "vadå man kan ju ramla av en häst" och "man kan strypas av en halsduk" (även om det där var skämtaktigt förstås så verkar folk tro att det ska vara "övertygande" på något sätt) jo fast hästens syfte är nog inte att döda någon och en halsduk har man ju först och främst för att värma sig med. en pistol däremot har ju ett mindre trevligt syfte...
    dock ser jag inget fel i att ha den som omslag på boxen, älskade bilden första gången jag såg den

  15. #135

    Standard

    ...och Kent hette "Havsänglar" förut för att - just det - Kent är riktigt fula fiskar!

    LÅS TRÅD!
    Du och jag, Döden <3

Sidan 9 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •