Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 61 till 71 av 71

Ämne: Nya omslagen(?)

  1. #61
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Är det ingen tysk datahjort på nån av innerpåsarna?!

  2. #62
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    För det första har jag lite svårt att förstå varför mitt blygsamma tusch-bidrag till boxen överhuvudtaget nämndes här från första början.
    Hade gott och väl räckt om det stått i booklet, eller inte alls för den delen.
    Sen är ju Nunan bara för trött ibland.
    Otroligt.

    Nu är jag dessutom irriterad på vem det nu än var som kom på att några växlar överhuvudtaget skulle dras på något som tecknats (INTE målats) av mig.
    Det var bara ett förslag från min sida från början, typ:
    Kan vi inte ha de gamla omslagen på innerpåsarna, i svartvitt, med tunna fina linjer, som "tekniska ritningar" ungefär??
    Alla:
    Jaaaa. Bra... Du kan ju rita... Då får du rita dom!! Jättebra idé!
    Jag:
    Ehhh... Ok... (svär inombords) Jag provar väl då (tänker: Mental note to self: Kom aldrig med förslag som innebär extrajobb för dig själv, speciellt när man inte har tiiiid).

  3. #63
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    J.Berg:
    Nu när vi ändå är inne på det där med omslag - kommer du/ni någonsin berätta om ni har några särskilda tankar bakom vissa omslag och symbolerna på dem? Inkl de ikoner ni nu använt er av?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  4. #64
    Medlem Marishkas avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Bonn, Tyskland
    Inlägg
    782

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Nu är jag dessutom irriterad på vem det nu än var som kom på att några växlar överhuvudtaget skulle dras på något som tecknats (INTE målats) av mig.
    Det var bara ett förslag från min sida från början, typ:
    Kan vi inte ha de gamla omslagen på innerpåsarna, i svartvitt, med tunna fina linjer, som "tekniska ritningar" ungefär??
    Alla:
    Jaaaa. Bra... Du kan ju rita... Då får du rita dom!! Jättebra idé!
    Jag:
    Ehhh... Ok... (svär inombords) Jag provar väl då (tänker: Mental note to self: Kom aldrig med förslag som innebär extrajobb för dig själv, speciellt när man inte har tiiiid).
    haha
    själv skuld.
    Men du har gjort ett jättebra jobb iaf!!!
    Väldigt begåvad.
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    History knows no conjunctive!

  5. #65
    Min dröm är din
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    För det första har jag lite svårt att förstå varför mitt blygsamma tusch-bidrag till boxen överhuvudtaget nämndes här från första början.
    Hade gott och väl räckt om det stått i booklet, eller inte alls för den delen.
    Sen är ju Nunan bara för trött ibland.
    Otroligt.

    Nu är jag dessutom irriterad på vem det nu än var som kom på att några växlar överhuvudtaget skulle dras på något som tecknats (INTE målats) av mig.
    Det var bara ett förslag från min sida från början, typ:
    Kan vi inte ha de gamla omslagen på innerpåsarna, i svartvitt, med tunna fina linjer, som "tekniska ritningar" ungefär??
    Alla:
    Jaaaa. Bra... Du kan ju rita... Då får du rita dom!! Jättebra idé!
    Jag:
    Ehhh... Ok... (svär inombords) Jag provar väl då (tänker: Mental note to self: Kom aldrig med förslag som innebär extrajobb för dig själv, speciellt när man inte har tiiiid).
    Exakt, alla drar skitlånga växlar ur nästan ingenting. Men av trådinnehållen att döma skulle nog du kunna bli riktigt framgångsrik om du väljer att ställa ut nåt i framtiden...

    I vilket fall tycker jag att det är beundransvärt av ett så pass stort band att bjuda på nåt personligt, för visst hade det vart mycket enklare att bara plöja ner de gamla omslagen. Likt så många andra.

    Det ska Jocke och Kent ha all cred för! End of discussion.

  6. #66
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    jaha har ni kommit fram till om jocke bara ritat dom där "skisserna" eller om han ritat dom andra med än?

  7. #67
    Nybörjare roger-magnussons avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det var bara ett förslag från min sida från början, typ:
    Kan vi inte ha de gamla omslagen på innerpåsarna, i svartvitt, med tunna fina linjer, som "tekniska ritningar" ungefär??
    Alla:
    Jaaaa. Bra... Du kan ju rita... Då får du rita dom!! Jättebra idé!
    Jag:
    Ehhh... Ok... (svär inombords) Jag provar väl då (tänker: Mental note to self: Kom aldrig med förslag som innebär extrajobb för dig själv, speciellt när man inte har tiiiid).
    Känner igen det där......
    Ibland funderar man om man inte borde hållt käften.....
    Men för min egen del gläds jag över att du inte gjorde det.

    Keep up the good work!

  8. #68

    Standard

    Varför inte dröja med gnället tills ni har boxen i näven och har dissekerat den själva; istället för att utgå från en random bild tagen på ett bord ovanifrån? Och hur i helvete kan man ångra köp för att några ikoninspirerade bilder inte faller en i smaken?

    Jag har två fina gamla skräckisar i dvdsamlingen; The Invisible Man, The Phantom of the Opera, med (i mitt tycke) pissomslag men filmerna är fortfarande väldigt bra, tro´t eller ej.

    Och Nunstedt hade inte ens hört Kallt kaffe innan den spelades under sommarturnén så jag lägger inte särskilt stor vikt vid något han skriver.
    rbroddmark.tumblr.com

  9. #69

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av naughty copycat Visa inlägg
    Varför inte dröja med gnället tills ni har boxen i näven och har dissekerat den själva; istället för att utgå från en random bild tagen på ett bord ovanifrån? Och hur i helvete kan man ångra köp för att några ikoninspirerade bilder inte faller en i smaken?

    Jag har två fina gamla skräckisar i dvdsamlingen; The Invisible Man, The Phantom of the Opera, med (i mitt tycke) pissomslag men filmerna är fortfarande väldigt bra, tro´t eller ej.

    Och Nunstedt hade inte ens hört Kallt kaffe innan den spelades under sommarturnén så jag lägger inte särskilt stor vikt vid något han skriver.
    Förlåt alla fina människor för min något - - - aggressiva ton. Jag är nog lite snefull, eller trött.
    rbroddmark.tumblr.com

  10. #70
    Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Men strunta i vad han skriver, han verkar ju inte ha koll i alla fall (hur kan han få betalt för sina skitinlägg, jag skulle gärna få en box och skriva om den för pengar).
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Sen är ju Nunan bara för trött ibland.

    Word! Han är inte bara dålig, han är inkompetent också:


    Anders Nunstedt:

    "Musikredaktör"
    "Krönikör med koll på pop och sånt"
    "Bara att trycka på en knapp. Som att spela syntmusik, ungefär."


    Ha, säger jag bara. Ha! Vilken paradox.
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

  11. #71

    Standard

    Hej, Jocke! Jag undrar vad som ligger bakom iden med det nya ikontemat på skivomslagen? Har du/ bandet ett allmänt intresse för rysk kultur och/eller ortodox kristendom? Eller var det kanske Tarkovskijs film som inspirerade er? (jag kanske misstar mig, med omslaget på Isola ser ut som en av Andrej Rubljovs målningar).
    Senast redigerat av Herr M. den 2008-11-04 klockan 18:38.

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •