Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 67

Ämne: Recensioner

  1. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Lite OT, men uttryck som just damp, CP m.m. borde fan i mig vara straffbart att missbruka.
    Riktigt kränkande och respektlöst mot de stackare som råkar lida av t.ex. CP, damp, adhd o.s.v.

    Stäm mig. Kunde verkligen inte bry mig mindre.
    Det är du som är nedlåtande när du kallar de för stackare.

  2. #17
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Jag kan inte ens förstå dem som anser mobilen vara en sellout?
    Själv köpte jag SE W910i (tror jag den hette iaf) men fick den bestulen under kentkonserten på P&L i somras, riktigt surt. Men bra var den, och trevligt när man fick kentteman och skivan med på köpet bara sådär.
    Konst, om något, ska man betala och stödja. Eller vi kanske lever kvar med bilden av fattiga konstnärer som sliter för scenen?

  3. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Såvitt jag vet har vi aldrig gjort reklam förutom för våra egna skivor vilket vi gör hela tiden.

    det er vel noen som har gjort reklame for Koff?

    http://www.youtube.com/watch?v=8nc0zQBeNEU
    din värld ska aldrig röra min

  4. #19
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JensE Visa inlägg
    Stäm mig. Kunde verkligen inte bry mig mindre.
    Det är du som är nedlåtande när du kallar de för stackare.
    Är du på riktigt? Kan inte någon starta en tråd om detta? Jag vet inte hur jag ska formulera en bra öppning utan att få med allt hat.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  5. #20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Är du på riktigt? Kan inte någon starta en tråd om detta? Jag vet inte hur jag ska formulera en bra öppning utan att få med allt hat.
    Du är 15-16 ?

    Japp jag är på riktigt.

  6. #21
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JensE Visa inlägg
    Du är 15-16 ?

    Japp jag är på riktigt.
    Varför tror du att jag är 15-16?
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  7. #22
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av _erik_ Visa inlägg
    det er vel noen som har gjort reklame for Koff?

    http://www.youtube.com/watch?v=8nc0zQBeNEU
    Sami och Harri.

  8. #23

    Standard

    Fattar inte det här med sell out. Ska inte en artist/grupp som kämpat sig fram få någonting tillbaka? Dessutom hur tråkigt är det inte med en artist som aldrig utvecklas. Jag förstår mig inte på folk som vill att album efter album ska låta exakt likadant som det förra, isåfall är det ju bara att lyssna på dem äldre alstren. Förstår absolut inte hur "tillbaka till samtiden" skulle ses som en sell out. Tycker albumet är väldigt originellt och psykadeliskt.
    e=mc2

  9. #24
    Smygare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    tiebridge
    Inlägg
    4

    Standard

    Jaa ni, mina vänner.

    Efter att läst denna s.k recension måste jag få skriva "några" rader. Denna bittra Marcus Joons, VARFÖR? Jag ser det såhär. Han precis som jag älskar dom tidiga skivorna och för mig är kent just detta. Men jag älskar alla nästkommande album oxå. VARFÖR? Jo för precis som jag så har kent blivit äldre och (harkel) klokare. Om saker och ting inte utvecklas hade vi fortfarande varit apor som hänger i träden. Ja menar om en 35årig tvåbarnsfar sjunger om hur svårt det ÄR att vara tonårsförälskad så vore det grymt patetiskt. Men man kan ju sjunga om hur svårt det VAR. Dom som är 12år nu kommer själva bli 16 och upptäcka nya sätt att se texterna och musiken. Likaså vi lite äldre fans, likaså kent. Därför tycker jag ovanstående recension är kass. Det verkar som författaren är kvar i det gamla och kanske är han inte tillräckligt nöjd med vardagen. Längtar tillbaka till den tiden då räntor, chefer, ungar och dieter inte ens va påtänkt. För kent gör inga snedsteg dom följer evolutionen och utvecklas...

    Sen allt prat om Sellout. Folk kommer alltid gnälla, välkommen till Sverige. Här gnäller vi på allt. Jag är glad att boxen kom till. Har inte dom tidiga låtarna och har ingen tanke på att fixa dom heller. Nu verkar tiden vara mogen för endel av dom. Då står jag med öppen famn. Hade jag behövt en ny telefon då den kom hade jag köpt en kentmobil. Man vill ju stödja sina favoritartister.

    SELLOUT är vad Linda Bentzing med CO gör när dom tackar ja till allt bara för att få synas.

    Men men:
    Hälften Finne hälften Svensk, så då har även jag fått klaga lite.... =)

    Kram
    Har man inget vettigt att säga varför säger man det då???

  10. #25
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Tja, det roligaste med recensionen är väl att han är så oerhört Rättfärdig och Upprörd över våra "Dåliga Beslut" och att vi sålt oss till och gjort "reklam" för en musikmobil av SonyE, men glömmer att han själv skriver för en tidning som innehåller annonser för kläder, skor och allt möjligt annat.
    Underbart.
    Jag älskar sånt.
    Dagens.

    Vem bryr sig om "Ingenting" kommit som ringsignal...musiken är väl för fan lika otroligt underbar. Det gjordes dockor och skokräm utav Charlie Chaplin-gestalten när han var som störst under 20-talet men det är filmerna "The Gold Rush" och "Modern Times" folk pratar om i dag.
    Senast redigerat av buster89 den 2008-10-24 klockan 00:39.

  11. #26
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Vad gör man som relativt färsk och credd-kåt musikjournalist när man får uppdraget att recensera en box som sammanfattar 17 års produktion från en av Sveriges mest framgångsrika grupper? Säkrast, lättast (och förmodligen bäst ur ryggdunkar perspektive bland andra navelskådande och credd-kåta musikjournalister som exempelvis Carl Reinholdtzon Belfrage) är naturligtvis att såga själva gruppen. Inte många ord om MUSIKEN och inte ett enda ord om innehållet i SJÄLVA BOXEN.

    Edit: Efter lite efterforskning kan jag konstatera att Joons faktiskt hade boxen när han skrev recensionen. Ännu mer intressant då att han fatiskt inte recenserade dess innehåll.
    Senast redigerat av frippe99 den 2008-10-24 klockan 08:32.

  12. #27
    Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    870

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Såvitt jag vet har vi aldrig gjort reklam förutom för våra egna skivor vilket vi gör hela tiden.
    Vi har däremot låtit vår musik ingå i en musikmobil med SonyE.
    Det är en ingen skillnad mot att deala med itunes exempelvis.
    Vi säljer fortfarande bara den färdiga musiken, vad folk än säger, fast genom en annan kanal, men vi fick bra mycket bättre betalt vid samarbetet med SE än vi får i itunes.
    Men man glömmer ju hela tiden att det i Sverige är extremt fult att få betalt för något så irrelevant som "konst".
    De allra flesta verkar ju dessutom tycka att musik skall produceras gratis och finnas tillgänglig gratis överallt utan någon insats/ersättning från konsumenten.
    Jag får ibland också för mig att de som skriker högst om gratis är desamma som skriker högst när de bestämmer sig för att man begår sellout.
    Jag tror inte att grundproblematiken ligger i att det är fult att ta betalt just för konst, utan att det överhuvudtaget anses
    fult att vilja ha betalt för det man gör och skapar. Girighet och egennytta är stämplade som dåliga egenskaper.
    Samtidigt som konst ska vara gjord med omtanke och kärlek, något som ses som motsatsen till just egennytta och girighet.
    Därav konflikten. Tror jag. I alla fall.
    I have seen it all

  13. #28
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Hej, vi är fattiga konstnärer som skeppar ut alla våra verk helt fritt. Allt för kulturen!

  14. #29
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Såvitt jag vet har vi aldrig gjort reklam förutom för våra egna skivor vilket vi gör hela tiden.
    Vi har däremot låtit vår musik ingå i en musikmobil med SonyE.
    Det är en ingen skillnad mot att deala med itunes exempelvis.
    Vi säljer fortfarande bara den färdiga musiken, vad folk än säger, fast genom en annan kanal, men vi fick bra mycket bättre betalt vid samarbetet med SE än vi får i itunes.
    Men man glömmer ju hela tiden att det i Sverige är extremt fult att få betalt för något så irrelevant som "konst".
    De allra flesta verkar ju dessutom tycka att musik skall produceras gratis och finnas tillgänglig gratis överallt utan någon insats/ersättning från konsumenten.
    Jag får ibland också för mig att de som skriker högst om gratis är desamma som skriker högst när de bestämmer sig för att man begår sellout.

    nejnejnej

    jag är den som har kallat dig för sellout flest ggr på det här forumet och jag har fan köpt alla skivorna utom senaste

    första skivan har jag tom köpt 2 ggr(jag var helt wound up den där dan för typ 5 år sen när jag köpte den tillsammans med ett par andra skivor och gick sen och köpte den en andra gång utan att komma ihåg att jag nyss köpt den)

    och Isola repade jag och fick köpa ett nytt ex av och har därmed köpt även den skivan 2 ggr

    har inte köpt nya skivan för jag har den på mp3 och gillar bara 2-3 av låtarna...

    det kan du hälsa Sami från mig förresten

    /PO

  15. #30
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Jag får ibland också för mig att de som skriker högst om gratis är desamma som skriker högst när de bestämmer sig för att man begår sellout.
    nejnejnej

    jag är den som kallat dig sellout flest ggr här och jag har köpt alla albumen(utom senaste för jag tycker nog bara att typ 3 låtar är direkt bra där)

    1a albumet köpte jag tom av misstag 2 ggr och Isola fick jag köpa ett andra ex av efter att ha repat det första..

    b-side samlingen köpte jag inte själv utan fick i typ julklapp av mamma för massa år sen


    och jo just det..
    kan du hälsa Sami från mig att han är väldigt långt från indie nu?

    mvh
    /PO

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •