Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 67

Ämne: Recensioner

  1. #1
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2007
    Inlägg
    13

    Standard Recensioner

    Boxen recenseras i nya Sonic och får 5 av 10.

  2. #2
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sweet bird of truth Visa inlägg
    Boxen recenseras i nya Sonic och får 5 av 10.
    Du kan inte scanna in hela artikeln så man kan få ta del? ^^

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sweet bird of truth Visa inlägg
    Boxen recenseras i nya Sonic och får 5 av 10.

    Nu lär Jocke berg få damp.

  4. #4
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    45

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JensE Visa inlägg
    Nu lär Jocke berg få damp.

    hahaha det tror jag med
    --------------------------
    Ge mig en vinterdrog

  5. #5
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    På Sonics framsida för Oktobernumret står faktiskt att Kent recenseras (källa). Hur de hunnit med att recensera boxen, när J.Berg fick den på morgonen 21:a Oktober (källa) är däremot bortom mitt förstånd...

  6. #6
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Hur som helst, recensioner sammlar vi nån annanstans...

  7. #7
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Jag sprang precis och köpte tidningen och återger här nedan de rader av den ganska omfattande recensionen som faktiskt handlar om musiken:

    "halvhyfsat debutalbum" (nämns i nån luddig metafor till Göran Perssons karriär).

    Haha, that's it, och recensionen var rätt lång.

    En sammanfattning av recensionen är väl något i stil med: Band får inte bli populära, då är de inte creddiga längre.... Boxens innehåll nämns inte alls och det är väl rätt troligt att de inte ens hade den när recensionen skrevs.

    En recension som får Pitchfork att verka konkreta och fokuserade på musiken...
    Senast redigerat av Rotuhiiri den 2008-10-23 klockan 16:10.

  8. #8
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    För den som vill läsa denna patetiska ursäkt till recension (inte bara för det dåliga betyget) har jag slängt upp den på Megaupload. Av "upphovsrättstekniska" skäl får den väl inte publiceras här. PM:a mig för mer info...

  9. #9
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    För den som vill läsa denna patetiska ursäkt till recension (inte bara för det dåliga betyget) har jag slängt upp den på Megaupload. Av "upphovsrättstekniska" skäl får den väl inte publiceras här. PM:a mig för mer info...
    Tja, det roligaste med recensionen är väl att han är så oerhört Rättfärdig och Upprörd över våra "Dåliga Beslut" och att vi sålt oss till och gjort "reklam" för en musikmobil av SonyE, men glömmer att han själv skriver för en tidning som innehåller annonser för kläder, skor och allt möjligt annat.
    Underbart.
    Jag älskar sånt.

  10. #10
    Medlem Zimmes avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    870

    Standard

    Mm, ja, men det är så det funkar. Eftersom det är reklam i tidningen han skriver för blir alla artiklar som skrivs i den helt annorlunda
    och mycket sämre. Precis på samma vis som er musik blir sämre av att ni använder er skapelse till att göra reklam.
    I have seen it all

  11. #11
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JensE Visa inlägg
    Nu lär Jocke berg få damp.
    Damp är väl ingenting man bara får så där eller? Va?
    Är det som med cp-ryck som man kan få ibland? Jag har ingen aning...
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  12. #12
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    För den som vill läsa denna patetiska ursäkt till recension (inte bara för det dåliga betyget) har jag slängt upp den på Megaupload. Av "upphovsrättstekniska" skäl får den väl inte publiceras här. PM:a mig för mer info...
    Vem recenserade förresten kentboxen i Sonic? Och en recension borde väl få läggas upp här?
    Det brukar såväl länkas / citeras recensioner som läggas upp inskannade recensioner / artiklar ibland.


    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Damp är väl ingenting man bara får så där eller? Va?
    Är det som med cp-ryck som man kan få ibland? Jag har ingen aning...
    Lite OT, men uttryck som just damp, CP m.m. borde fan i mig vara straffbart att missbruka.
    Riktigt kränkande och respektlöst mot de stackare som råkar lida av t.ex. CP, damp, adhd o.s.v.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  13. #13
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Vem recenserade förresten kentboxen i Sonic? Och en recension borde väl få läggas upp här?
    Det brukar såväl länkas / citeras recensioner som läggas upp inskannade recensioner / artiklar ibland.
    Marcus Joons recenserade. Bilden jag scannade in är lite för stor för att ladda upp här, men jag har en länk som går att ladda ned den från:

    http://www.megaupload.com/se/?d=7LCCT2L5

    Skriv in de tre bokstäverna högt upp till höger på sidan och klicka sedan 'download'.

    Den är inte läsvärd för fem öre och beskriver varken boxen eller dess innehåll.

    Strider detta inlägg mot några regler får nån moderator gärna ta bort det.

  14. #14
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zimme Visa inlägg
    Mm, ja, men det är så det funkar. Eftersom det är reklam i tidningen han skriver för blir alla artiklar som skrivs i den helt annorlunda
    och mycket sämre. Precis på samma vis som er musik blir sämre av att ni använder er skapelse till att göra reklam.
    Såvitt jag vet har vi aldrig gjort reklam förutom för våra egna skivor vilket vi gör hela tiden.
    Vi har däremot låtit vår musik ingå i en musikmobil med SonyE.
    Det är en ingen skillnad mot att deala med itunes exempelvis.
    Vi säljer fortfarande bara den färdiga musiken, vad folk än säger, fast genom en annan kanal, men vi fick bra mycket bättre betalt vid samarbetet med SE än vi får i itunes.
    Men man glömmer ju hela tiden att det i Sverige är extremt fult att få betalt för något så irrelevant som "konst".
    De allra flesta verkar ju dessutom tycka att musik skall produceras gratis och finnas tillgänglig gratis överallt utan någon insats/ersättning från konsumenten.
    Jag får ibland också för mig att de som skriker högst om gratis är desamma som skriker högst när de bestämmer sig för att man begår sellout.

  15. #15
    Erfaren medlem __Sjufyrasjus avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Lund
    Inlägg
    3 246

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Såvitt jag vet har vi aldrig gjort reklam förutom för våra egna skivor vilket vi gör hela tiden.
    Vi har däremot låtit vår musik ingå i en musikmobil med SonyE.
    Det är en ingen skillnad mot att deala med itunes exempelvis.
    Vi säljer fortfarande bara den färdiga musiken, vad folk än säger, fast genom en annan kanal, men vi fick bra mycket bättre betalt vid samarbetet med SE än vi får i itunes.
    Men man glömmer ju hela tiden att det i Sverige är extremt fult att få betalt för något så irrelevant som "konst".
    De allra flesta verkar ju dessutom tycka att musik skall produceras gratis och finnas tillgänglig gratis överallt utan någon insats/ersättning från konsumenten.
    Jag får ibland också för mig att de som skriker högst om gratis är desamma som skriker högst när de bestämmer sig för att man begår sellout.
    Jag tror dock att Zimme var aningen ironisk med sitt inlägg. Klart att varken en artikel eller musik blir sämre bara för att det råkar ha med reklam att göra. Er musik är lika bra med eller utan samarbete med SE =)
    Du är musiken


    Blogg

Sidan 1 av 5 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •