Sidan 11 av 25 FörstaFörsta ... 23456789101112131415161718192021 ... SistaSista
Resultat 151 till 165 av 369

Ämne: Vad tycker ni om boxen?

  1. #151

    Standard

    Jag tycker boxen är för tråkig,inget att säga om det som är utgivet förut,men det andra är tråkigt,tycker endast Håll ditt huvud högt är ok
    I en värld av idioter
    last.fm

  2. #152
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Eftersom att jag inte haft möjlighet att komma in på forumet på typ en evighet (känns det som haha) så skriver jag nu att den är perfekt.
    When you can live forever, what do you live for?

  3. #153
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Ja, nu är jag kanske lite sent ute men boxen (som på tal om ingenting kostade 50 € här) gick jag och köpte igår, den är väldigt, väldigt fin. Lite mindre än jag tänkte mej, otroligt att allt det där fina får plats. Boken hör nog endå till det bästa med hela lådan, satt på ett cafe på en kopp och var tvungen att skratta högt, det var underhållande läsning. Angående de personliga bilderna måste jag säga att det nog är något av det gräsligaste från de gräsligaste 90-tals fotoalbumen, liksom in a good way Jocke och Harri på 'Tv-spel i Galaxy ´97' bilden asså! ^^
    Ska ta tillfället i akt att tacka för alla de finfina omslagen, bonusspåren och särskilt de fula bilderna, ni är bäst, tack kent!
    Om du läser på finska tråden får du se att den bara kostade 39 €. Det var bara på Stockmann den kostade 50-förstås. Från CDON 42€ med frakt.

  4. #154
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Om du läser på finska tråden får du se att den bara kostade 39 €. Det var bara på Stockmann den kostade 50-förstås. Från CDON 42€ med frakt.
    For real, jag blev blåst

  5. #155
    Medlem Domarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Threadneedle Street
    Inlägg
    177

    Standard

    ...:

    "Döda dagar" - Utomordentlig låt, värdig en plats på debuten istället för skräp som "Den osynlige mannen".
    "Håll i mig" - Hahahaha.
    "Ögon" - Börjar bra, men sedan börjar J.Berg sjunga.
    "Klocka" - Lite bättre. Inget märkvärdigt.
    "Cirkel" - Trist repris av "Klocka" med fina gitarrer.

    "Saker man ser" (demo) - Triphopdoftande trummor som tyvärr inte bär upp hela låten. Bra för att vara en demo. Snygg falsett!
    "Alpha" (demo) - Lysande text. Musikaliskt är den inte lika kraftfull.
    "Din skugga" (demo) - Mäktig version, lite väl mycket Coldplay-svulst i refrängen för att riva ned högsta poäng.

    "OWC"
    (live) - Klart godkänd liveversion som dock inte har någonting på boxen att göra.
    "Celsius
    " (live) - Svenska varianter hade varit roligare. Bra kör.

    "Inhale/Exhale" (demo) - [Domarn går och gör omelett]

    "Socker" (demo) - Domedagen. Den här låten med omkullvältande gitarrmattor hade blivit stor, stor.
    "Love Undone" (demo) - Bortom originalets popkostym finner man en vacker och unik sång. Den trevligaste överraskningen boxen har att erbjuda.

    "Ingenting" (demo) - Zzzzz.
    "Håll ditt huvud högt" (live) - Tack och godnatt. Fin box, grabbar. Nästa gång kan ni säkert ägna lite mer tid åt vad som hamnar på den. Hälften rätt är ju trots allt inte så dumt.
    Med vänliga hälsningar,
    Kentforumet

  6. #156
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    harklingen i ingentingdemon är så skön!
    When you can live forever, what do you live for?

  7. #157
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Förlåt om jag tjatar, men vi får inte glömma att alla vanliga låtar från originalskivorna låter mycket bättre på boxen. Vi är ju så himla förtjusta i känslan av att spela från boxen. Samlare. Galningar.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  8. #158
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    jag har glömt att notera om the hjärta och smärta låter bättre. iaf min vanliga är det sämre ljud på än om man jämför med resten av skivorna. det är lägre i volym på nåt sätt
    When you can live forever, what do you live for?

  9. #159
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    harklingen i ingentingdemon är så skön!
    Ja, jag fick en liten skrattatack

  10. #160
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Ja, jag fick en liten skrattatack
    haha ja

    mystiken återstår dock om vem som hostar i kallt kaffe
    lite ot men ändå hehe
    When you can live forever, what do you live for?

  11. #161
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    ja, ljudet är bättre! grejt
    When you can live forever, what do you live for?

  12. #162
    Medlem KaffeMedKanels avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Strax utanför Gbg
    Inlägg
    274

    Standard

    Jag beställde från cdon får veckor sedan och fick det trevliga beskedet idag att min beställning strukits och det fanns ingen anledning till det heller. Tack och adjö, jag beställer från bengans istället
    Ännu är det vinter
    och den stora vita björnen ligger kvar
    den har lagt sig över asfalten och husen
    Jag hoppas att den inte ger sig av
    Så vi kan ligga kvar

  13. #163
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2007
    Inlägg
    64

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KaffeMedKanel Visa inlägg
    Jag beställde från cdon får veckor sedan och fick det trevliga beskedet idag att min beställning strukits och det fanns ingen anledning till det heller. Tack och adjö, jag beställer från bengans istället
    Jag blev bemött med samma meddelande i förrgår, it really pissed me off. Jag förbokade ju boxen precis när Kent meddelat om den, för att jag ville ha den så tidigt som möjligt, du också antagligen? Svinigt...

    Citat Ursprungligen postat av CDON
    Tyvärr måste vi meddela dig att vi inte kunde reservera de pengar som behövs för att leverera din order. Var vänlig beställ igen.
    Fick därtill en ynklig kompensation i form av en rabattkod som gör att min beställning blir fraktfri. Till ingen nytta eftersom jag är student och redan har just den rabatten, snåla jävlar.

    Dagen innan jag skrev detta i ursinne när jag nyvaket stapplat till datorn och loggat in på min mail:

    Citat Ursprungligen postat av Kimsan till CDON
    Hur kommer det sig att ni, vad jag förstod, först drog de 399:- från mitt konto efter min beställning och sedan satte in dem igen (eftersom mitt saldo inte visar de dragna 399:- längre, så måste jag ju fått tillbaka de) och annullerat min order? Jag förbeställde kentboxen (order nummer: 17038018) och väntade glatt på att den skulle släppas och skickas. Idag fick jag höra av en kompis att han redan fått den, så jag loggade in och tittade min orderhistorik vilken gjorde mig måttligt irriterad. Innebär det alltså att jag ska behöva gå till en butik och köpa den... vad var det i sådant fall för vits med att jag förbeställde den över huvud taget? Och varför blev jag inte kontaktad när ni har både mail och telefonnummer?

    MVH Kim
    Nu fick jag istället vandra ner till den lokala skivbutiken i kylan. Inte så farligt kanske, men jag hade kunnat ha den i mina händer för två dagar sedan.


    Till topic då: Jag saknar Velvet och Dom Andra i speed-up synth version. Annars kan man nog inte vara annat än nöjd.

  14. #164
    Medlem KaffeMedKanels avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Strax utanför Gbg
    Inlägg
    274

    Standard

    Kimsan: Ja, jag beställde den för flera veckor sedan... ruggigt svinigt :/
    Ännu är det vinter
    och den stora vita björnen ligger kvar
    den har lagt sig över asfalten och husen
    Jag hoppas att den inte ger sig av
    Så vi kan ligga kvar

  15. #165
    Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    , , .
    Inlägg
    25

    Standard

    Jag fick rysningar när jag läste inledningen i boken nästan. Mäktigt! Boken känns för övrigt tillsammans med några få av bonusspåren det som gör den värd pengarna...

Sidan 11 av 25 FörstaFörsta ... 23456789101112131415161718192021 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •