Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: OWC & Celsius, 2 Meter Sessions (tryckfelsnisse?)

  1. #1
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard OWC & Celsius, 2 Meter Sessions (tryckfelsnisse?)

    I boken som följer med boxen står det att OWC och Celsius är inspelade live i November 1998 i radioprogrammet 2 meter Sessions i Holland. Så vitt jag vet gjordes två inspelningsessioner för 2 Meter Sessions (enligt 2 Meter Sessies egen website) 22 Maj 1998 och 27 Augusti 1998. Så vitt jag kan höra är det versionerna från 27 Augusti som finns med i boxen, det vill säga de versioner som redan finns släppta på "2 Meter Sessies vol 8" samt promon "More than Hagnesta Hill - 3 versions inédites". Är det tryckfelsnisse som slagit till i boken som följer med boxen tro?

  2. #2
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Ja, visst gjordes väl bara 2 Meter Sessies i maj och augusti... Så det lär väl vara tryckfel isåfall.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  3. #3
    Medlem helles avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    996

    Standard

    Och det är viktigt därför att?
    Ge mig en käftsmäll jag är feg...

  4. #4
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av helle Visa inlägg
    Och det är viktigt därför att?
    För att information bör vara rätt.
    Och om den inte är det så förtjänar den att rättas.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    I boken som följer med boxen står det att OWC och Celsius är inspelade live i November 1998 i radioprogrammet 2 meter Sessions i Holland. Så vitt jag vet gjordes två inspelningsessioner för 2 Meter Sessions (enligt 2 Meter Sessies egen website) 22 Maj 1998 och 27 Augusti 1998. Så vitt jag kan höra är det versionerna från 27 Augusti som finns med i boxen, det vill säga de versioner som redan finns släppta på "2 Meter Sessies vol 8" samt promon "More than Hagnesta Hill - 3 versions inédites". Är det tryckfelsnisse som slagit till i boken som följer med boxen tro?
    Du ville verkligen hitta ett fel nånstans va? :P som du måste letat!

  6. #6
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin_23 Visa inlägg
    Du ville verkligen hitta ett fel nånstans va? :P som du måste letat!
    Precis! Grattis!

    (fast rätt ska vara rätt)
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  7. #7
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av helle Visa inlägg
    Och det är viktigt därför att?
    För att Frippe har världens största samling (kanske) han kanske vill ha ordning och reda.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  8. #8
    Medlem helles avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    996

    Standard

    Det är nog så...annars har han kanske bara lite att göra? Finns väl värre saker att haka upp sig på i världen...
    Ge mig en käftsmäll jag är feg...

  9. #9
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av helle Visa inlägg
    Det är nog så...annars har han kanske bara lite att göra? Finns väl värre saker att haka upp sig på i världen...
    Ja kanske, fast skulle tro att Kent är en rätt stor del i hans liv.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  10. #10
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    45

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    I boken som följer med boxen står det att OWC och Celsius är inspelade live i November 1998 i radioprogrammet 2 meter Sessions i Holland. Så vitt jag vet gjordes två inspelningsessioner för 2 Meter Sessions (enligt 2 Meter Sessies egen website) 22 Maj 1998 och 27 Augusti 1998. Så vitt jag kan höra är det versionerna från 27 Augusti som finns med i boxen, det vill säga de versioner som redan finns släppta på "2 Meter Sessies vol 8" samt promon "More than Hagnesta Hill - 3 versions inédites". Är det tryckfelsnisse som slagit till i boken som följer med boxen tro?
    det var därifrån dom hade hört beskyddaren som dom sa i spökstan innan den låten
    --------------------------
    Ge mig en vinterdrog

  11. #11
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin_23 Visa inlägg
    Du ville verkligen hitta ett fel nånstans va? :P som du måste letat!
    Haha, nej att hitta fel känns inte som något självändamål däremot kändes det intressant att reda ut vilket inspelningsdatum som är korrekt. Vill man leta fel i boxen finns det några till (det är nog oundvikligt när man samlar så mycket information i en enda box) men det var inte det jag var ute efter.


    Citat Ursprungligen postat av Eskilstuna killen Visa inlägg
    det var därifrån dom hade hört beskyddaren som dom sa i spökstan innan den låten
    Var har du fått den informationen ifrån? Beskyddaren är från Hagnesta Hill och under 2 Meter Sessions spelade de bara in spår från Isola och mig veterligen vare sig Beskyddaren (eller Protection). Det vore däremot mycket intressant att veta exakt vad det var för inspelning av Beskyddaren som Jocke pratade om under konserten i Tuna...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •