Sidan 11 av 24 FörstaFörsta ... 23456789101112131415161718192021 ... SistaSista
Resultat 151 till 165 av 350

Ämne: Nytt Projekt?!

  1. #151
    Erfaren medlem Cheapos avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    9 640

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Jag tror vi faktikst kan vänta oss ett nytt album redan under 2009.
    DOJD 2005, TTS 2007, (AIV?) 2009... Känns som gasnka bra följd.
    Fast och andra sidan kankse det är lite väl tätt inpå med tanke på Boxen.
    Som andra har nämnt så har dom ju faktiskt turnérat nästan ett helt år och dom förtjänar lite vila och spendera mer tid med sina nära och kära.
    Jag hoppas nästan att det nya albumet kommer 2010, så att det liksom inte är framstressat, om dom nu inte skulle ha typ alla låtar färdigskrivna.
    När Du är tunn som luft, så är Du nästan perfekt


  2. #152
    Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Motala, Sweden.
    Inlägg
    2 450

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Jag tror inte alls på den teorin faktiskt.
    Skulle vara kul och höra din teori.
    Om den grundar sig på att det är de tre "senaste" låtarna vi fått höra och att dom kommer förtsätta med samma sound så tror jag du blir besviken. Jag menar "Det kanske kommer en förändring" kan rent teoretiskt ha varit den första låten som gjordes på TTS. Varför "Nåt för dom som väntar" inte kommer vara ett nytt kentsound kommer jag inte ens gå in på.
    Eller har jag helt fel? Har du hittat ett gemnsamt sound i dessa tre låtar som känns som en ny kent-riktning?
    vet inte, känns bara som de gått mer och mer åt det hållet sen typ.. vapen & ammuniton.
    Nejnej, jag blir inte besviken.. helst vill jag inte se det soundet. Så jag hoppas att jag har fel.
    En tekopp från de dödas värld

    Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

  3. #153
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    För ett nytt sound rekommonderar jag tyska "Blackmail" med albumet "Tempo Tempo" (2008):
    dynamiskt, klart, rockigt! Speciell låten "So long goodbye" skulle ha inspirationspotentialet...

  4. #154
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Stoppa pressarna! Kent släpper nytt album December 2009!
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  5. #155

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Stoppa pressarna! Kent släpper nytt album December 2009!
    Na no ljoger do.
    Du och jag, Döden <3

  6. #156
    Medlem HelloGrounds avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Ort
    I en liten stad med storstadens kyliga avstånd.
    Inlägg
    1 900

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Stoppa pressarna! Kent släpper nytt album December 2009!
    Känns ljusår ifrån i sådana fall...
    Beauty is no quality in things themselves:
    it exists merely in the mind which contemplates them.

  7. #157
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Ochrasy
    Inlägg
    290

    Standard

    Va e "nåt för dom som väntar" för låt?

  8. #158
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av max_92 Visa inlägg
    Va e "nåt för dom som väntar" för låt?
    Det är en låt som ursprungligen spelades in av Olle Ljungström. Joakim Berg sjunger låten på hyllningsplattan "Andra sjunger Olle Ljungström" som släpptes i höst. Låten finns även att köpa löst i t.ex. iTunes store för 9 spänn.

  9. #159
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Ochrasy
    Inlägg
    290

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Det är en låt som ursprungligen spelades in av Olle Ljungström. Joakim Berg sjunger låten på hyllningsplattan "Andra sjunger Olle Ljungström" som släpptes i höst. Låten finns även att köpa löst i t.ex. iTunes store för 9 spänn.
    Tackar! låter den som originalet eller (har iof inte hört den men) är det en "kentig"-version liksom? vet du om den finns på youtube eller spotify?

  10. #160
    Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Stoppa pressarna! Kent släpper nytt album December 2009!
    Är det där bara ännu en av dina väldigt precisa framtidsvisioner/teorier/gissningar/önskningar, eller finns det något faktiskt belägg? =P
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

  11. #161
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    jag vill inte att albumet ska komma 2009.. liksom. hur kul skulle det vara om dom släppte ett album imrgon jämfört med om dom släpper det om 5 år. liksom.. ju mer man väntar ju bättre blir det. man glömmer ju aldrig hur det var när man väntade på tts. man väntade nästan så man dog.. men.. till slut kom det ju såklart. man blev totalt galen.
    när man fick höra dom första tonerna på Ingenting.. första på 2,5 år (bortsett från nålens öga), ... jämfört med när man fick höra Tick tack för första gången. skillnaden är ju väldigt stor, tycker jag.
    så jag tycker i mars/april 2010 som några av er också tycker.
    sen är det coolare med 3 år mellan skivor än 2.

    det är också en sak. skillnaden mellan vapen & ammunition, rent utseendemässigt så är ju skillnaden myycket större mellan V&A och D&JD än D&JD och TTS.
    meningslösa, menigslöösa

  12. #162
    Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 427

    Standard

    Jeg er ganske tålmodig, enda ikke kjøpt boxen engang. Håper å få den til jul! Ellers er det vel kanskje ikke så usannsynelig med et nytt album høsten 2009..
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

  13. #163
    Medlem HelloGrounds avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Ort
    I en liten stad med storstadens kyliga avstånd.
    Inlägg
    1 900

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    jag vill inte att albumet ska komma 2009.. liksom. hur kul skulle det vara om dom släppte ett album imrgon jämfört med om dom släpper det om 5 år. liksom.. ju mer man väntar ju bättre blir det. man glömmer ju aldrig hur det var när man väntade på tts. man väntade nästan så man dog.. men.. till slut kom det ju såklart. man blev totalt galen.
    när man fick höra dom första tonerna på Ingenting.. första på 2,5 år (bortsett från nålens öga), ... jämfört med när man fick höra Tick tack för första gången. skillnaden är ju väldigt stor, tycker jag.
    så jag tycker i mars/april 2010 som några av er också tycker.
    sen är det coolare med 3 år mellan skivor än 2.

    det är också en sak. skillnaden mellan vapen & ammunition, rent utseendemässigt så är ju skillnaden myycket större mellan V&A och D&JD än D&JD och TTS.
    Well... Du har väl lite rätt i det.
    Men det är skönt att kunna höra övergången mellan sound också.
    Man blir lite "inlärd" & tränad i det nya soundet.
    Det finns ju inte så stora skillnader mellan "Kent" & "Verkligen" & mellan "Verkligen" & "Isola".
    Men mellan "Kent" & "Isola" hör man ju en väldig skillnad.
    Beauty is no quality in things themselves:
    it exists merely in the mind which contemplates them.

  14. #164
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    fattar inte hur alla kan tycka att 2009 är för tidigt, jag menar 2009 är inte direkt imorgon.

  15. #165
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Ochrasy
    Inlägg
    290

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    jag vill inte att albumet ska komma 2009.. liksom. hur kul skulle det vara om dom släppte ett album imrgon jämfört med om dom släpper det om 5 år. liksom.. ju mer man väntar ju bättre blir det. man glömmer ju aldrig hur det var när man väntade på tts. man väntade nästan så man dog.. men.. till slut kom det ju såklart. man blev totalt galen.
    när man fick höra dom första tonerna på Ingenting.. första på 2,5 år (bortsett från nålens öga), ... jämfört med när man fick höra Tick tack för första gången. skillnaden är ju väldigt stor, tycker jag.
    så jag tycker i mars/april 2010 som några av er också tycker.
    sen är det coolare med 3 år mellan skivor än 2.

    det är också en sak. skillnaden mellan vapen & ammunition, rent utseendemässigt så är ju skillnaden myycket större mellan V&A och D&JD än D&JD och TTS.
    vet inte om jag förstod dig rätt, men skillnaden mellan samtiden och döden är ju bra mycket större än skillnad mellan döden och V&A... Alla typ house/elctronica inspiration på samtiden fanns det ju inte mycket av på döden eller V&A...

    Jag hoppas definitivt på ett album nästa år! sen hur det låter tror jag inte att nån av oss kan gissa och de gör ingen större skillnad... De allra flesta här kommer att älska albumet även om kent väljer att bara spela på burkar, sågar och kammar! and I don't blame anyone, för ja kommer skulle nog göra de me

Sidan 11 av 24 FörstaFörsta ... 23456789101112131415161718192021 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •