Sidan 12 av 24 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516171819202122 ... SistaSista
Resultat 166 till 180 av 350

Ämne: Nytt Projekt?!

  1. #166
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Det är en låt som ursprungligen spelades in av Olle Ljungström. Joakim Berg sjunger låten på hyllningsplattan "Andra sjunger Olle Ljungström" som släpptes i höst. Låten finns även att köpa löst i t.ex. iTunes store för 9 spänn.
    Tack för inspiration till Kent-FAQ! Jag använder max_92:s fråga och ditt svar i stort sett rakt av.
    Låt dom komma nu

  2. #167
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Ochrasy
    Inlägg
    290

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Tack för inspiration till Kent-FAQ! Jag använder max_92:s fråga och ditt svar i stort sett rakt av.
    haha 25 inlägget nu och redan med i FAQ-et! vilken potential ja måste ha!

  3. #168
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    För Kent:s skull hoppas jag att nästa album och turné kommer våren 2010.

    För min egen, fruktänsvärd egofixerade skull hoppas jag att nästa album kommer under hösten 2009. Så tänker jag i alla fall nu. Men ärligt talat, om vi nu ska se realistiskt på det hela; både 2007 och 2008 har varit kanonår för Kent, med långa turnéer (fick inte tagit del i någon dock, SNYFT!!), ett album som går under kategorin "mästerverk" och en skön box med massor av hittils outgivet material. Hur mycket kan vi egentligen förvänta till och med av världens bästa band?

    Nej, när jag tänker efter är jag nöjd om Olle Ljungström:s nya skiva, den första på sju år, kommer hösten 2009. Kent kan vänta lite längre.



  4. #169
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cheapo Visa inlägg
    Som andra har nämnt så har dom ju faktiskt turnérat nästan ett helt år och dom förtjänar lite vila och spendera mer tid med sina nära och kära.
    Jag hoppas nästan att det nya albumet kommer 2010, så att det liksom inte är framstressat, om dom nu inte skulle ha typ alla låtar färdigskrivna.
    Det som är så skönt med kent är att man aldrig behöver vara rädd att dom skulle stressa fram en skiva. Är den inte färdig så är den inte. =)
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  5. #170
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Det som är så skönt med kent är att man aldrig behöver vara rädd att dom skulle stressa fram en skiva. Är den inte färdig så är den inte. =)
    I boken som kom med i boxen står det ju att V&A gjordes klar i bilen på väg till realesen eller nåt liknande..

  6. #171

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    I boken som kom med i boxen står det ju att V&A gjordes klar i bilen på väg till realesen eller nåt liknande..
    Dom hörde den färdiga mastringen av Dom andra för första gången på väg till grammisgalan där den skulle premiärspelas.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  7. #172
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Ochrasy
    Inlägg
    290

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Dom hörde den färdiga mastringen av Dom andra för första gången på väg till grammisgalan där den skulle premiärspelas.
    där dom ändå körde playback :P

  8. #173
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Jag hoppas på mycket gitarr

  9. #174
    Medlem Lennys avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Litenstadnånstans
    Inlägg
    289

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anna.92 Visa inlägg
    Jag hoppas på mycket gitarr

    Samma här! Många sköna gitarrslingor tack!
    Mina tankar är så klara nu
    Ni kan släppa den där bomben nu
    Över axeln ser jag pärlband av blåljus
    Vår hämnd blir ljuv

  10. #175
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarkräm Visa inlägg
    Jaa hoppas verkligen på det , nästan så man vågar hoppas på hösten 09, hade ju varit underbart!
    Nej. Släpper Kent en skiva nästa år kommer fler och fler tröttna på dom. Det blev alldeles för mycket med den långdragna turnén som avlöstes av en ny osv. Sen en box på det. För att vara sjukt egoistisk hoppas jag på ett år helt fritt från Kent. Tycker J.Berg kan sluta skriva här under året också, han sprider ingen rolig stämning.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  11. #176
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lenny Visa inlägg
    Samma här! Många sköna gitarrslingor tack!
    Men dom kommer antagligen hitta på något nytt som får fansen på spel

  12. #177
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Nej. Släpper Kent en skiva nästa år kommer fler och fler tröttna på dom. Det blev alldeles för mycket med den långdragna turnén som avlöstes av en ny osv. Sen en box på det. För att vara sjukt egoistisk hoppas jag på ett år helt fritt från Kent. Tycker J.Berg kan sluta skriva här under året också, han sprider ingen rolig stämning.
    Vadå tröttnar? Det senaste året har vart fantastiskt med allt kent!
    Däremot kan jag hålla med om J.Bergs roliga stämning

    Om det nya projektet nu är en skiva (vilket jag hoppas på) så blir det nog släppt 2010

  13. #178
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Nej. Släpper Kent en skiva nästa år kommer fler och fler tröttna på dom. Det blev alldeles för mycket med den långdragna turnén som avlöstes av en ny osv. Sen en box på det. För att vara sjukt egoistisk hoppas jag på ett år helt fritt från Kent. Tycker J.Berg kan sluta skriva här under året också, han sprider ingen rolig stämning.
    Jag bryr mig inte om andra tröttnar på kent, så länge kent inte tröttnar på sig själv, därför kan det nog vara bra med en liten paus. Men om ett år ungefär tyker jag är rätt lagom med nåt nytt. Men jag skulle ganska säkert inte klaga om det blev tidigare.
    inget.

  14. #179
    Medlem Lennys avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Litenstadnånstans
    Inlägg
    289

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anna.92 Visa inlägg
    Men dom kommer antagligen hitta på något nytt som får fansen på spel
    Jooo, men det kan ju vara mkt sköna gitarrslingor kombinerade med något nytt!
    Mina tankar är så klara nu
    Ni kan släppa den där bomben nu
    Över axeln ser jag pärlband av blåljus
    Vår hämnd blir ljuv

  15. #180
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lenny Visa inlägg
    Jooo, men det kan ju vara mkt sköna gitarrslingor kombinerade med något nytt!
    Hm, ja det skulle vara bra.
    Men helst av allt vill jag inte ha nånting nytt xD

Sidan 12 av 24 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516171819202122 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •