Sidan 3 av 24 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 350

Ämne: Nytt Projekt?!

  1. #31
    Medlem Raffeds avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    216

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    tycker det är sjuuukt dåligt om dom tar bort CD-skivan.. det är ju mer än bara musiken som ligger i en CD. det estetiska också. vad får man när man laddar ner? låtarna.. m.. kul.. ? nej.
    Det hade ju varit sjukt tråkigt om dom endast skulle släppa den digitalt, och hur ska man kunna få en skiva signerad om de bara släpper allt digitalt i framtiden?

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    menmen. denna gången vill jag ha en lite mer rivigare skiva.. lite rockigare.. lite åt HH-hållet. fast jag gissar på att det blir ungefär som.. en blanding av The hjärta & smärta och Isola typ.
    Det hade varit gudomligt skönt. H&S och Isola känns ju som den perfekta kombinationen..
    Var är hjärnan?
    Här är våldet.

  2. #32
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Raffed Visa inlägg
    Det hade ju varit sjukt tråkigt om dom endast skulle släppa den digitalt, och hur ska man kunna få en skiva signerad om de bara släpper allt digitalt i framtiden?
    mm.. men.. man har ju inte CD-skivor för att dom ska bli signerade.. är nog mer att man har signering som en kul grej för man har CDn.
    meningslösa, menigslöösa

  3. #33
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    På tal om nya projekt hoppas jag att vi får höra nåt av dehär nya materialet på nästa turne/konsert-när det nu blir

  4. #34
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    På tal om nya projekt hoppas jag att vi får höra nåt av dehär nya materialet på nästa turne/konsert-när det nu blir
    lär vi ju få göra iochmed att dom lär ju inte åka ut på någon turné innan nästa skiva.
    meningslösa, menigslöösa

  5. #35
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    [quote=NewBorn;474680]lär vi ju få göra iochmed att dom lär ju inte åka ut på någon turné innan nästa skiva.[/quote

    Jag menade detta material o inget annat. En typiskt jävla korkad kommentar, som somliga tycker dom är så smarta för

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Ochrasy
    Inlägg
    290

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag håller med dig, det är faktiskt trevligt med CD-skivor med tillbehörande häften till. Men man kan ju fråga sig hur länge musiker orkar traggla med formatet när man enklare når ut med digitala kopior av både musiken och bilderna/texterna. Och sen så finns ju dina köp registrerade i en databas, så om din dator går sönder kan du ju ladda hem musiken du köpt när du lagat datorn (alternativt köpt nytt, inte relevant). Det är väl värre om någonting skulle hända affären, om deras servrar kraschar och informationen går förlorad. Inte stor chans alls.
    CD-skivor i all sin ära men man får inte glömma det bästa av allt - Vinyl! Jag har döden och tts på vinyl och önskar att jag hade de andra albumen också. Omslagen blir så mycket mer intressanta då!

  7. #37
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Vinyl har ju gått upp i produktion den senaste tiden, varför skulle då CD-förmatet dö? Det är ingen tvekan om att marknaden vill bli mindre, och om 10-20 år tror jag inte det finns många stora film/musik-affärer kvar, men dagen småaffärerna försvinner är nog mycket långt fram i tiden, när maskinerna gjort oss totalt cyniska. Och vem vill väl leva här då hursomhelst.

    Förresten var det väl inte utan anledning att "Vy från ett luftslott"-remixen släpptes i fysisk utgåva pga efterfrågningar.

    Som alla andra jublar jag åt tanken på ett nytt Kent-album. Eftersom bandet ALDRIG gjort mig besviken med kvalitén på materialet dom släpper, känner jag ingen fara. Dock kan jag inte befria mig från rädslan...att jag kanske aldrig kommer att se dom live. *rysningar*
    Senast redigerat av buster89 den 2008-11-05 klockan 21:39.

  8. #38
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Vinyl har ju gått upp i produktion den senaste tiden, varför skulle då CD-förmatet dö? Det är ingen tvekan om att marknaden vill bli mindre, och om 10-20 år tror jag inte det finns många stora film/musik-affärer kvar, men dagen småaffärerna försvinner är nog mycket långt fram i tiden, när maskinerna gjort oss totalt cyniska. Och vem vill väl leva här då hursomhelst.

    Som alla andra jublar jag åt tanken på ett nytt Kent-album. Eftersom bandet ALDRIG gjort mig besviken med kvalitén på materialet dom släpper, känner jag ingen fara. Dock kan jag inte befria mig från rädslan...att jag kanske aldrig kommer att se dom live. *rysningar*
    Vad får dej att tro att du aldrig skulle se dom live. Dom turnérar ju endå rätt aktivt då det begär sej..

  9. #39
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Vad får dej att tro att du aldrig skulle se dom live. Dom turnérar ju endå rätt aktivt då det begär sej..
    Japp. Men i de flesta fallen verkar det ju som att biljetterna blir utsålda i löppet av timmar, eller har jag helt fel?
    Senast redigerat av buster89 den 2008-11-05 klockan 21:41.

  10. #40
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Japp. Men i de flesta fallen verkar det ju som att biljetterna blir utsålda i löppet av timmar.
    Gå på en festival vettja

  11. #41
    Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    månen
    Inlägg
    7 418

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Japp. Men i de flesta fallen verkar det ju som att biljetterna blir utsålda i löppet av timmar, eller har jag helt fel?
    på zinkenspelningen var det ju gott om biljetter iallafall enda in till spelningen
    Signatur.

  12. #42
    Medlem Kevlarkräms avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    155

    Standard

    Usch jag och min flickvänn har precis gjort slut och har sjukt många kentlåtar som man relaterar till henne och mig, nu har jag svårt att lyssna på kent över huvud taget för det är så jobbigt... vad gör man?

  13. #43
    Medlem Kevlarkräms avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    155

    Standard

    Kanske inte rätt plats att posta , sorry isåfall är rätt ny här...

  14. #44
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarkräm Visa inlägg
    Usch jag och min flickvänn har precis gjort slut och har sjukt många kentlåtar som man relaterar till henne och mig, nu har jag svårt att lyssna på kent över huvud taget för det är så jobbigt... vad gör man?
    Man väntar på nya skivan och vipps så var du plötsligt på heeelt rätt tråd, välkommen till forumet

  15. #45
    Medlem Kevlarkräms avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    155

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Man väntar på nya skivan och vipps så var du plötsligt på heeelt rätt tråd, välkommen till forumet
    hehe ja låter ju bra men de är en stund tills dess.. annars brukar kent hjälpa en upp ur skiten men nu går de inte ens att lyssna på dom..
    " de går över, de går över, de går alltid över", kan man ju hoppas på

Sidan 3 av 24 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •