Sidan 6 av 24 FörstaFörsta 12345678910111213141516 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 350

Ämne: Nytt Projekt?!

  1. #76
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    jag hoppas att albumet ska låta som du & jag döden!!!
    Det får gärna låta som Du & Jag Döden stilmässigt, men ljudmässigt hoppas jag inte det. Ljudet på den skivan är inte särskilt bra; alldeles för "basigt" och grumligt.

  2. #77

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Det får gärna låta som Du & Jag Döden stilmässigt, men ljudmässigt hoppas jag inte det. Ljudet på den skivan är inte särskilt bra; alldeles för "basigt" och grumligt.

    Jag vill bara har mer av det nya Alltså Samtiden ljudet. Menar det finns ju likheter mellan Isola och Hagnesta Hill så ett till album med liknande sound borde gå bra O inte bli uttjatat.
    e=mc2

  3. #78
    Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Värmland, Karlstad
    Inlägg
    3 901

    Standard

    Jag vill att det ska va en blanding mellan alla album, men ändå nått nytt o fräscht. that would be perfect! ...eller allt som kent gör är perfect.

  4. #79
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sockeeer Visa inlägg
    Jag vill att det ska va en blanding mellan alla album, men ändå nått nytt o fräscht. that would be perfect! ...eller allt som kent gör är perfect.
    Eftersom stilarna albumen emellan är så vitt skilda skulle en blandning mellan dem mest framstå som konstig och ogenomarbetad... Men jag gissar på att de tar sig i kragen och spelar in lägereldsskivan de pratade om att TTS skulle bli. Eftersom V&A skulle bli liveskivan, men som DOJD blev istället tror jag de behöver tid på sig för att göra vad de verkligen vill. Så mysmusik till nästa höst kanske?

  5. #80

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Eftersom stilarna albumen emellan är så vitt skilda skulle en blandning mellan dem mest framstå som konstig och ogenomarbetad... Men jag gissar på att de tar sig i kragen och spelar in lägereldsskivan de pratade om att TTS skulle bli. Eftersom V&A skulle bli liveskivan, men som DOJD blev istället tror jag de behöver tid på sig för att göra vad de verkligen vill. Så mysmusik till nästa höst kanske?
    låter mysigt haha
    vi drömmer nog alltid om saker vi glömt

  6. #81
    Medlem Nällys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    204

    Standard

    kanske som du&jagdöden lite grann fast inte så biffig utan mer avskalad typ. Hoppas inte att den liknar tts...fast jag gillar det nog ändå i såna fall.

  7. #82
    Medlem Lennys avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Litenstadnånstans
    Inlägg
    289

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Eftersom stilarna albumen emellan är så vitt skilda skulle en blandning mellan dem mest framstå som konstig och ogenomarbetad... Men jag gissar på att de tar sig i kragen och spelar in lägereldsskivan de pratade om att TTS skulle bli. Eftersom V&A skulle bli liveskivan, men som DOJD blev istället tror jag de behöver tid på sig för att göra vad de verkligen vill. Så mysmusik till nästa höst kanske?

    Ja det blir säkert nåt nytt. Varför skulle de mixa ihop stilarna från föregångarna? Det skulle bara kännas mediokert. De kommer något nyskapande som vanligt givetvis.....kanske lite mer akustkisk mys denna gången som sagt
    Mina tankar är så klara nu
    Ni kan släppa den där bomben nu
    Över axeln ser jag pärlband av blåljus
    Vår hämnd blir ljuv

  8. #83
    Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Värmland, Karlstad
    Inlägg
    3 901

    Standard

    okej, ja jag ångrar mej. det skulle nog låta lite..konstigt.
    äsch killarna vet vad dom gör, så det kommer bli superbra, som alltid!

  9. #84
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Angående D&JD:
    – "Förra skivan var verkligen ett album som lät precis som våra hardcore-fans ville. Det hade varit lätt att bara fortsätta att göra den typen av ljudbyggen" säger Jocke.

  10. #85
    Erfaren medlem dödgrävlings avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Muppsala
    Inlägg
    2 456

    Standard

    Jag bryr mig inte så mycket åt vilket håll de går nu egentligen, bara det är väl genomfört, och kent brukar inte göra mig besviken. Hoppas det är nyskapande och inte låter som nån av de andra skivorna. Jag är säker på att vi får en svinbra ny skiva
    Jag har gärna grytet i sandjord.
    Creds till sundance_danne
    Min wombat är närsynt.

  11. #86
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dödgrävling Visa inlägg
    Jag bryr mig inte så mycket åt vilket håll de går nu egentligen, bara det är väl genomfört, och kent brukar inte göra mig besviken. Hoppas det är nyskapande och inte låter som nån av de andra skivorna. Jag är säker på att vi får en svinbra ny skiva
    Denna grävling håller helt med
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

  12. #87
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dödgrävling Visa inlägg
    Jag bryr mig inte så mycket åt vilket håll de går nu egentligen, bara det är väl genomfört, och kent brukar inte göra mig besviken. Hoppas det är nyskapande och inte låter som nån av de andra skivorna. Jag är säker på att vi får en svinbra ny skiva
    Instämmer till fullo, om de dessutom skriver en ny stor-låt som fungerar som alternativt avslut till MIDVH så har jag fått allt jag vill.

  13. #88
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    jag kommer nog aldrig sluta hoppas på att kent gör en metallica och går tillbaka till sina rötter, 94-95 och plockar fram alla sina distpedaler ur garderoben och gör ett hopkok av energin på kent och de extremt sköna gitarrmattorna på verkligen (tänker främst på en timme en minut och vi kan väl vänta... då).
    fast drömma kan man ju alltid, herr j sa ju att redan 95 innan verkligen var de trötta på sitt sound (då när de började utforska electronica och sina synthrötter). känns som att de kommer utforska electronican ännu lite mer och låta gitarrerna ta ett steg tillbaka som på tts. live är det ju ändå fortfarande lite mer gitarrbaserat. vi anala hardcorefans har ju första skivan i boxen (med tillhörande bonusmaterial) att trösta oss med
    vad kent än gör och i vilken riktning de än går lär det väl bli bra, helt nöjda kan de ändå inte göra alla fans så det är bättre dom gör vad de känner för helt enkelt. diplomatiskt sagt eller hur
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  14. #89
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Ok, bra. Då kan vi lägga ner diskussionen. "Hittills tycker jag att man har kunnat känna lite vart Kent varit på väg inför i princip varje album" betydde alltså att du har bra intuition.
    Haha, kul att du först lägger ner diskussionen och sen tar upp den igen

    Det betyder precis vad det står! Däremot sa jag att du kan kalla det intuition om du inte tror på de anledningarna jag gav!

    Är du osäker så gå tillbaka och kolla vad vi har skrivit innan för den här diskussionen leder ingenstans... punkt.
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  15. #90
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Angående D&JD:
    – "Förra skivan var verkligen ett album som lät precis som våra hardcore-fans ville. Det hade varit lätt att bara fortsätta att göra den typen av ljudbyggen" säger Jocke.
    Vartifrån kommer citatet? Här ifrån forumet? (Det verkar ju som han har stenkoll på vad "hardcore-fansen" gillar iaf!)
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

Sidan 6 av 24 FörstaFörsta 12345678910111213141516 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •