Sidan 9 av 24 FörstaFörsta 12345678910111213141516171819 ... SistaSista
Resultat 121 till 135 av 350

Ämne: Nytt Projekt?!

  1. #121
    Medlem Raffeds avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    216

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Jag tror vi faktikst kan vänta oss ett nytt album redan under 2009.
    DOJD 2005, TTS 2007, (AIV?) 2009... Känns som gasnka bra följd.
    Fast och andra sidan kankse det är lite väl tätt inpå med tanke på Boxen.
    Men de ansträngde ju sig knappast när de gjorde boxen. De letade bara upp gammalt material och gjorde en fin liten bok med bilder. Jocke ansträngde sig möjligen lite när han tecknade bilderna, men knappast så mycket ansträngning som det tar att göra ett helt album. Tänk även på att mellan D&JD så kom The H&S + Nålens Öga så jag tror(hoppas) på att man får något till nästa höst/vinter.
    Var är hjärnan?
    Här är våldet.

  2. #122
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    jag tror absolut vi kan vänta oss en ny skiva 2009

  3. #123
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    hört att nästa platta kommer vara väldigt mycket bitpop
    I detta nu sitter Jocke och Martin och leker med varsin synth och ett NES

  4. #124
    Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    hört att nästa platta kommer vara väldigt mycket bitpop
    Hört när, var och hur från vem?!
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

  5. #125
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Jag tror vi faktikst kan vänta oss ett nytt album redan under 2009.
    DOJD 2005, TTS 2007, (AIV?) 2009... Känns som gasnka bra följd.
    Fast och andra sidan kankse det är lite väl tätt inpå med tanke på Boxen.
    D&JD mars 2005, TTS oktober 2007....??? mars-april 2010 låter rätt troligt om vi ska ta dom senaste releasedatumen i betraktande.



  6. #126
    Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    D&JD mars 2005, TTS oktober 2007....??? mars-april 2010 låter rätt troligt om vi ska ta dom senaste releasedatumen i betraktande.
    Men mellan D&JD och TTS kom ju som sagt också TH&S samt Nålens öga.
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

  7. #127
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McMuck Visa inlägg
    Men mellan D&JD och TTS kom ju som sagt också TH&S samt Nålens öga.
    Jo, det är sant. Men om man ser på antal låtar var dessa betydligt mindre projekt.

    Nåväl, hursomhelst, jag hoppas ju givetvis också på att det inte dröjer så länge innan nästa skiva. Men det är samtidigt viktigt att Kent får den tid som dom själv anses att behövas för att göra ännu ett mästerverk...efter sju kanonalbum har vi Kent-fans blivit för vana med bandets kapaciteter och tar det förgäves att dom kan levera förstklassigt material utan ansträngning.



  8. #128
    Medlem xXLivräddMedStilXxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Den stora stygga stan å ingen annanstans...
    Inlägg
    153

    Standard

    Ja i Stjärnorna i Psykbunkern lät det ju väldigt hoppfullt! Vet inte om någon tagit upp det här, men i en intervju med Jocke i DN i somras stod det såhär:

    Så när kommer nästa skiva?
    - Vi har tänkt att sätta igång ganska direkt efter den här juliturnén faktiskt. Vi har pratat om att jag och Martin, kanske hela bandet, ska åka iväg någonstans och göra grunderna till nytt material.

    Snacka om vad lycklig man blev när man hörde det! Förlåt om ngn redan sagt detta.
    Du är allt jag har...

    "För att allt är skit."

  9. #129
    Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Jo, det är sant. Men om man ser på antal låtar var dessa betydligt mindre projekt.

    Nåväl, hursomhelst, jag hoppas ju givetvis också på att det inte dröjer så länge innan nästa skiva. Men det är samtidigt viktigt att Kent får den tid som dom själv anses att behövas för att göra ännu ett mästerverk...efter sju kanonalbum har vi Kent-fans blivit för vana med bandets kapaciteter och tar det förgäves att dom kan levera förstklassigt material utan ansträngning.
    Jo visst är de mindre, men vad jag menade mer exakt med det var just att de under den tidsperioden hann släppa motsvarande ett halvt album innan TTS. Alltså behöver det inte nödvändigtvis ta två och ett halvt år igen mellan TTS och nästa album , ifall de inte gör fler småproduktioner mellan albumen den här gången också det vill säga. Fast å andra sidan så är ju knappast sådana här saker tidsmässigt regelbundna. Finns inte direkt något mönster för hur lång tid det tagit mellan alla album. Beror ju på allt möjligt...

    Nu vill jag veta var det där om att nästa album skall vara bitpop-influerat kommer från!
    Senast redigerat av McMuck den 2008-11-16 klockan 14:57. Anledning: Glömska
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

  10. #130
    Medlem xXLivräddMedStilXxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Den stora stygga stan å ingen annanstans...
    Inlägg
    153

    Standard

    Jag har känslan av att det blir en mysig men ändå maffig skiva, som ändå behåller det där sorgsna "kent-soundet" (som kentgrabbarna inte förstår vad det är). Tycker att Håll ditt huvud högt och b-sidan till Generation ex, Det kanske kommer en förändring (som jag förövrigt tycker bättre om än Generation ex) bådar gott.
    Vet inte riktigt var jag har fått det ifrån men jag har en bild i mitt huvud över hur nästa album kommer bli (som helt säkert är fullkomligt fel).
    Men att det blir bra. Det vet jag.

    Ps. I Stjärnorna i Psykbunkern rabblade de ju massa om att de blivit mer effektiva sedan de fick barn, så det är väl bara att hålla tummarna på att de talar sanning! ^^
    Du är allt jag har...

    "För att allt är skit."

  11. #131
    Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av xXLivräddMedStilXx Visa inlägg
    Jag har känslan av att det blir en mysig men ändå maffig skiva, som ändå behåller det där sorgsna "kent-soundet" (som kentgrabbarna inte förstår vad det är). Tycker att Håll ditt huvud högt och b-sidan till Generation ex, Det kanske kommer en förändring (som jag förövrigt tycker bättre om än Generation ex) bådar gott.
    Vet inte riktigt var jag har fått det ifrån men jag har en bild i mitt huvud över hur nästa album kommer bli (som helt säkert är fullkomligt fel).
    Men att det blir bra. Det vet jag.

    Ps. I Stjärnorna i Psykbunkern rabblade de ju massa om att de blivit mer effektiva sedan de fick barn, så det är väl bara att hålla tummarna på att de talar sanning! ^^
    Du har faktiskt några riktigt bra poänger där! Om man tänker efter så brukar ju B-sidorna tala en del om nästkommande album på sätt och vis, fast till stor del undantaget de B-sidor som kom innan TTS. Men hela det albumet skiljer sig ju väldigt mycket från tidigare produktioner så...

    Och ja, om man jämför med perioden 1998 till 2003 så har de ju verkligen ryckt upp sig med effektiviteten tycker jag.

    Fel i våra föraningar om kent-produktioner har vi alla alltid. Det blir till synes bara mer patetiskt och felaktigt ju mer detaljrikt man gissar, men visst är det kul att fundera.
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

  12. #132
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Jag vågar inte komma med några spekulationer alls om hur nästa skiva kommer att bli ljudmässigt. V&A blev pop, D&JD mörke, TTS synth...och allt fungerade lika förbannat bra på sitt sätt. Kent har aldrig gjort mig besviken; de är alltid nyskapande samtidigt som bandet förblir Kent.

    Jaa, jag kan bara säga...om rykterna att Olle Ljungström släpper ny skiva snart också stämmer, så finns det inget på den svenska musikmarknaden att klaga på ett tag (nästan).



  13. #133
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    vinter09 kommer nya plattan heta
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  14. #134
    Medlem xXLivräddMedStilXxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Den stora stygga stan å ingen annanstans...
    Inlägg
    153

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McMuck Visa inlägg
    Om man tänker efter så brukar ju B-sidorna tala en del om nästkommande album på sätt och vis,
    Ja, b-sidorna är ju fortfarande låtar de har gjort, men som kanske inte riktigt passade in på det albumet de höll på med. Kan betyda att de är inne på det spåret i alla fall (observera "kan betyda").
    Du är allt jag har...

    "För att allt är skit."

  15. #135
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Jag håller med.
    Enligt mig så är Vinternoll2 en härlig blandning mellan V&A & D&JD, och det var sista låten som släpptes under V&A svängen.
    Och voilá, så kom D&JD.

    Fast å andra sidan kan jag inte säga att Välgärningar & Illdåd eller Alla mot alla är något likt någonting som kommit nu med TTS, men ah... Kör bara...

    Go KENT! Nästa skiva kommer bli bäst, hoppas bara att den kommer inom 1½ år, isåfall är jag nöjd, helst vintern 09.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Sidan 9 av 24 FörstaFörsta 12345678910111213141516171819 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •