Sidan 3 av 22 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 326

Ämne: Musiktipset

  1. #31

    Standard

    Loop Troop!!!

    Men jag tror Promoe förklarar det bäst själv...

    tjena, vi sätter oss, det känns som jag inte sett dej på fett med år
    japp! jag har fått lite mera skägg och hår
    det känns så längesen vi träffades och hängde, men nu ska jag uppdatera dej på allting som hänt mej sen sist vi sågs
    det var inte igår, om jag inte missminner mej så var det '91 eller '92
    jag tog studenten '95 och så flyttade jag hemifrån, det var lite bättre villkor på den tiden när csn gav lån
    så jag plugga lite halvfart, inte på blodigaste allvar
    stack snart från v-ås, så bodde jag i malmö med tommy från looptroop o vi bombade rosengård
    båda två målade på pågatåg, vi tänkte inte fråga lov!
    men snart så kröp det fram, det bästa med malmö var köpenhamn, så vi tog vårt pick och pack och vi försvann
    och vi hamnade i stockholm o haters det fanns gott om
    fan... det här blir en lång historia, du har väl inte bråttom mayn?

    detta har hänt... när jag ser tillbaka på mitt liv och på om det blev så bra som det kunnat bli
    är det så här det känns när det passerar i revy? när du blinkar så svishar det förbi
    sätter det på pränt för att få leva för alltid
    inspirationen flödar... skriv min penna, skriv!
    lyssna min vän, kanske skulle jag sluppit felsteg om jag stått brevid, men jag vill inte kasta bort min lilla tid

    så vi byggde upp en fanbase utan nån myspace, ändå blev det värsta hypen, särskilt bland alla writers
    du kan fråga mange heis sen, han kan alla anekdoter
    det här var ungefär samtidigt som dom bannade palmelåten
    men inget verkar kunna stoppa oss varken censuren eller milleniebuggen, släppte modern day 2000
    sen stack min första tjej, för musiken var min första tjej
    så den gjorde mej miserabel men den kunde också trösta mej
    när jag skulle komma ner från ruset från vår turné, och från fansens kärlek, rampljuset och vår succé
    när jag skulle komma hem och ljuset inte var tänt... men du vet väl hur det känns?

    jag har spottat ut åtta plattor på åtta år, det här är nummer nio, kör förbi er nu så gott det går
    för budgeten har aldrig riktigt matchat talangen, men det har ändå aldrig hindrat hur jag latjar med slangen
    men det hindrar mej från att spendera tid med familjen
    syrran i götet, morsan o farsan i skåne, brorsan i brasilien... och jag är tillbaks i malmö, med min baby stack jag dit igen
    jag måste dra men vi hörs snart så vi kan snacka skit igen...
    Senast redigerat av Läggdags den 2009-05-09 klockan 01:39.
    I'm feeling kinda basic today.

  2. #32
    Erfaren medlem rose_noires avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Rain
    Inlägg
    8 319

    Standard

    16 Horsepower. Mitt favoritalbum är Secret South, men tyvärr finns det inte på Spotify. Det finns några äldre album. Myspace

    Anathema. Favoritalbum är Alternative 4 och Judgement. Dessa finns på Spotify.

    Emilie Autumn. Myspace

    Sutemos är en litauisk sida därifrån man kan ladda en massa bra Electro/Techno/Experimental/IDM/Ambient låtar. Gratis och lagligt. Finns en del litauisk musik, men det mesta är samlingar av utländska låtar. Jag rekommenderar Intelligent Toys samlingar. Det är bara att trycka på samlingens namn som står till vänster, och sen ladda ner ZIP-filen som man ser under listan som öppnas. Rekommenderar till dem som gillar bra elektronisk musik. http://www.sutemos.net/en/
    Senast redigerat av rose_noire den 2009-05-11 klockan 15:08.
    Besegra inte
    Slå inte tillbaka
    Ge inte upp

  3. #33

    Standard

    Ibland kan man bara låta musiken tala för sej själv.

    I'm feeling kinda basic today.

  4. #34
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Inget jag direkt lyssnar på regelbundet. Ibland går jag till YouTube och bara känner, wow.


  5. #35
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Idag släppte maudlin of the Well sin nya skiva "Part the Second" på nätet, den finns att ladda ner gratis via Bittorrent här. Inget olagligt, inga konstigheter. Det är bandet själva som beslutat att släppa den gratis.

    Bandet upplöstes egentligen 2001 efter att några av medlemmarna lämnat bandet samtidigt som de bytte bolag och släppte sin påbörjade skiva under ett nytt bandnamn, Kayo Dot. Tack vare donationer från sina fans så återförenades de flesta av originalmedlemmarna i början på 2009 för att spela in en ny skiva.

    Som maudlin of the Well släppte de tre skivor innan den nya varav två (som ofta ses som en dubbel-skiva) 2001. Dessa två skivor, "Bath" och "Leaving Your Body Map" ser jag båda som topp tio bland mina favoritskivor någonsin (jag skulle nog placera Kayo Dots "Choirs of the Eye" däruppe också).

    Musiken då? En blandning av väldigt många olika stilar. I början av sin karriär låg de närmare death metal med inslag av allt möjligt. Man kan hitta allt från jazz, post-rock, ambient, metal, progressive rock, klassisk musik, rock, "indie" etc. om man går igenom deras diskografi. Ett väldigt unikt band.

    Lite smakprov:

    "Geography" (väldigt opassande fan-video) så lyssna nu, barn. Inte titta på flickan.


    "Heaven and Weak" återigen är jag ledsen för videons innehåll, men det är denne användare som har bäst ljudkvalité.


    Smakprov från deras nya skiva som du kan ladda ned gratis och lagligt, "Laboratories of the Invisible World (Rollerskating the Cosmic Palmistric Postborder)" :
    http://www.maudlinofthewell.net/06.html

    "Gleam in Ranks"
    Senast redigerat av Rotuhiiri den 2009-05-15 klockan 01:21.

  6. #36
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    NASA - Sveriges svar på Depeche Mode!

    "Point Of View":

    http://www.youtube.com/watch?v=zoBumqQLQTU

    "Take Off Your Clothes":

    http://www.youtube.com/watch?v=kT1v2nRRnP4
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  7. #37
    Erfaren medlem rose_noires avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Rain
    Inlägg
    8 319

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    NASA - Sveriges svar på Depeche Mode!

    "Point Of View":

    http://www.youtube.com/watch?v=zoBumqQLQTU

    "Take Off Your Clothes":

    http://www.youtube.com/watch?v=kT1v2nRRnP4
    Nu har jag lyssnat på en del med NASA. Coolt. Gillar verkligen.
    Besegra inte
    Slå inte tillbaka
    Ge inte upp

  8. #38
    Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 898

    Standard

    Metronomy är ett bra band.
    http://open.spotify.com/track/24DzmWAqUjALCQjSiJsdjU
    Till exempel. Hittade ingen bra video på Youtube.

  9. #39
    Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 898

    Standard

    Oh, skulle vilja tipsa om en man vid namn Ray LaMontagne.
    Underbar musik.

  10. #40
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Världen verkar hålla med mig om att nya skivan är bra. Källa. Lyssna gratis här.


    En skiva som däremot inte lyckades leva upp till mångas förväntningar är franska Amesoeurs självbetitlade och enda platta. Många av bandets medlemmar har sina rötter i black metal och man kan inte direkt anklaga denna lekfulla post-punk/shegaze/rock/pop-soppa för att vara trve mot dessa rötter. Bandet bildades för en platta och splittrades efter den. Skivan är bitvis helt fantastisk, även om jag tycker att ett par av låtarna har lite problem i kontinuiteten och kanske inte fullföljs på samma briljanta sätt som de startar. Flera av årets bästa låtar kommer dock från denna skiva och jag rekommenderar den varmt.

    Tänkte även passa på att tipsa Kent om att den underbara sångerskan Audrey Sylvain är arbetslös och söker nytt band om de är sugna på ett nytt samarbete med en fransk sångerska.

    Musiken då? Den är så här bra:
    Senast redigerat av Rotuhiiri den 2009-06-02 klockan 13:53.

  11. #41
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Räckte med att höra 10 sekunder för att fatta att det var bra.

    (det är det som kommer efter v= som ska med innanför [YOUTUBE]-taggarna)

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Musiken då? Den är så här bra:
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  12. #42
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Världen verkar hålla med mig om att nya skivan är bra. Källa. Lyssna gratis här.


    En skiva som däremot inte lyckades leva upp till mångas förväntningar är franska Amesoeurs självbetitlade och enda platta. Många av bandets medlemmar har sina rötter i black metal och man kan inte direkt anklaga denna lekfulla post-punk/shegaze/rock/pop-soppa för att vara trve mot dessa rötter. Bandet bildades för en platta och splittrades efter den. Skivan är bitvis helt fantastisk, även om jag tycker att ett par av låtarna har lite problem i kontinuiteten och kanske inte fullföljs på samma briljanta sätt som de startar. Flera av årets bästa låtar kommer dock från denna skiva och jag rekommenderar den varmt.

    Tänkte även passa på att tipsa Kent om att den underbara sångerskan Audrey Sylvain är arbetslös och söker nytt band om de är sugna på ett nytt samarbete med en fransk sångerska.

    Musiken då? Den är så här bra:
    Fantastiskt bra!

  13. #43
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Four Tops, klassiskt band. En av de bästa låtarna jag vet just nu är I can't help myself med Four Tops.
    Alla som gillar gamla motown hits har väl säkert hört den men för dom som inte gjort det så vill jag inte att ni går miste om det.
    Finns enormt mycket bra, även Heaven must have sent you med The Elgins och This old heart of mine med Isley Brothers, ja, fantastiskt.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  14. #44
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Räckte med att höra 10 sekunder för att fatta att det var bra.

    (det är det som kommer efter v= som ska med innanför [YOUTUBE]-taggarna)
    Tack, nu är det fixat så att du kan avnjuta alla låtarna.

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Fantastiskt bra!
    Ironi över mina YouTube-länkar eller åsikt?

    Såg för övrigt att Pitchfork för en gångs skull gjort en hygglig recension och det var trevligt att de valde den plattan. Rättvist betyg också om man bortser från att "Merriweather Post Pavillion" fick 9,6...

    Deras (och världens) allra bästa låt är dock med på EP:n "Ruines Humaines" som kom 2005 tror jag.
    "Faiblesse des sens" heter den och det är motvilligt jag länkar till den i YouTube-ljudkvalité:


    Nästan Coldplay-klass på den låten!
    Senast redigerat av Rotuhiiri den 2009-06-02 klockan 14:29.

  15. #45
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Ironi över mina YouTube-länkar eller åsikt?
    Ingen ironi.

    Nu har jag köpt plattan dessutom.
    Senast redigerat av Clive_Burrs_granne den 2009-06-02 klockan 14:40. Anledning: Kom på att jag bröt mot en av reglerna.

Sidan 3 av 22 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •