Sidan 10 av 14 FörstaFörsta 1234567891011121314 SistaSista
Resultat 136 till 150 av 203

Ämne: Vad tycker vi om V&A?

  1. #136
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Melack : Hur kan du säga att D&JD känns splittrad? Det är lika mycket "helhet" i den skivan som Isola.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  2. #137
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Melack : Hur kan du säga att D&JD känns splittrad? Det är lika mycket "helhet" i den skivan som Isola.
    Hmm jag kan inte riktigt förklara varför, så jag kanske har fel men det är bara känslan jag får.

    Men den bästa låt Jocke skrivit är ju med på albumet MIDVH så jag ska inte klaga

    Ville bara påpeka att jag tycker att V&A är en starkare skiva som enhet. Tror jag är ganska ensam om det, eftersom DOJD är en fan favorit och V&A är dess motpart.

  3. #138
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Hmm jag kan inte riktigt förklara varför, så jag kanske har fel men det är bara känslan jag får.

    Men den bästa låt Jocke skrivit är ju med på albumet MIDVH så jag ska inte klaga

    Ville bara påpeka att jag tycker att V&A är en starkare skiva som enhet. Tror jag är ganska ensam om det, eftersom DOJD är en fan favorit och V&A är dess motpart.
    Jag älskar både V&A och D&JD, men jag tycker att D&JD har samma sound, varenda låt igenom hela skivan känns det som.
    Medans V&A känns lite mer spretig... Men ja, det beror ju på med vems ögon man ser med också, antar jag.
    Jag tycker i varje fall att Isola & Du och jag döden är ruggigt täta skivor med en röd musikalisk tråd igenom dom, typ. haha.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  4. #139
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Jag älskar både V&A och D&JD, men jag tycker att D&JD har samma sound, varenda låt igenom hela skivan känns det som.
    Medans V&A känns lite mer spretig... Men ja, det beror ju på med vems ögon man ser med också, antar jag.
    Jag tycker i varje fall att Isola & Du och jag döden är ruggigt täta skivor med en röd musikalisk tråd igenom dom, typ. haha.
    Som sagt beror det nog med vems ögon/öron man använder. Jag tycker inte "Isola" är särskilt homogen i sitt sound jämfört med HH/V&A.

  5. #140
    Medlem Dampets avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    607

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av estetflum Visa inlägg
    Tycker många forumiter har jockes långfinger åt döden i röven.
    Dem tycker inte att det är skönt, men dem vägrar att släpa ut det...
    Och det värsta är att dem kommer hålla det där enda tills dem dör.

    VOA är bättre än både kent och verkligen.

    Det finns anledningar till att man kammar hem 7 grammisar.
    Skyll gärna på att det är för att albumet är mainstream.
    Kent är mainstream flickor och pojkar. Jag är ledsen...

    Tror ni ska vakna nu. Vakna och dra ut långfingret, jag vet att det svider och erkänna sin neutralitet, men det är ingen skillnad på er och han med mp3n mitt emot på bussen.
    Han lyssnar också på kent. Fast han har ingen randig tröja, inga panda-ögon heller.
    Tror du har hittat något vackert vännen, han är nästan som du.
    haha fett sant inlägg

  6. #141
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Jag kommer så väl ihåg när jag hörde V&A för första gången.
    Det var en underbar känsla.

  7. #142

  8. #143
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Lyssnade på den i bilen på väg till jobbet idag. Har inte hört på den på en tid, o det var en riktig ÅH-va härligt-känsla jag fick. Sundance Kid,Pärlor(grymt underskattad), Kärleken väntar(basen o gitarrkompet), Elite. OJOJOJ

  9. #144

    Standard

    V&A är ett jätte bra album på alla punkter men jag väljer ändå att spela tex verkligen, hagnesta hill, du och jag döden istället för v&a.
    men ändå, ett riktigt grymt album! perfekt

  10. #145
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2008
    Ort
    Visby, Gotland
    Inlägg
    111

    Standard

    V&A var den skiva som fick mig att lyssna på kent. Jag älskade den i början och jag älskar den fortfarande, även om jag inte lyssnar på den så mycket längre. Förmodligen eftersom den blev såpass sönderspelad under den tiden den var den enda skivan jag hade.

  11. #146

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HannesA Visa inlägg
    V&A var den skiva som fick mig att lyssna på kent. Jag älskade den i början och jag älskar den fortfarande, även om jag inte lyssnar på den så mycket längre. Förmodligen eftersom den blev såpass sönderspelad under den tiden den var den enda skivan jag hade.
    min är iaf sönder, jag fick av min kusin. helt repig, så måste köpa ny
    hoho

  12. #147
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2008
    Ort
    Visby, Gotland
    Inlägg
    111

    Standard

    Lite synd att man inte kan lyssna på den i bilen p.g.a. skyddet...fast den gör sig nog ändå bäst när man sitter hemma med headsetet.
    Jag vill höra din röst nu
    Höra hjärtat i bröstet
    Jag behöver din tröst nu
    Låt mig höra din röst nu

  13. #148
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av estetflum Visa inlägg
    Tycker många forumiter har jockes långfinger åt döden i röven.
    Dem tycker inte att det är skönt, men dem vägrar att släpa ut det...
    Och det värsta är att dem kommer hålla det där enda tills dem dör.

    VOA är bättre än både kent och verkligen.

    Det finns anledningar till att man kammar hem 7 grammisar.
    Skyll gärna på att det är för att albumet är mainstream.
    Kent är mainstream flickor och pojkar. Jag är ledsen...

    Tror ni ska vakna nu. Vakna och dra ut långfingret, jag vet att det svider och erkänna sin neutralitet, men det är ingen skillnad på er och han med mp3n mitt emot på bussen.
    Han lyssnar också på kent. Fast han har ingen randig tröja, inga panda-ögon heller.
    Tror du har hittat något vackert vännen, han är nästan som du.
    "Kent är mainstream flickor och pojkar. Jag är ledsen... " Som redan konstaterats, såå sant. Löjligt att bojkotta nåt för att det är populärt

  14. #149
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    "Kent är mainstream flickor och pojkar. Jag är ledsen... " Som redan konstaterats, såå sant. Löjligt att bojkotta nåt för att det är populärt
    Ja, det blir löjligt när kentfans ska tycka om saker som ska vara lite "svårare" och tycka vissa grejer är för "mainstream".
    Om man är inne på det spåret ska man nog fundera om man ska lyssna på kent överhuvudtaget.
    Senast redigerat av The Plague den 2008-08-20 klockan 15:59.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  15. #150
    Medlem Dampets avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    607

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Ja, det blir löjligt när kentfans ska tycka om saker som ska vara lite "svårare" och tycka vissa.
    Om man är inne på det spåret ska man nog fundera om man ska lyssna på kent överhuvudtaget.

    ojojoj vad jag håller med dig. tack!

Sidan 10 av 14 FörstaFörsta 1234567891011121314 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •