Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 203

Ämne: Vad tycker vi om V&A?

  1. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av estetflum Visa inlägg
    Ja, jo delvis då. Men du uttrycker dig ganska så bra ändå. Hos dig verkar det handla mest om smaken. Det är den här massiva indie-ångesten jag inte klarar av. Det finns ärligt talat dem som skyller på att VOA var dåligt för att låtarna spelades mycket på radio och tv. Och att det var dåligt för att det var då kent blev uppmärksammade på riktigt... Det är väl mest dem som jag tycker har långfingret längst upp. Så, det var ju ingen speciellt hård spark mot dig, om du inte känner att du tänker så. Vilket du inte verkar göra...
    Tack. Nej, det gör jag inte. Jag skiter totalt i soundet. Eller, egentligen gör jag inte det, ett bra sound är mycket viktigt men jag skiter totalt i soundet på VA, jag har ingenting emot det.
    Det är låtarna jag inte klarar av.

    Visst har det funnits svagare stunder då jag lyssnat på både Elite och Duett, men det var länge sen oh inte alls under särskilt långa perioder. Nu tål jag dom knappt.

    Därför kan jag inte se Vapen och Ammunition som en bra skiva, det finns alldeles för många dåliga låtar på. Även om Socker och VinterNoll2 är bland mina favoritlåtar någonsin så kan jag inte ge skivan ett bättre betyg än.. säg två av fem. Speciellt inte jämnfört med tidigare och senare släppta skivor.

  2. #17
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Jag tycker V&A är en underbar skiva där Jocke verkligen får visa sina Lennonska talanger. Det är roligt att det (speciellt bland kents yngre fans) verkar finnas en föreställning om att kents två första skivor skulle vara indie (vilket jävla epitet) eller på något sätt bestå av svårflirtade låtar som endast några få förunnade och insiktsfulla kan ta till sig. Jag kommer väl ihåg när det begav sig för kent och tro mig kent har aldrig varit mer hypade och mainstream när de släppte Verkligen. Att V&A är polerat eller frukten av hårt studiearbete är inget som borde vara en last för bandet.
    De två första skivorna är de jag inte alls lyssnar på längre, inte för att de är dåliga utan för att jag inte gillar den ljudbilden.

  3. #18
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    När man, som jag, går ut och erkänner att man började lyssna på Kent i och med släppet av Vapen och ammunition och att "Dom andra" spelades så flitigt på Rix FM blir man oftast föraktad av andra Kent-fans som anser sig förmer för att de hyllar de tidigare skivorna. Vilket jag tycker är fel. Jag har inget emot de tidigare skivorna, men V&A är inte dålig. Hagnesta Hill tycker jag är deras starkaste album, och Du och jag döden efter den. Kan inte bestämma mig om Isola eller V&A kommer därefter.

    Tycker bara det är så synd att många föraktar deras starka alster för att den är "för mainstream" och för att de lagt ner enormt mycket studioarbete på albumet. Och att man tycker det är dåligt att ens favvoritband blir mer känt och accepterat är enligt mig oförståeligt.

  4. #19
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Jag har fastnat för V&A nu igen. Albumet är ju faktiskt riktigt bra, säg vad ni vill.

    & de flesta låtar är dessutom väldigit live-vänliga.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  5. #20
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Jag tycker V&A är en underbar skiva där Jocke verkligen får visa sina Lennonska talanger. Det är roligt att det (speciellt bland kents yngre fans) verkar finnas en föreställning om att kents två första skivor skulle vara indie (vilket jävla epitet) eller på något sätt bestå av svårflirtade låtar som endast några få förunnade och insiktsfulla kan ta till sig. Jag kommer väl ihåg när det begav sig för kent och tro mig kent har aldrig varit mer hypade och mainstream när de släppte Verkligen. Att V&A är polerat eller frukten av hårt studiearbete är inget som borde vara en last för bandet.
    De två första skivorna är de jag inte alls lyssnar på längre, inte för att de är dåliga utan för att jag inte gillar den ljudbilden.
    Ja, vilket jävla skitsnack.
    Men det finns ju idioter till allt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  6. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 445

    Standard

    Har precis börjat lyssna på V&A igen och den är ju grym! Speciellt socker, elite och sverige. fanns ett tag som jag inte lyssnade på den överhuvudtaget, men man hamnar ju i lite olika perioder där man känner för lite olika musik.
    gillar inte heller grejen där vissa forumiter nästan kallar oss, som fastnade för kent i och med V&A, oäkta.

  7. #22
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av matte_vinternoll Visa inlägg
    gillar inte heller grejen där vissa forumiter nästan kallar oss, som fastnade för kent i och med V&A, oäkta.
    Håller med dig, riktigt irriterande när folk ska waina över att vi som började lyssna på Kent i och med V&A skulle vara mindre fans för det. Tycker vi forumiter kommer överrens om att aldrig säga så till kommande fans som börjar lyssna på dem för "Tillbaka till samtiden".

    Om det nu blir som jag tror?

  8. #23
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Jag har börjat gilla den mer och mer den senaste tiden. Dom tre första är en grym inledning med bra melodier och texter. Sen är socker, elite och sverige bra också. FF är den låten jag inte riktigt klarar av, annars tycker jag nog om samtliga på albumet. Texterna gillar jag.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  9. #24

    Standard

    de ä den me tigern va den har ja min favvo låt ä pärler o sokker som ja bruka kalla den
    allt som du gör blir till pärler på mitt palmblad

  10. #25
    Medlem Midvinterhatts avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Inom polcirkeln
    Inlägg
    286

    Standard

    Jag har inte riktigt förståelse för de som sågar albumet och majoriteten av låtarna. Har kanske inte riktigt förstått de argument som förts fram..
    Alla har vi fastnat hos nån någonstans

  11. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Midvinterhatt Visa inlägg
    Jag har inte riktigt förståelse för de som sågar albumet och majoriteten av låtarna. Har kanske inte riktigt förstått de argument som förts fram..
    Vad finns det att inte förstå? Jag tycker att flera av låtarna på V&A är dåliga. Så enkelt är det.

  12. #27
    Medlem Midvinterhatts avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Inom polcirkeln
    Inlägg
    286

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av moppler Visa inlägg
    Vad finns det att inte förstå? Jag tycker att flera av låtarna på V&A är dåliga. Så enkelt är det.
    Jag tycker att de flesta låtarna är bra. Vi känner olika.
    Jag förstår inte de som "känner" att den är dålig.
    Jag tycker att jag saknar konkreta argument...typ "För mycket disco i FF, ajaj vart ska det bära hän? Och varför säger han "Träten" i stället för "Träden" i den texten, sånt där otydlighetssjungande verkar tyda på en dålig och hastigt producerad skiva"

    Vad är motiven bakom åsikterna? Vill man att kent skall låta som förut?
    Är man positiv till bandets utveckling eller har man egna åsikter om hur kent borde vara? Skyller man mer på den musikgenren som kent valde eller på deras sätt att framföra den? etc.

    Att man tycker och har åsikter om något har oftast alltid en bakgrund. Många varav jag själv känner också mycket om vissa saker som ingen annan riktigt förstår sig på. Tänkte bara att det kunde vara kul om man kunde komma med lite egna logiska argument för varför man tycker som man gör...om man nu är så lyckligt lottad att man har koll på sina känslor och dess bakgrund.

    eller så är skivan dålig helt enkelt....som du sa.
    Alla har vi fastnat hos nån någonstans

  13. #28
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    105

    Standard

    Jag tycker att plattan e kanon.....Definitivt en av deras bästa.....
    New York Dolls

  14. #29
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    v&a är en jävla skitplatta från helvetet som borde brännas på bål så att folk slipper skiten för allt framtid
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  15. #30
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    v&a är en jävla skitplatta från helvetet som borde brännas på bål så att folk slipper skiten för allt framtid
    såja tobbe, allt kan inte låta som ndbpm ...

Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •