Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 203

Ämne: Vad tycker vi om V&A?

  1. #31
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    jag hatar alla som hatar vapen & ammunition, vapen & ammunition är mitt barn och jag ska skydda den med mitt liv

  2. #32
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    jag hatar alla som hatar vapen & ammunition, vapen & ammunition är mitt barn och jag ska skydda den med mitt liv
    Då kan vi gifta oss och ta hand om vårat skötebarn tillsamans och skydda våran vita tiger med livet

    En av deras bättre skivor, hoppas TTS överträffar den!

  3. #33
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Då kan vi gifta oss och ta hand om vårat skötebarn tillsamans och skydda våran vita tiger med livet

    En av deras bättre skivor, hoppas TTS överträffar den!
    aaah det låter helt underbart! vapen & ammunition är ett litet problembarn som skär sig och mår ytterst dåligt, går regelbundet hos bup etc pga av att den är mobbad av alla kentfans och utfryst av dom andra kentskivorna. tänk er hur det känns, skärp er va

  4. #34
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    v&a är en jävla skitplatta från helvetet som borde brännas på bål så att folk slipper skiten för allt framtid
    Helt ärligt, jag fattar inte vad du gör här längre. Bandet du gillar finns inte längre. De har förnyat sig och gått vidare.
    Varför vägrar du att göra detsamma?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  5. #35
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    dojd var åtminstone en förbättring med sitt mörkare och tyngre sound. v&a har jobbiga låtar som pärlor, ff och elite som man kräks. och som dom tvunget skulle spela på stadion igen istället för att göra en speciell grej av den konserten och köra b-sidor, gamla låtar och låtar de aldrig spelat live förut. hoppas inte tts blir lika radiovänlig och polerad, det ska vara skit på signalerna
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  6. #36
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    jag hatar alla som hatar vapen & ammunition, vapen & ammunition är mitt barn och jag ska skydda den med mitt liv
    sorry men jag tycker inte om den. det går bara inte. som tur är föregicks och efterföljdes den av en extremt jävla bra respektive en väldigt bra platta. socker live är ljuspunkten med den hårdare disten och mustigare gitarrer i refräng och outro. dessutom höjer samis e-bow låten ytterliggare ett snäpp
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  7. #37
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Om man inte uppskattar hantverket V&A så är man enligt min åsikt en väldigt enspårig och naiv musiklyssnare.

    Dom som inte gillar V&A är samma människor som direkt såga en låt om den spelas på kommersiell radio och mest gillar musik där distad gitarr är det mest dominerande instrumentet i ljudbilden.

    Att inte höra att många av låtarna har bland dom bästa sångmelodierna som Jocke skrivit är väldigt naivt. Visst jag kan hålla med om att skivan kan vara lätt att tröttna på, men det gör inte hantverket sämre för det.

    Samma människor kan inte heller erkänna att en kille som Max Martin är en bra låtskrivare. För det är han även om slutprodukten inte alltid blir så lysande (med undantag jag har faktiskt uppskattat mycket av hans låtar)

    tobbe non stop> Jag vet att du älskar den självbetitlade debuten, men kan du ändå inte inse att tex Sundance Kid är en mycket mer välproducerad och välskriven låt än Blåjeans? Jocke hade aldrig kunnat skriva låtarna på V&A för tio år sen, jag tror han själv skulle erkänna att han är en mycket bättre låtskrivare nuförtiden.

    För är det inte låtarna som det handlar om i sluttändan? Jag är iallafall sådan att jag uppskattar bra låtar och att musikstilen spelar mindre roll.

    Jag tycker själv för övrigt att jag är en av dom som har den absolut bredaste musiksmaken i det här landet. Detta till viss del baserat på att jag aldrig mött någon med bredare musiksmak än mig själv

    Oj kanske blev lite off-topic där men va fan

  8. #38
    Medlem allezs avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Falköping, , Sweden.
    Inlägg
    960

    Standard

    Jag gillar inte heller V&A.

    Precis som TNS älskar jag debuten, oavsett hur mycket mer välskriven V&A är. Hos mig väger det faktiskt inte upp att veta att melodin i Pärlor är bättre än Ingenting någonsin (eller vilken låt som helst) om jag ändå inte kan gilla låten. Visst, melodin kan vara bra. Men en låt är mer än en bra sångmelodi. Kalla mig naiv eller vad ni vill, men för mig betyder soundet väldigt mycket i musiken jag lyssnar på, och då jag gillar soundet bättre på Kent än på V&A är det den som blir favoriten. Typ.

    Nu sa jag väl egentligen mer om debutalbumet än om V&A...

  9. #39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Om man inte uppskattar hantverket V&A så är man enligt min åsikt en väldigt enspårig och naiv musiklyssnare.

    Dom som inte gillar V&A är samma människor som direkt såga en låt om den spelas på kommersiell radio och mest gillar musik där distad gitarr är det mest dominerande instrumentet i ljudbilden.

    Att inte höra att många av låtarna har bland dom bästa sångmelodierna som Jocke skrivit är väldigt naivt. Visst jag kan hålla med om att skivan kan vara lätt att tröttna på, men det gör inte hantverket sämre för det.

    Jag tycker inte att Duett är en bra låt. Jag lovar, hedersord. Detsamma gäller till exempel Hur jag fick dig att älska mig.
    Jag kan erkänna att jag tycker om en hel del utav Gyllene Tiders låtar. Robbie Williams är inte fy skam det heller, emellanåt. Jag lovar, hedersord.

    Jag har också bred musiksmak. Bortsett från nyligen nämnda så tycker jag också om till exempel Bathory, Sopor Aeternus, Fred Åkerström och Asta Kask. Jag lovar, hedersord.

    Är jag fortfarande en enspårig och naiv musiklyssnare, för att jag inte tycker om några av låtarna på ett av kents sju album (epn inräknad)?

    Jag lovar, på hedersord, att min avsky för Hur jag fick dig att älska mig inte beror på någonting annat än att det är en dålig låt.
    Och jag lovar, på hedersord, att jag inte tycker att V&A är kents sämsta album på grund av soundet och uppmärksamheten det fick, utan av den enkla anledningen att det är det svagast alster jag har hört från kent.
    V&A är inte en dålig skiva, men det är den sämsta kent har spelat in och släppt.

  10. #40
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av moppler Visa inlägg
    Jag tycker inte att Duett är en bra låt. Jag lovar, hedersord. Detsamma gäller till exempel Hur jag fick dig att älska mig.
    Jag kan erkänna att jag tycker om en hel del utav Gyllene Tiders låtar. Robbie Williams är inte fy skam det heller, emellanåt. Jag lovar, hedersord.

    Jag har också bred musiksmak. Bortsett från nyligen nämnda så tycker jag också om till exempel Bathory, Sopor Aeternus, Fred Åkerström och Asta Kask. Jag lovar, hedersord.

    Är jag fortfarande en enspårig och naiv musiklyssnare, för att jag inte tycker om några av låtarna på ett av kents sju album (epn inräknad)?

    Jag lovar, på hedersord, att min avsky för Hur jag fick dig att älska mig inte beror på någonting annat än att det är en dålig låt.
    Och jag lovar, på hedersord, att jag inte tycker att V&A är kents sämsta album på grund av soundet och uppmärksamheten det fick, utan av den enkla anledningen att det är det svagast alster jag har hört från kent.
    V&A är inte en dålig skiva, men det är den sämsta kent har spelat in och släppt.
    Hey bra svar! Visst är du inte det, jag överdrev såklart en del mest för att få lite reaktioner. Inge roligt att mesa sig med sina åsikter

    Vilket jag får ett mycket bra och genomtänkt svar av dig. Människor har olika smak så är det bara.

    Fast det tar inte ifrån min åsikt om att jag tycker det är mycket konstigt hur man inte kan uppskatta en låt som Hur jag fick dig att älska mig

    Men jag är med andra som säger att dom ska skydda V&A som deras barn. När kents karriär är slut så tror jag att den kommer klassas som en riktig klassiker i deras katalog av skivor. Ja överhuvudtaget så kommer det bli en av dom mest klassiska albumen på svenska som släppts.

  11. #41
    Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    8 846

    Standard

    Jag tycker inte heller att V&A är en speciellt bra platta för att vara Kent. Man tröttnar snabbt på de flesta melodierna, men tillexempel "Hur jag fick dig att älska mig" och "Elite" tycker jag är rätt bra.
    V&A får vara hur välgjord och genomarbetad som helst, det är ändå den plattan jag tycker minst om av Kents skivor.

  12. #42

    Standard

    Jag tycker den enda plattan som jag älskar rakt igenom är DOJD, de andra har sina svagheter, men varje platta har iaf 3-4 låtar som är väldigt bra.

    Vapen å ammo... "sverige", "kärleken väntar", "elite", "dom andra", "FF" är väldigt bra.. de andra är också bra, men mest textmässigt, jag tycker inte så mycket om melodierna osv.

    Hejsvejs.

  13. #43
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    841

    Standard

    Vapen & ammunition är faktiskt en suverän platta, med undantag för "Duett" och "Hur jag fick dig att älska mig". Resten av låtarna har jag inget att anmärka på. Avslutningen med "FF", "Elite" och "Sverige" är ju kanon!

  14. #44
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Hillbilly Visa inlägg
    Vapen & ammunition är faktiskt en suverän platta, med undantag för "Duett" och "Hur jag fick dig att älska mig". Resten av låtarna har jag inget att anmärka på. Avslutningen med "FF", "Elite" och "Sverige" är ju kanon!
    Jag håller verkligen med dig, just de låtarna tycker jag också är svagast på albumet. Men vilken inledning! Sundance kid, Pärlor och framförallt Dom andra är toppenspår och blir en stark inledningstrio som verkligen ger en mersmak. Och sen är ju FF verkligen inte dålig

  15. #45
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    841

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    De två första skivorna är de jag inte alls lyssnar på längre, inte för att de är dåliga utan för att jag inte gillar den ljudbilden.
    Precis som flera har sagt: en låt är mer än bara en bra melodi. Jag gillar V&A mer än Verkligen för att produktionen är mycket bättre. Det låter bättre och händer mer, för där används fler instrument, mer variation på låtarna etc. De torra gitarrmattorna från de två första skivorna tröttnar man på. Produktionen på Verkligen är verkligen(!) stentrist: det händer ingenting, bara samma gitarrljud som maler ackord skivan igenom och knappt en synt inom hörhåll (vilket många är i och för sig tycker är bra). Jag förstår Jocke och de andra när de nu säger att de är "trötta på gitarrer".

    Förra plattan hade för tungt basljud, och lät inte så jättebra, trots hög klass på låtarna. Hoppas nya skivan låter mer "normalt".

Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •