Sidan 7 av 14 FörstaFörsta 1234567891011121314 SistaSista
Resultat 91 till 105 av 203

Ämne: Vad tycker vi om V&A?

  1. #91
    Smygare Inlåsts avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    ... kent ?
    Inlägg
    9

    Standard

    det är en bra skiva, men bara några är sådär kent-beroendeframkallande-uber-bra.

    Dock finner jag detta fenomen på alla deras skivor, vissa är helt enkelt o-utnötbara, andra inte.
    Till exempel TTS, vy från ett luftslott och framåt, är sådär ruggigt bra, låtarna innan, nja, inte riktigt.
    ... och Ramlösan blev till vin.

  2. #92
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 632

    Standard

    Den första kentskiva jag ägde. En bränd V&A från min morbror. Inte den bästa enligt mig. Men dom har några fantastiska spår. "Elite" och "Sundance kid" är juh två utav favoriterna. Den enda jag inte riktigt gillar är "Hur jag fick dig att älska mig" men resten av skivan är fantastisk.
    Senast redigerat av Apbjarn den 2008-03-25 klockan 14:41.
    The next step for mankind will be the last season in sin


    http://epidemisk.bilddagboken.se


    080207
    080628 <3
    080801

  3. #93
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Jag blir så ledsen i ögat när jag läser hur alla tycker illa om V&A, det är ju en helt fantastisk skiva med nästan bara underbara spår

  4. #94
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Sundance kid är en ruggigt bra låt som håller än idag.
    Pärlor är grymt underskattad.
    Dom andra är en multihit som håller ganska bra, dock inte någon låt jag lyssnar på varje dag.
    Duett är en ganska tråkig låt faktiskt.
    Hur jag fick dig att älska mig är väldigt bra och skön att lyssna på ibland.
    Kärleken väntar är en utav kents bästa singlar enligt mig, tillsammans med Musik non stop & Ingenting.
    Socker är faktiskt väldigt bra, och ännu bättre live.
    FF är den bästa bilåkarlåten ever, fast den är heller ingen låt jag lyssnar på varje dag.
    Elite är en utav kents 10 bästa låtar enligt mig, den är ju helt fantastisk.
    Sverige tycker jag inte om, vet inte varför, har aldrig gillat den så himla mycket, men den är ganska bra.

    1. Elite
    2. Sundance kid
    3. Pärlor
    4. Socker
    5. Hur jag fick dig att älska mig
    6. Kärleken väntar
    7. Dom andra
    8. FF
    9. Duett
    10. Sverige
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  5. #95
    Medlem eyous avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Ovanför molnen
    Inlägg
    541

    Standard

    Tyckte den var jäkligt bra när den kom. Sedan spelades Dom andra fullständigt sönder på radio och TV. Sedan kom kent med två (och en halv) killer skivor som verkligen sopade bort behovet av att lyssna på V&A. Sverige och Duett är inga utav kents bättre låtar precis. Var väldigt länge sedan jag lyssnade på den. Kan inte komma bort från känslan att skivan är så...långsam. Svårt att förklara.
    In my life
    Why do I give valuable time
    To people who don't care if I
    Live or die?

  6. #96
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    En mycket, mycket bra skiva, tack vare Dom andra och den här plattan upptäckte jag (och väldigt många andra) Kent.

    Sundance Kid, Socker och Elite tillhör några av de bästa låtarna bandet gjort.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  7. #97
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag blir så ledsen i ögat när jag läser hur alla tycker illa om V&A, det är ju en helt fantastisk skiva med nästan bara underbara spår
    Haha, den absoluta majoriteten i den här tråden tycker ju att V&A är en underbar platta?

  8. #98
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Haha, den absoluta majoriteten i den här tråden tycker ju att V&A är en underbar platta?
    Det är för att majoriteten av de som skriver här tycker om V&A och de som inte tycker om den knappt skriver här. Eller är det bara jag som är dum?

  9. #99
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Det är för att majoriteten av de som skriver här tycker om V&A och de som inte tycker om den knappt skriver här. Eller är det bara jag som är dum?
    Du skrev att du blev ledsen i ögat när du läste hur många som tyckte illa om V&A.
    Antog att du menade den här tråden.

  10. #100
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Du skrev att du blev ledsen i ögat när du läste hur många som tyckte illa om V&A.
    Antog att du menade den här tråden.
    Allt missnöje mot skivan uttrycks inte enbart i den här tråden eller ens i det här forumet, det mesta läses på andra communities eller på t.ex. MSN. Det är så tråkigt att få höra att man är oäkta för att man började lyssna på kent när de släppte V&A, att kent bara blev skit när de sålde sig och skapade "vanlig popmusik för radiokanalerna".

  11. #101
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Allt missnöje mot skivan uttrycks inte enbart i den här tråden eller ens i det här forumet, det mesta läses på andra communities eller på t.ex. MSN. Det är så tråkigt att få höra att man är oäkta för att man började lyssna på kent när de släppte V&A, att kent bara blev skit när de sålde sig och skapade "vanlig popmusik för radiokanalerna".
    OK. Ja, väldigt tråkigt är det.
    Sen är det ganska kul att några som har den åsikten och lyssnar mycket på debutplattan och Verkligen tycker att de själva och den musiken är 'indie'.

    Jag personligen rankar inte V&A högst på min Kentlista men det är fortfarande en väldigt bra skiva, fast med Kent-mått mätt helt klart halvdan.
    Sundance Kid är en av de absolut bästa Kentlåtarna måste jag säga.

  12. #102
    Erfaren medlem Glödlampans avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 019

    Standard

    Inte min favoritskiva, men absolut inte så dålig som många säger. Älskar Duett och Elite, helt underbara <3
    Nu är dom gömda bakom stjärnor
    Vid vintergatans kant

  13. #103
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    om man kollar på skivomslaget, eller tigern med andra ord.. alltså. kollar och tänker på den verkligen, då är den riktig cool och snygg..

    från det ena till det andra:
    1. sundance kid
    2. pärlor
    3. socker
    4. kärleken väntar
    5. sverige
    6. elite
    7. hur jag fick dig att älska mig
    8. dom andra
    9. FF
    10. duette
    meningslösa, menigslöösa

  14. #104
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    OK. Ja, väldigt tråkigt är det.
    Sen är det ganska kul att några som har den åsikten och lyssnar mycket på debutplattan och Verkligen tycker att de själva och den musiken är 'indie'.

    Jag personligen rankar inte V&A högst på min Kentlista men det är fortfarande en väldigt bra skiva, fast med Kent-mått mätt helt klart halvdan.
    Sundance Kid är en av de absolut bästa Kentlåtarna måste jag säga.
    Sorgligt att så många ser sig som indie, nästan för fina för att lyssna på V&A som då anses vara för mainstream för dem själva. Patetiskt.

    Jag håller personligen inte heller V&A som det bästa albumet, skivan som får äran att hamna på min förstaplats är nog "Hagnesta Hill" (vad det nu har med saken att göra). Men det är som sagt fortförande en bra platta som helt klart är värd att lyssna igenom lite då och då, de tre första låtarna är nog albumets bästa också.

  15. #105

    Standard

    Jag håller med om det som skrivits flera gånger i tråden; Vapen & Ammunition är lite mer den typen av musik som låter bra första gången, men man efter ett antal lyssningar tröttnar på. Läste någonstans att bandet själva innan släppet sa att det var ett album som skulle ha kunnat vara 10 singlar. Lite kul med tanke på att singlarna, i alla fall enligt mig, vanligtvis har varit de svagare låtarna...

    Jag tycker även att sammanhållningen, det låtarna har gemensamt, är mindre jämfört med tidigare, och senare, album. Jag har också lite svårt att förstå titeln "Vapen & Ammunition". Känns inte som det finns någon uppenbar connection...

    Kände mig besviken på epilogen, Sverige-låten. De övriga sista-låten-på-skivan-låtarna är ju helt suveräna. 747, Visslaren, Mannen med den vita hatten och "Ensammast i Sverige" berättar allihopa lite om bandet, som en föraning om hur de känenr/hur framtiden kommer bli. I 747 sjungs "vi rör oss ni står still" precis som bandet växte i och med Isola, Mannen i den vita hatten (16 år senare) syftar på en studentmössa och är skriven just 16 år efter Jockes student osv. Men vad berättar Sverige-låten? Usch, tror det är bland det sämsta Kent gjort...
    Senast redigerat av Excellente den 2008-03-09 klockan 19:39.

Sidan 7 av 14 FörstaFörsta 1234567891011121314 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •