Sidan 2 av 16 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 227

Ämne: 2000

  1. #16
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Det här måste ju vara väldigt intressant för Frippe, hur skulle det se ut om en av dessa hundra utgåvor skulle saknas på hans hemsida...

  2. #17
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Intressant! Den kommer att tryckas i 100 numrerade exemplar. Ingen digital release?
    Och frågan är väl om man måste gå på auktion för att få tag på den eller om det sköts via nätet...

    Iallafall, intressant låt och mycket intressant program, får man inte missa!
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  3. #18
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flaskbottnadgaphals Visa inlägg
    Tycker klippet är för kort för att avgöra. Hoppas att låten kommer ut på Spotify också, tillsamans med Håll ditt huvud högt och På drift
    På tal om "På drift?" så tror jag inte låtar som släpps för gratis nerladdning kommer upp på Spotify.
    Det är samma med Radiohead's album In rainbows (väldigt synd att det inte finns med).
    Det var i alla fall lagligt att ladda ner när det kom.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  4. #19
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    in rainbows släpptes väl utan nåt skivbolag i ryggen, samma sak med på drift?, och det är skivbolagen som ser till att låtarna kommer upp på spottan tydligen

  5. #20
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    in rainbows släpptes väl utan nåt skivbolag i ryggen, samma sak med på drift?, och det är skivbolagen som ser till att låtarna kommer upp på spottan tydligen
    Där har vi svaret.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  6. #21

    Standard

    Men shit Fan vad jag vill ha ett ex... undrar vad priset ligger på? Jag gillar det softa soundet, tycker det lät väldigt lovande! Fint att dom gör nåt för välgörande ändamål regelbundet :*

    Men jag vart asförvirrad först, fattade ingenting, haha.
    genomdimmorna.blogg.se

    08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

  7. #22
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Vill väldigt gärna ha ett ex, så kommer nog att buda.
    Dessutom går pengarna till något bra.

    De 30 sekunderna vi fått höra av "2000" låter väldigt väldigt bra!
    Senast redigerat av kostym den 2009-10-13 klockan 18:55.

  8. #23
    Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    8 846

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Nu är det väl kanske inte speciellt många kentfans som kommer lägga vantarna på de numrerade exemplaren dock.
    nej det är det väl inte eftersom det bara släpps 100 ex men det lär ju finnas en hel del kentfans som är sugna.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

    har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

  9. #24
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    in rainbows släpptes väl utan nåt skivbolag i ryggen, samma sak med på drift?, och det är skivbolagen som ser till att låtarna kommer upp på spottan tydligen
    Dock släpptes In Rainbows senare till alla tänkbara medier med hjälp av XL, så med andra ord borde det albumet åtminstone finnas på Spotify kan man tycka?

  10. #25
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Jag bryr mig inte om skivan däremot tycker jag om att man lyfter fram de hemlösa, för jag märker att väldigt många ens inte vill prata om dem, och det är som "vips" då är det inget problem längre.
    För mig är det obegripligt att det inte läggs mer mer krut på att fundera på hur man ska förhindra att det går så långt att man blir hemlös, för ingen vill ju det egentligen.
    Det är ett alldeles för högt pris för "frihet" i så fall tycker jag.
    (Låten får jag säkert höra senare)

  11. #26
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Jag bryr mig inte om skivan däremot tycker jag om att man lyfter fram de hemlösa, för jag märker att väldigt många ens inte vill prata om dem, och det är som "vips" då är det inget problem längre.
    För mig är det obegripligt att det inte läggs mer mer krut på att fundera på hur man ska förhindra att det går så långt att man blir hemlös, för ingen vill ju det egentligen.
    Det är ett alldeles för högt pris för "frihet" i så fall tycker jag.
    (Låten får jag säkert höra senare)
    För att inte glida allt för mycket från ämnet dock, men hade vi haft en fungerande psyk- och missbrukarvård hade vi minskat hemlösheten med 95%.

  12. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    För att inte glida allt för mycket från ämnet dock, men hade vi haft en fungerande psyk- och missbrukarvård hade vi minskat hemlösheten med 95%.
    Svensk psykvård är ett skämt.

    OnT: Men även om man inte lyckas få tag på ett exemplar (vilket jag garanterat inte kommer göra, haha), så hoppas jag ändå att den går att höra nånstans senare.. De kanske kan släppa den senare, digitalt eller nåt. Vore kanske lite oschysst mot dom som la ner massa pengar på den limiterade upplagan, men ändå : p
    genomdimmorna.blogg.se

    08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

  13. #28
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Dock släpptes In Rainbows senare till alla tänkbara medier med hjälp av XL, så med andra ord borde det albumet åtminstone finnas på Spotify kan man tycka?
    Det tycker jag också! Alla Radioheads tidigare album, EP, många singlar + bonusmaterial finns ju där.

    Har inte tänkt på att "På drift" saknas. Däremot kan man undra varför bonusspåren från boxen inte finns på Spotify. Även om originalutgåvorna finns där brukar återutgivningar också läggas upp, många gånger i onödan när skivan inte innehåller bonusspår.

  14. #29
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Det tycker jag också! Alla Radioheads tidigare album, EP, många singlar + bonusmaterial finns ju där.

    Har inte tänkt på att "På drift" saknas. Däremot kan man undra varför bonusspåren från boxen inte finns på Spotify. Även om originalutgåvorna finns där brukar återutgivningar också läggas upp, många gånger i onödan när skivan inte innehåller bonusspår.
    Dock är allt annat från Radiohead utgivet från deras förra skivbolag.

  15. #30
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    snopp. programmet krockar ju med fråga olle-dokumentären och sen går reprisen när man är i skolan. det var ju inte bra, tur att det är 2000-tal så man kan se på webtv : ) eller det kan man va?

Sidan 2 av 16 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •