Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 27/2 2010 - Annexet

  1. #1
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard 27/2 2010 - Annexet

    Jag har skrivit en recension av lördagens konsert och publicerat den på min blogg. Det finns två inlägg, ett med några rader om varje låt, ett med en längre text.

    Längre text: http://kalkyl.nu/blogg/2010/03/02/re...ng-272-kentnu/
    Låtarna: http://kalkyl.nu/blogg/2010/02/28/ko...onsert-kentnu/

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Ort
    Spökstads sjönära pärla, , Sweden.
    Inlägg
    682

    Standard

    Några tankar om 27/2.
    Min 8:e Kent-konsert, och första gången jag var i Annexet. Trängdes med kidsen, för jag ville uppleva pulsen, närvaron, hoppen och allsången! Och vilken öppning med den formidabla "Taxmannen"! De vita figurerna på skärmen och de svartklädda band-medlemmarna blev mottagna som de hjältar de är för oss, kentfans.
    "VinterNoll2" och "Socker" är några av mina absoluta favorit-låtar och de sköljdes över oss i härlig stämning.
    Introt på "Töntarna" fick en att tappa andan - så mäktigt var Martins "basande", superbra livelåt. Jag älskar textraden "Ingen på vägarna, bara döda grävlingar", så heder och tack för att jag fick uppleva TTS-stämning!
    Konserten går i ett rasande tempo och när "Krossa allt/Dom andra " drar mot sitt slut vill jag bara ha mer, mer, mer!
    Och det får vi förståss, för nu kommer kvällens absoluta höjdpunkter: "På drift?" som är så förkrossande bra! Slutligen exploderar Kent i "Mannen i den vita hatten (16 år senare)" och jag tror Sami och Martin blivit balanskonstnärer där dom svajar någon meter upp i det blå! Jockes röst dränks i extraverserna för då vrålar publiken när de röda pappersfåglarna singlar ner över oss.Tack som fan för ännu en musikalisk adrenalinkick och vi ses i Örebro 30/3 och i Götet i sommar...
    Believe, and you will find your way...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •