Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 71

Ämne: Passagerare

  1. #16
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    man får bilden av att jocke är väldigt snygg och lite gubbigare .. positivt sett : D

  2. #17
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hagelstorm Visa inlägg
    Jag tycker mycket mycket om den här låten. Refrängen är fantastisk dock är låten kanske lite för kort.
    Är det för att vi är vana vid långa avslutningsspår från Kent som många tycker att den är för kort? Själv tycker jag det är befriande, särskilt som kontrast till Röd, att ingen låt på albumet är över 5 minuter! Endast två är under 4 minuter, så låtarna är ganska jämnlånga den här gången. På 60-talet räckte 2.30 för en perfekt låt - varför inte i dag?

  3. #18

    Standard

    Helt fantastisk låt! Sen är ju Kents texter så bäst.. då man får tolka dom hur man själv vill, vad som passar ens eget tänk och liv.
    ...och jag ska lämna er igen, jag är helt säker

  4. #19
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    tänk er denna på en begravning. hade varit fint.

  5. #20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Är det för att vi är vana vid långa avslutningsspår från Kent som många tycker att den är för kort? Själv tycker jag det är befriande, särskilt som kontrast till Röd, att ingen låt på albumet är över 5 minuter! Endast två är under 4 minuter, så låtarna är ganska jämnlånga den här gången. På 60-talet räckte 2.30 för en perfekt låt - varför inte i dag?
    Antagligen. V&A var väl senast.. Men jag håller med dig om att det känns befriande på nåt sätt med kortare låtar i kontrasten till Röd.
    Jag kan föredra längre låtar då dom ofta kan växa med tiden och vara svåra att få en helhet av vid en första lyssning dock. Så kände jag med dom flesta låtarna på Röd.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  6. #21

    Standard

    Kanske bästa låten på albumet, fortfarande för tidigt att uttala sig. Älskar alltid Kents slutlåtar men denna hade kunde varit längre, gärna med en instrumental bit som i de senaste två slutlåtarna. Kommentaren om Winnerbäck håller jag inte alls med om, kanske för att jag tycker Lasse är en av Sveriges största artister. Men smaken är som baken!

    Älskar i alla fall refrängen i denna låt, helt fenomenal. Fantastiskt jobbat Kent!

  7. #22
    Medlem MrCs avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Sthlm, Sweden.
    Inlägg
    270

    Standard

    Riktigt fin låt - fick gåshud när jag hörde den första gången! Jag tyckte det lät lite som Marie Fredriksson som sjöng i refrängen i början...
    En del plockar vingar från änglar som dom mött, en del plockar sina från insekter som dött.

  8. #23
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Rebeckas insats är helt klockren!
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

  9. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Är det för att vi är vana vid långa avslutningsspår från Kent som många tycker att den är för kort? Själv tycker jag det är befriande, särskilt som kontrast till Röd, att ingen låt på albumet är över 5 minuter! Endast två är under 4 minuter, så låtarna är ganska jämnlånga den här gången. På 60-talet räckte 2.30 för en perfekt låt - varför inte i dag?
    Du har rätt : ) För mig handlar det nog mest om att jag inte vill att den ska ta slut riktigt..
    Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Rebeckas insats är helt klockren!
    Hon förgyller verkligen låten.
    genomdimmorna.blogg.se

    08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

  10. #25
    Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sthlm, , .
    Inlägg
    43

    Standard

    Grinar när jag hör den här låten. Tack Kent, för att ni släppte låten och inte väntade och tröttnade och tyckte att den var banal. För är det inte så ofta- att det geniala gränsar till det banala?

  11. #26
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Denna låten hade passat i årets Eurovision.
    Påminner mycket om schlager.
    Gillar dock låten iallafall ..

  12. #27
    Medlem Insektens avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    192

    Standard

    Underbar

    Vacker låt,känns som en ny "duett" fast denna är bättre
    30 maj, 14 juli 2012.

  13. #28
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av aTallroth Visa inlägg
    Kanske bästa låten på albumet, fortfarande för tidigt att uttala sig. Älskar alltid Kents slutlåtar men denna hade kunde varit längre, gärna med en instrumental bit som i de senaste två slutlåtarna. Kommentaren om Winnerbäck håller jag inte alls med om, kanske för att jag tycker Lasse är en av Sveriges största artister. Men smaken är som baken!

    Älskar i alla fall refrängen i denna låt, helt fenomenal. Fantastiskt jobbat Kent!
    Det går inte att urskilja Lasses röst i "Ärlighet-respekt-kärlek", men däremot tycker jag att versen till "Passagerare" låter extremt mycket Winnerbäck!

    Det är lustigt hur Winnerbäck anklagades för att låta som Kent på sin senaste skiva - nu är det Kent som låter som Winnerbäck...

    Rebecka Törnqvists röst är jättefin ihop med Jockes.

  14. #29
    Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 749

    Standard

    Det enda jag har lite svårt för är att Jocke får kompromissa för att tonarten ska passa Törnqvist. Men han är ju för allt i världen tenor.
    Det är nog därför jag har svårt för duetter. Det är samma sak på Duett.
    Men rent röstmässigt passar de bra ihop.

    don't have to be beautiful, but it's nice.

  15. #30
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Ochrasy
    Inlägg
    290

    Standard

    passagerare var den enda låten på skivan som fick mig att riktigt hajja till, och jäklar va den fastna. lite kort, men jag tycker att detta är bland det bästa kent har gjort! den hoppas jag dom visar upp i sommar!
    Hur rebeckas och jokes röst bara fungerar ihop är magiskt!

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •