Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 37

Ämne: Kentarnas privatliv

  1. #16
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Nu är jag tillbaka och för att undvika risk att bli avstängd så kommer jag att vara lite kryptisk. Är det ok att länka/diskutera till material som visas offentligt som behandlar Kentarnas privatliv? Till exempel artikeln/videon som man kunde se på Aftonbladet för några dagar sedan.
    Tänker du på detta? http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=2131&page=17

    Dock Expressen (inte Aftonbladet) i detta fall. Däremot är det hur som helst ännu kvar fem dagar senare, så det är nog lugnt.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2011-01-06 klockan 10:05. Anledning: Blandade ihop kvällsblaskorna.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  2. #17
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Tänker du på detta? http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=2131&page=17

    Dock Aftonbladet, inte Expressen, i detta fall. Däremot är det hur som helst ännu kvar fem dagar senare, så det är nog lugnt.
    Det hade jag missat, men det motsäger ju reglerna egentligen. Att man bara får diskutera det som relaterar till deras musik.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  3. #18
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Som jag ser det finns det en skillnad på vad annan media har plockat upp och skrivit om och på vad forumare själva fått reda på eller sätt. Men sen är det nog väldigt olika från fall till fall men jag ser ingen anledning till att inte få uppmärksamma att Markus har gift sig.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  4. #19
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard Kentarnas privatliv

    Nä speciellt inte eftersom dom tydligen låtit Expressen filma det? (= vill att folk ska se)

  5. #20
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    Nä speciellt inte eftersom dom tydligen låtit Expressen filma det? (= vill att folk ska se)
    Det är iofs inte säkert att man "låtit" dem filma, men bilderna verkar tagna på en skapligt offentlig plats(jag kan inte Skansen för fem öre) då orkar man väl inte i den situationen försöka hindra någon iaf.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  6. #21
    Medlem okQ8s avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    633

    Standard

    jag tycker att forumiterna här inne är alltför snälla och goa som följer en sådan regel. visst får man respektera det då det är kentarnas önskemål att inte diskutera privatlivet i allmänhet, men det känns lite löjligt att det ska vara så petigt och så "fel". Jag menar, kent är som skrivet sveriges största rockband, det är nästan omöjligt att få säga A men inte B.
    och trots att det inte sker här på forumet, kan man läsa om det i princip varsomhelst ute på nätet. varför ska det då finnas en sådan regel? är det inte en självklarhet att diskutera sådant som hör till kändisskapet?

  7. #22
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av okQ8 Visa inlägg
    jag tycker att forumiterna här inne är alltför snälla och goa som följer en sådan regel. visst får man respektera det då det är kentarnas önskemål att inte diskutera privatlivet i allmänhet, men det känns lite löjligt att det ska vara så petigt och så "fel". Jag menar, kent är som skrivet sveriges största rockband, det är nästan omöjligt att få säga A men inte B.
    och trots att det inte sker här på forumet, kan man läsa om det i princip varsomhelst ute på nätet. varför ska det då finnas en sådan regel? är det inte en självklarhet att diskutera sådant som hör till kändisskapet?
    Att kentmedlemmarnas privatliv diskuteras på andra sajter är inget bra argument för att sådant ska vara tillåtet att diskutera även på kentforumet, som jag ser det.

    Vad är det som säger att sajter som Flashback gör en korrekt bedömning när de tillåter folk att snacka om vad som helst? Varje sajt måste väl göra en egen bedömning och ta eget ansvar för vad som skrivs, tycker du inte det? Att tillåta någonting bara för att alla andra gör det är ju ett oerhört slappt och ansvarslöst förhållningssätt till det hela.

    Är det inte en självklarhet att diskutera sådant som hör till kändisskapet? På den frågan kan jag konstatera att Kent är väldigt tydliga med att de inte tycker att deras privatliv hör till kändisskapet. Och om det ska finnas någon sajt på nätet där bandet slipper läsa skvaller om sitt privatliv så är det väl ganska självklart att den sajten är kent.nu? Varför skulle inte kent ha rätten att placera sin egen sajt utanför skvallerträsket? Utan kent skulle ju varken hemsidan eller forumet existera.

    Och sedan kan jag inte låta bli att fråga: Vad är det egentligen du och andra som kritiserar den här regeln vill diskutera? Vill ni prata om kentmedlemmarnas familjer och barn, vart de åker på semester, vad de äter till söndagsmiddag, vilka filmer de ser på bio? Är det verkligen en uppoffring att låta bli att prata om sådant? Vad hände med intresset för musiken?
    Låt dom komma nu

  8. #23
    Medlem okQ8s avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    633

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Att kentmedlemmarnas privatliv diskuteras på andra sajter är inget bra argument för att sådant ska vara tillåtet att diskutera även på kentforumet, som jag ser det.

    Vad är det som säger att sajter som Flashback gör en korrekt bedömning när de tillåter folk att snacka om vad som helst? Varje sajt måste väl göra en egen bedömning och ta eget ansvar för vad som skrivs, tycker du inte det? Att tillåta någonting bara för att alla andra gör det är ju ett oerhört slappt och ansvarslöst förhållningssätt till det hela.

    Är det inte en självklarhet att diskutera sådant som hör till kändisskapet? På den frågan kan jag konstatera att Kent är väldigt tydliga med att de inte tycker att deras privatliv hör till kändisskapet. Och om det ska finnas någon sajt på nätet där bandet slipper läsa skvaller om sitt privatliv så är det väl ganska självklart att den sajten är kent.nu? Varför skulle inte kent ha rätten att placera sin egen sajt utanför skvallerträsket? Utan kent skulle ju varken hemsidan eller forumet existera.

    Och sedan kan jag inte låta bli att fråga: Vad är det egentligen du och andra som kritiserar den här regeln vill diskutera? Vill ni prata om kentmedlemmarnas familjer och barn, vart de åker på semester, vad de äter till söndagsmiddag, vilka filmer de ser på bio? Är det verkligen en uppoffring att låta bli att prata om sådant? Vad hände med intresset för musiken?
    Tack för ditt svar.

    Det är enkelt att se det hela från utsidan utan att tänka till, men det är ju som du säger att om det ska finnas någon sajt där kent ska få slippa läsa skvaller ska det vara just här. Personligen skulle jag kunna tänka mig att det vore kul att läsa lite skvaller om kent på forumet, då jag annars inte har någon direkt kontakt med allt vad som har med kent att göra. För mig skulle det vara detsamma som att läsa skräptråden eller någon annan tråd i övrigt (kanske lite mer underhållande). Men jag kan ju förstå att det inte är så för alla, för att inte tala om själva bandet.

    Självklart är det musiken som räknas, det är ju trots allt det som enar oss alla. Och jag kan ju påpeka att det enda jag känner till när det kommer att handla om bandmedlemmarna är deras tilltalsnamn och deras utseende för ca 5 år sedan. Hade jag vetat mer än så skulle jag inte tagit min tid att ställa en fråga som denna.

  9. #24
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av okQ8 Visa inlägg
    Tack för ditt svar.

    Det är enkelt att se det hela från utsidan utan att tänka till, men det är ju som du säger att om det ska finnas någon sajt där kent ska få slippa läsa skvaller ska det vara just här. Personligen skulle jag kunna tänka mig att det vore kul att läsa lite skvaller om kent på forumet, då jag annars inte har någon direkt kontakt med allt vad som har med kent att göra. För mig skulle det vara detsamma som att läsa skräptråden eller någon annan tråd i övrigt (kanske lite mer underhållande). Men jag kan ju förstå att det inte är så för alla, för att inte tala om själva bandet.

    Självklart är det musiken som räknas, det är ju trots allt det som enar oss alla. Och jag kan ju påpeka att det enda jag känner till när det kommer att handla om bandmedlemmarna är deras tilltalsnamn och deras utseende för ca 5 år sedan. Hade jag vetat mer än så skulle jag inte tagit min tid att ställa en fråga som denna.
    Får jag fråga vad du har för nytta av att veta privat information om bandmedlemmarna? Så länge du inte känner dom så har du väl ingen nytta av det. Rätta mig om jag har fel.

    Utan Kent hade Jocke, Martin, Sami och Markus varit ganska ointressanta personer att skriva om på ett forum, varför inte hålla oss till det då?

    Jag tycker det är roligare att få läsa om forumiters privatliv på forumet för att vissa har man ändå fått lära känna och man interagerar med dom ofta.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  10. #25
    Medlem okQ8s avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    633

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Får jag fråga vad du har för nytta av att veta privat information om bandmedlemmarna? Så länge du inte känner dom så har du väl ingen nytta av det. Rätta mig om jag har fel.

    Utan Kent hade Jocke, Martin, Sami och Markus varit ganska ointressanta personer att skriva om på ett forum, varför inte hålla oss till det då?

    Jag tycker det är roligare att få läsa om forumiters privatliv på forumet för att vissa har man ändå fått lära känna och man interagerar med dom ofta.
    hej.

    jag känner ju då ingen på forumet.anledningen till att jag finns här är såklart kent, så för mig vore det lika roligt att få läsa om vad jocke hade på sig under en promenad som att få läsa om en användares matteläxa.
    som sagt, ingen nytta, men ett tidsfördriv. såsom det mesta här i livet.

  11. #26
    Medlem DinVänPessimistens avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 118

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av okQ8 Visa inlägg
    hej.

    jag känner ju då ingen på forumet.anledningen till att jag finns här är såklart kent, så för mig vore det lika roligt att få läsa om vad jocke hade på sig under en promenad som att få läsa om en användares matteläxa.
    som sagt, ingen nytta, men ett tidsfördriv. såsom det mesta här i livet.
    Fast dock så finns det en väsentlig skillnad, de som är aktiva här på forumet har ju valt att lägga upp information om sig själva.
    Om inte Kent själva väljer att dela med sig av sitt privatliv så finns det ingen anledning för oss att ta del av det.
    Fast jag förstår ändå vad du menar, men det är bara köra en enkel google sökning och du hittar det mesta.
    Jesus died and God's gone missing.

  12. #27
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Du säger det själv.
    Vi har kent gemensamt.
    Då diskuterar vi just Kent, och sen vad Martin eller Sami köpte på Hemköp har vi inte gemensamt, då behöver vi inte heller diskutera det.

    Citat Ursprungligen postat av okQ8 Visa inlägg
    hej.

    jag känner ju då ingen på forumet.anledningen till att jag finns här är såklart kent, så för mig vore det lika roligt att få läsa om vad jocke hade på sig under en promenad som att få läsa om en användares matteläxa.
    som sagt, ingen nytta, men ett tidsfördriv. såsom det mesta här i livet.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  13. #28
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Imponerande. Efter moderatorns föredömligt snabba och tydliga svar har redan tre forumiter hunnit rycka ut mot den som råkade komma med en felaktig åsikt.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  14. #29
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Imponerande. Efter moderatorns föredömligt snabba och tydliga svar har redan tre forumiter hunnit rycka ut mot den som råkade komma med en felaktig åsikt.
    Men i alla fall för mitt inlägg gällde det "den-stackars-foruminten-som-råkade-komma-med-en-felaktig-åsikt"´s svar jag skrev på inte vad denne skrivit tidiagre i diskussionen.

    Gör inga offer är du snäll, det blir så klibbigt.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  15. #30
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    514

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Du säger det själv.
    Vi har kent gemensamt.
    Då diskuterar vi just Kent, och sen vad Martin eller Sami köpte på Hemköp har vi inte gemensamt, då behöver vi inte heller diskutera det.
    lol isåfall bör man ju inte diskutera någonting på det här forumet. varför inte diskutera det som är av intresse? och nej jag är inte särskilt intresserad av vad dom gör utanför studion

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •