Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Info ang. Kentmailen

  1. #1
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard Info ang. Kentmailen

    Google håller på och slår ihop sina Apps-konton (tex. alla kent.nu-konton) och Gmail-konton (tex @gmail.com) och då är det 111 stycken av er som har @kent.nu-adresser som berörs. Jag postar infon här, men det är som sagt INTE ALLA som berörs, utan bara 111 stycken av 3000.

    Hur vet du om DU berörs? Logga in på Kentmailen och kolla. Har du fått nedanstående info i ett mail från mig så berörs du. Då måste du utföra det som beskrivs nedan.



    ============
    Hello Google Apps user,

    Soon your kent.nu Google Apps account will be converted and start working more like a full Google Account, giving you access to many more applications from Google. As a byproduct, this will require that an email address is only associated with one account with Google.

    You currently have two accounts with Google with identical email addresses:

    1. The first account is your kent.nu email address that was assigned to you by your organization and is managed by your kent.nu administrator. You may be using this account to access services available to your organization such as Gmail, Calendar, and Docs.

    2. The second account is a conflicting Google Account that you created using your kent.nu email address to access the rest of Google's services such as Blogger, Reader, or Picasa (which until now, were not been available from accounts managed by our organization).

    Once your organization-managed account has been converted to work more like a full Google Account, Google will assign a new temporary name to your conflicting personal Google Account. You will continue to be able to access your personal Google Account after the account is renamed, and data in your personal Google Account is safe.

    Step 1: Visit www.google.com/accounts and sign in with your personal Google Account

    Step 2: Click "Change email" under "Personal Settings"

    Step 3: Enter a different email address where you can receive mail, enter your password, and click "Save email address"

    Step 4: Check your other email address and click the link in the verification message from Google to confirm your change

    If you don't have a different email address where you can receive mail, you can resolve the conflict by renaming your account to an @gmail.com address instead.

    Some words of caution

    Once your @kent.nu account has transitioned, you will notice a few key changes that may be different than the behavior you are used to:

    * Google services you visit while using your organization-managed Google Apps account will automatically sign you in with this account. Be mindful of the data you're saving in your @kent.nu, which is subject to kent.nu's terms and conditions.

    * The new services available from your organization-managed account will initially not contain any information. Existing account data from your personal Google Account can still be found in that account, which you can continue to access after you assign a new email address to it.

    If you have any questions, please contact your administrator for more information.

    Thanks,

    Your Google Apps administrator
    ============
    Lid för konsten eller brinn.

  2. #2

    Standard

    Jag är en av dem som fått detta mejl...
    Ett par frågor;
    1) Innebär detta att jag måste byta mejladress?
    2) Om jag inte gör något vad händer då?
    3) Vad kommer hända med oss som har färre en sex tecken i adresserna (sex är minimum i gmail, fyra i kmail)?

    ... och vad har jag förresten gjort för att få detta? Är det för att jag länkat min youtube-konto till den?
    凍てつく夜明けの 乾いた真昼の
    震える闇夜の 果てを見に行こう

  3. #3

    Standard

    Jag måste då säga att jag fortfarande väntar på svar. De står ju trots allt i mejlet att man ska vända sig till sin administratör angående frågor...

    Efter att ha läst igenom instruktionerna är jag fortfarande inte säker på vad det innebär.

    Problemet är att jag inte har någon annan mejladress, så jag kan inte göra steg två. Då ber dem en att döpa om sin kmail-adress till en gmail-adress, vilket jag inte kan göra eftersom jag bara har fyra tecken i min adress (gmail kräver åtminstone sex).

    Visserligen står det i texten att det är en "temporär" adress, men ingenting i instruktionerna tyder på att jag kan återgå till att använda min kmail-adress.

    Om det nu går att skriva en temprorär adress som "whgiueghogh@gmail.com", varför har inte gmail gjort det själv och genomfört denna uppgradering på ett ögonblick? Det tolkar jag som att man kommer vara tvungen att på ett eller annat sätt använda den nya så kallade "temporära" adressen man väljer.

    Jag vill gärna ha ett svar på detta eftersom jag har problem med att få min android att hitta mitt google checkout-konto och det skulle ju inte förvåna mig om detta ligger det grunden för det hela.

    Någon annan användare som vet något?
    凍てつく夜明けの 乾いた真昼の
    震える闇夜の 果てを見に行こう

  4. #4
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Karthago Visa inlägg
    Jag är en av dem som fått detta mejl...
    Ett par frågor;
    1) Innebär detta att jag måste byta mejladress?
    2) Om jag inte gör något vad händer då?
    3) Vad kommer hända med oss som har färre en sex tecken i adresserna (sex är minimum i gmail, fyra i kmail)?

    ... och vad har jag förresten gjort för att få detta? Är det för att jag länkat min youtube-konto till den?
    1) Nej
    2) Då sker det till slut automatiskt
    3) Vet inte
    Lid för konsten eller brinn.

  5. #5

    Standard

    Nu har denna sammanslagning skett, och det verkar inte vara något problem med mitt konto i sig, men jag kan inte slå ihop det med mitt andra eftersom det står att administratören ej tillåter YouTube på @kent.nu-addresser.
    凍てつく夜明けの 乾いた真昼の
    震える闇夜の 果てを見に行こう

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •