Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Expressen - "Kent hoppar av Skavlan"

  1. #1

    Standard Expressen - "Kent hoppar av Skavlan"

    Läste den nyss... Citerar ur artikeln
    "Tråkigt för tittarna"

    Hon hävdar dock att de inte varit rädda för att tittarna ska byta kanal.
    SVT hade ännu inte gått ut med att Kent skulle vara med i ”Skavlan”.
    – Vi hade helst inte informerat om detta när det ändå inte blir av, det blir tråkigt för tittarna. Men de har ju sin fulla frihet att twittra om det, vi kan inte ha någon synpunkt på det."

    http://www.expressen.se/noje/kent-hoppar-av-skavlan/
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  2. #2
    Nybörjare Du&JagSkaAldrigDös avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    18

    Standard

    Visst, det hade varit sjukt kul att se kent på Skavlan igen. Å andra sidan är det väldigt fint av kent att släppa en live-version av 999 till oss trogna fans. Sånt uppskattas enormt. Frågan är bara när, och om, den "släpps"? (Med tanke på att studioversionen av singeln redan släpps på onsdag nästa vecka)

  3. #3

    Standard

    Kanske vi får höra den på fredag som det var tänkt i Skavlan. Iaf nån gång under veckan hoppas jag!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  4. #4
    Medlem Thims avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    320

    Standard

    Det ska ju sändas eftersom crew redan var bokat, och om det kallas för "live-sändning" så antar jag att det ska sändas den dag och tid personal är bokad för, alltså på fredagkväll.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thim Visa inlägg
    Det ska ju sändas eftersom crew redan var bokat, och om det kallas för "live-sändning" så antar jag att det ska sändas den dag och tid personal är bokad för, alltså på fredagkväll.
    Men skavlan är inte live. Spelas in under dagen och sänds på kvällen om jag fattat det rätt? Så under fredagens gång, tidigast tors....
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Men skavlan är inte live. Spelas in under dagen och sänds på kvällen om jag fattat det rätt? Så under fredagens gång, tidigast tors....
    Ett halvt rätt, Skavlan spelas in på torsdag kväll och sänds i SVT1 på fredag kväll kl 21.

  7. #7

    Standard

    Ah så är det kanske ja.. iaf jag tror på fredag. Gör inget om man får se/höra det innan dess dock.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  8. #8
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Med live menas i det här fallet att de spelar en liveversion, icke-playback. Och filmar. Och sen sänder.
    Skavlan skulle också vara live.
    Live och direkt har gått och blivit två olika saker.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

  9. #9
    Medlem Thims avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    320

    Standard

    JAJA, en live-version ska sändas. Jag tolkade det som en live-sändning, vilket ju hade varit en regelrätt direktsändning. My bad.

  10. #10
    Nybörjare Du&JagSkaAldrigDös avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    18

    Standard

    Jag har inte så stor erfarenhet vad gäller olika bands singelsläpp osv, men är det inte lite ovanligt att man sänder en live-version bara några dagar innan själva studioinspelade singeln släpps? Jag bryr mig egentligen inte så mycket om det, tycker bara att det ska bli underbart att få se (?) och höra 999 snart! Och juste, hur var det då kent spelade Svarta Linjer på Skavlan senast? Hade Röd släppts då eller skulle det släppas senare? Jag har i alla fall för mig att de inte intervjuades under detta tillfälle, utan bara spelade låten i slutet av programmet.

  11. #11
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    De spelade "Svarta linjer" i Skavlan innan Röd hade släppts! Och det var ingen intervju, de bara spelade på slutet.

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  12. #12
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  13. #13
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    De sänder säkert inte direkt...de lägger säkert upp en video här på hemsidan i efterhand. På skavlan sist 2009 spelade de väl svarta linjer tre gånger innan de var nöjda med ljudet osv. De filmar säkert in det tills de blir nöjda med allt och så slänger upp den här på sidan.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •