Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 80

Ämne: Petroleum.

  1. #46
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Jag tror att ni gör en höna av en fjäder nu.

    Det jag tror att J.Berg menat är att det är viktigare att få till ett flyt i texterna (och att de låter vackra) än att de nödvändigtvis är multibottnande. Det betyder inte att texterna är ordbajseri, eller att man inte lagt ner sin själ i den.

    Det är väl det som är skillnaden mellan poesi och låttexter. Poesi måste stå för sig själv, medan låttexter måste interagera med musiken också.

    Sen får man inte glömma hur många låtar de gjort, så det är nog svårt att hålla reda på varenda en . Jag har märkt att jag har lättare att minnas texter om jag kommer ihåg melodin till den; så om man ber någon minnas ett brottstycke ur en text utan att sjunga på melodin kanske det blir svårt.
    Jo så är det och iaf jag har ju haft med i mina inlägg att jag inte tror att Jocke ser så lättsamt på sina texter trots allt.



    Citat Ursprungligen postat av Osynlige mannen Visa inlägg
    Trist att höra, men hey, smaken är som baken (för att vara poetisk).

    Själv tycker jag att texterna är bättre och mer finkänsligt konstruerade än på någon platta. Och då har jag varit riktigt såld på flera av de tidigare, inte minst HH, Röd och Isola.
    Jag tycker inte de är särskilt mycket bättre än "vanligt", de är precis lika bra helt enkelt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #47
    Medlem Osynlige mannens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jo så är det och iaf jag har ju haft med i mina inlägg att jag inte tror att Jocke ser så lättsamt på sina texter trots allt.
    Precis. Läste svaret från honom som du länkade till. Tack, hade missat.
    ... bromsar på is

  3. #48
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Månen
    Inlägg
    44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag har tyvärr varit inne på samma banor på senare år, det var därför jag gjorde det här inlägget nyligen: http://forumet.kent.nu/showthread.ph...=1#post1063543

    Och fick faktiskt ett skapligt svar två inlägg ner i den tråden. Men det där ni skriver(som verkar vara samma inställning och uttalanden som jag har hakat upp mig på) hänger ändå kvar lite grann på något vis.
    Jag förstår inte varför Jocke under ett par år vid olika tillfällen försökt förringa allvaret och sina texter, jag är inne på lite olika vinklingar i det där inlägget jag länkar till. Rätt tråkigt är det hur som helst.
    Dock ska sägas att jag hela tiden ställt texterna emot den där inställningen, men det är något som smakar lite beskt trots allt.
    Framförallt är det inte lika kul att diskutera texter, analyser, tolkningar här på forumet. Det grejen har ju verkligen försvunnit nästan helt. Trist. Eller kanske rätt, om sanningen är den som ni påpekar.
    Ja, precis. Äh, jag tycker nog bara att det är tråkigt att höra uttalanden efter uttalande om att "Det bara handlar om att ha kul, att texterna oftast inte är så allvarliga" osv. Helt enkelt då Kent betytt så oerhört mycket för mig under min ungdom.

    Sedan hur dom är som personer irl så att säga har ju ingen större betydelse, men jag har alltid trott att musiken varit på riktigt.

    Nåväl!

    Det är som det är.

  4. #49
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Månen
    Inlägg
    44

    Standard

    http://www.youtube.com/watch?v=VTLL65ajLhk

    Det är detta Kent jag alltid älskat!
    Senast redigerat av Vårvind den 2012-05-04 klockan 10:15.

  5. #50
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vårvind Visa inlägg
    men jag har alltid trott att musiken varit på riktigt.
    Hmm. Jag vet inte vad du baserar ditt synsätt på, men för mig är iallafall musiken på riktig i allra högsta grad; oavsett på vilket sätt eller varför den är skapad. Det är alltid slutresultatet som är det viktiga tycker jag.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  6. #51
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vårvind Visa inlägg
    http://www.youtube.com/watch?v=VTLL65ajLhk

    Det är detta Kent jag alltid älskat!
    Uhm, men det första J.Berg säger där, 0,27 in är ju "Den känslan man hade när man åkte till replokalen, tog tvåans buss och gick den där allén som gick upp till Badsta (?), var att man hela tiden kände, fan, idag kanske det händer, idag kanske vi gör den där låten, som kommer och göra oss till megastars (fniss)".

    Det låter som det kent du beskriver idag?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  7. #52
    Medlem Osynlige mannens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vårvind Visa inlägg
    Äh, jag tycker nog bara att det är tråkigt att höra uttalanden efter uttalande om att "Det bara handlar om att ha kul, att texterna oftast inte är så allvarliga" osv.
    Håller med. Det är en tråkig attityd. Jag tror mest de gillar att köra den stilen. Det låter roligare än att säga att allt vi gör är på dödligt allvar.

    För mig är det uppenbart att texter, musik, hela alltet, är på riktigt.
    ... bromsar på is

  8. #53
    Medlem Osynlige mannens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Uhm, men det första J.Berg säger där, 0,27 in är ju "Den känslan man hade när man åkte till replokalen, tog tvåans buss och gick den där allén som gick upp till Badsta (?), var att man hela tiden kände, fan, idag kanske det händer, idag kanske vi gör den där låten, som kommer och göra oss till megastars (fniss)".
    Jag har personligen inga som helst problem med den attityden. Vi har alla flera olika drivkrafter - att man vill nå någonstans, bevisa något, ge någon ett finger, tjäna pengar, göra karriär, köpa en hund, vad som helst, betyder inte att man inte kan skapa musik, poesi, konst... utifrån något man har inom sig. Det är två olika grejer.
    ... bromsar på is

  9. #54
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Osynlige mannen Visa inlägg
    Jag har personligen inga som helst problem med den attityden. Vi har alla flera olika drivkrafter - att man vill nå någonstans, bevisa något, ge någon ett finger, tjäna pengar, göra karriär, köpa en hund, vad som helst, betyder inte att man inte kan skapa musik, poesi, konst... utifrån något man har inom sig. Det är två olika grejer.
    Självklart!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  10. #55
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Månen
    Inlägg
    44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Uhm, men det första J.Berg säger där, 0,27 in är ju "Den känslan man hade när man åkte till replokalen, tog tvåans buss och gick den där allén som gick upp till Badsta (?), var att man hela tiden kände, fan, idag kanske det händer, idag kanske vi gör den där låten, som kommer och göra oss till megastars (fniss)".

    Det låter som det kent du beskriver idag?

    Jojo, jag önskar att Kent vore ännu större då det inte vore mer än rättvist
    Jag syftar mer på inställningen till musiken!

  11. #56
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Ort
    Etown
    Inlägg
    204

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vårvind Visa inlägg
    Jojo, jag önskar att Kent vore ännu större då det inte vore mer än rättvist
    Jag syftar mer på inställningen till musiken!
    Om det får dig att känna dig bättre så tog det ju Kent "minst 7 månader" för dom att göra D&JD som du referrerade till förut. Så att de la ner hela sin själ på den råder det inga tvivel om.
    Allt av vikt jag säger har jag stulit ur en bok

  12. #57
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Månen
    Inlägg
    44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av smiile Visa inlägg
    Om det får dig att känna dig bättre så tog det ju Kent "minst 7 månader" för dom att göra D&JD som du referrerade till förut. Så att de la ner hela sin själ på den råder det inga tvivel om.
    Mmmmmmmmm!

  13. #58
    Medlem Osynlige mannens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av smiile Visa inlägg
    Om det får dig att känna dig bättre så tog det ju Kent "minst 7 månader" för dom att göra D&JD som du referrerade till förut. Så att de la ner hela sin själ på den råder det inga tvivel om.
    vad är väl kvantitet?
    ... bromsar på is

  14. #59
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Har ni också tänkt tanken att Jocke & co numera har så fullt upp med familj, artistsamarbeten mm att de inte riktigt har tiden att lägga 7 månader på ett album? Istället använder de sin rutin för att pytsa ihop ett gäng (förvisso) riktigt bra låtar på ett par veckor i Frankrike (frånsett att Jocke haft låtarna inombords betydligt längre) med texter som är så där lagom svårtolkade. Så fort någon här på forumet försöker hävda att Kents musik och text inte är vad den varit så rycker Jocke in och försvarar det senaste verket med att det minsann är det bästa de någonsin gjort osv. Sedan sitter de och skrattar när vi fans inte lyckas genomskåda deras effektiva sätt att få ihop ett nytt album som drar in en massa pengar.

    Det här var lite spekulativ humor alltså (eller en parodi på att alla fans ska ha så mycket åsikter om allting jämt) ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  15. #60
    Medlem Osynlige mannens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Har ni också tänkt tanken att Jocke & co numera har så fullt upp med familj, artistsamarbeten mm att de inte riktigt har tiden att lägga 7 månader på ett album? Istället använder de sin rutin för att pytsa ihop ett gäng (förvisso) riktigt bra låtar på ett par veckor i Frankrike (frånsett att Jocke haft låtarna inombords betydligt längre) med texter som är så där lagom svårtolkade. Så fort någon här på forumet försöker hävda att Kents musik och text inte är vad den varit så rycker Jocke in och försvarar det senaste verket med att det minsann är det bästa de någonsin gjort osv. Sedan sitter de och skrattar när vi fans inte lyckas genomskåda deras effektiva sätt att få ihop ett nytt album som drar in en massa pengar.

    Det här var lite spekulativ humor alltså (eller en parodi på att alla fans ska ha så mycket åsikter om allting jämt) ...
    Ja, ett forum utan åsikter vore mycket bättre!
    ... bromsar på is

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •