Sidan 2 av 57 FörstaFörsta 12345678910111252 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #16
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    4 988

    Standard

    Inspelningsplats då? Jag tror USA, Californien eller Florida. Möjligtvis New York.
    Jag har skyhöga krav och det här är lagom

  2. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PLYBergen-TTS Visa inlägg
    Håper neste plate blir om Høsten/Vinteren!! Håper på mer deppiga sound og rocket kent Synthene på TTS og RÖD er så bra så håper på synth og Blir neste plate som EPIS og JÄIRFM er kent et Pop band....:/
    Hør, hør! Enig! Ok, "999" var jo absolutt nærmere rock enn pop, men skilte seg sånn sett litt ut fra resten av JÄIRFM. Håper på litt færre "fillers" som "Tänd På" og "Låt dom komma" på neste album.

  3. #18
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nyårslöftet Visa inlägg
    Såg på Twitter att Kent efterlyser ett bra arbetsnamn till skivan. Nånting mäktigt... Jag föreslår "Kan innehålla spår av nötter".
    Med tanke på vad som hände en av gästerna på min 40-års fest så kan jag lova att det är en tillräckligt mäktig titel...
    (såg nötterna, tänkte "äh va fan det går nog bra ändå" åt mat som legat ihop med nötterna och fick åka till akuten...)
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  4. #19
    Nybörjare PLYBergen-TTSs avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Bergen, Norge
    Inlägg
    43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rødjeans Visa inlägg
    Hør, hør! Enig! Ok, "999" var jo absolutt nærmere rock enn pop, men skilte seg sånn sett litt ut fra resten av JÄIRFM. Håper på litt færre "fillers" som "Tänd På" og "Låt dom komma" på neste album.
    Nja Isis & Bäst, Tänd På og Färger på natten mener de er de låtene som er litt kjedelige på JÄIRFM Refrenge i Isis & Bäst er sykt bra men skulle vært litt mer tempo i versene, helt det samme med Tänd på refrenge er sykt bra med ganske slow i versene passer ikke helt låten og Färger på natten er så sykt poppa så hopper over den Skulle sett Ett år utan sommar på JÄIRFM ellers er JÄIRFM ganske solid.
    Senast redigerat av PLYBergen-TTS den 2013-09-06 klockan 01:45.

  5. #20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PLYBergen-TTS Visa inlägg
    Nja Isis & Bäst, Tänd På og Färger på natten mener de er de låtene som er litt kjedelige på JÄIRFM Refrenge i Isis & Bäst er sykt bra men skulle vært litt mer tempo i versene, helt det samme med Tänd på refrenge er sykt bra med ganske slow i versene passer ikke helt låten og Färger på natten er så sykt poppa så hopper over den Skulle sett Ett år utan sommar på JÄIRFM ellers er JÄIRFM ganske solid.
    Är du fucking galen? Verserna i "Isis & Bast" får betyget MVG och "Färger på natten" är fantastisk solig undergångspop. Packa din lilla väska och lämna forumet omedelbart.

    (Tycker dock att "Låt dom komma" är en klassisk utfyllnadslåt som får mig att somna rätt ut. Och "Hänsyn" kräks jag av att höra pga så tråkig).

    MEN Isis & Bast, Jag ser dig och Färger på natten hör till några av kents finest moments imho.

  6. #21
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Är du fucking galen? Verserna i "Isis & Bast" får betyget MVG och "Färger på natten" är fantastisk solig undergångspop. Packa din lilla väska och lämna forumet omedelbart.

    (Tycker dock att "Låt dom komma" är en klassisk utfyllnadslåt som får mig att somna rätt ut. Och "Hänsyn" kräks jag av att höra pga så tråkig).

    MEN Isis & Bast, Jag ser dig och Färger på natten hör till några av kents finest moments imho.
    Kan bara hålla med, t ex Isis & Bast har ju genialiska verser, både i text och melodi men kanske framförallt hur dem hänger ihop!
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  7. #22
    Nybörjare PLYBergen-TTSs avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Bergen, Norge
    Inlägg
    43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Är du fucking galen? Verserna i "Isis & Bast" får betyget MVG och "Färger på natten" är fantastisk solig undergångspop. Packa din lilla väska och lämna forumet omedelbart.

    (Tycker dock att "Låt dom komma" är en klassisk utfyllnadslåt som får mig att somna rätt ut. Och "Hänsyn" kräks jag av att höra pga så tråkig).

    MEN Isis & Bast, Jag ser dig och Färger på natten hör till några av kents finest moments imho.
    Hahaha rolig no sier bare hva eg syns, 999, Petroleum, Jag ser dig, Beredd på allt, Ruta 1, Låt dom komma, Hänsyn er klasse!!

  8. #23
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Hur som helst lär det ju bli spännande att se vilken riktning bandet tar med det här albumet, förra skivan (som jag faktiskt gillade och anser vara det bästa på de senaste tio åren från kent, vilket jag ofta påpekat) skilde ju sig från tts, röd och epis genom att inte ha sån tyngd på det elektroniska, det kändes som en tillbakagång till "vanlig kentrock" uppdaterat till 2012. Frågan är vilken riktning det kommer gå åt nu, jag ser gärna en fortsättning/vidareutveckling på soundet från förra skivan
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  9. #24
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PLYBergen-TTS Visa inlägg
    Hahaha rolig no sier bare hva eg syns, 999, Petroleum, Jag ser dig, Beredd på allt, Ruta 1, Låt dom komma, Hänsyn er klasse!!
    Haha, lysande skiva i vilket fall, där varje låt är favorit för någon! Själv tycker jag inte om Hänsyn så värst mycket men resten är guld. Beredd på allt, Ruta 1 och Låt dom komma är för mig Kent på styrfart - alltså, de låter som jag förväntar mig: fantastiskt bra.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  10. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PLYBergen-TTS Visa inlägg
    Nja Isis & Bäst, Tänd På og Färger på natten mener de er de låtene som er litt kjedelige på JÄIRFM Refrenge i Isis & Bäst er sykt bra men skulle vært litt mer tempo i versene, helt det samme med Tänd på refrenge er sykt bra med ganske slow i versene passer ikke helt låten og Färger på natten er så sykt poppa så hopper over den Skulle sett Ett år utan sommar på JÄIRFM ellers er JÄIRFM ganske solid.
    Jag tycker att ett album tjänar på att alla låtar inte låter likadant. Låtar som Isis&bast och hänsyn både kompletterar och förstärker låtar som 999 och jag ser dig och vice versa, vilket enligt mig leder till att albumet som helhet blir trevligare och mer dynamiskt och spännande att lyssna på. Ledsen om det var lite offtopic. Ontopic så tycker jag att jäirfm har både snyggare och kanske innehållsmässigt mer givande texter än tidigare, hoppas det håller i sig!
    Så det så.

  11. #26

    Standard

    Nog för att "sound" är ett överskattat sätt att diskutera musik i.
    Men jag hoppas att Jocke lyssnat på nya Sällskapet skivan. Vore ganska fett om de gjorde något mer... synligt mörkt? JÄIRFM är ju knappast en glad skiva. Ingen Kent skiva är glad. Men du får leta lite mer efter det melankoliska. Vore kul om Kent hade som mål att bara göra en så deppig skiva som möjligt.
    Men äsch. De gör ju knappast musik för att göra oss fans nöjda.
    At the end of the rainbow there's no gold...



  12. #27
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Får man även hoppas på lite mindre synthar den här gången? Jag menar, med TTS kändes syntharna som ett sätt att börja om och att skapa ett nytt, fräscht sound, men på skivorna efter TTS kändes de som en tvångströja. Särskilt märktes det på Röd, de 2 senaste (EPIS och JÄIRFM) var lite mindre synthiga trots allt, men just nu tror jag det faktiskt skulle kännas fräscht om Kent gick tillbaks till ett mer gitarbaserat sound.

  13. #28
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Struntar fullständigt i vilken instrumentation låtarna bygger på, bara det är bra låtar och instrumentationen passar dem.
    Röd är ett av deras mest fulländade verk vad gäller instrumentation och element i låtarna. Allt vad som passar låten bäst.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  14. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Struntar fullständigt i vilken instrumentation låtarna bygger på, bara det är bra låtar och instrumentationen passar dem.
    Röd är ett av deras mest fulländade verk vad gäller instrumentation och element i låtarna. Allt vad som passar låten bäst.
    Bra sagt fan
    Så det så.

  15. #30
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Struntar fullständigt i vilken instrumentation låtarna bygger på, bara det är bra låtar och instrumentationen passar dem.
    Röd är ett av deras mest fulländade verk vad gäller instrumentation och element i låtarna. Allt vad som passar låten bäst.
    Tack.
    Har ALDRIG fattat det där med synthar versus gitarrer eller livetrummor versus t.ex 808.
    Vem bryr sig?
    Man spelar på det instrument som låter bäst.
    Det är som om att folk, speciellt i Rock-Sverige, tycker att det är fusk att använda synthar för att synthar "är liksom inte ett riktigt, äkta och fiiiint instrument".
    Som om det var en sport.
    Som om det vore enklare att spela synth än att spela gitarr.
    Allt är lika svårt att spela eller för den delen programmera om man vill göra det bra.
    För övrigt hatar jag Rock

Sidan 2 av 57 FörstaFörsta 12345678910111252 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •