Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 79

Ämne: Klubbspelningar

  1. #31
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Problemet är ju tillgång och efterfrågan, så länge det är ett högt tryck och folk dessutom är beredda att betala såna fantasisummor kommer det finnas en marknad för det.

    Alternativet är väl att göra som i England, är det inte nåt system att de lottar ut vilka som vill köpa biljetter? Såg nån dokumentär om britpopens guldålder på 90-talet när Oasis skulle spela på Knebworth eller vad det var och 100000-tals människor "ansökte" om biljetter som de sa i dokumentären. Är det någon som vet om det funkar så, att man ansöker om att få köpa biljett och sen lottas det ut?
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  2. #32
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    I Norge, Danmark och Belgien (och kanske i nåt mer land?) är det olagligt att sälja biljetter i andrahand för högre summa än det ursprungliga inköpspriset, vilket omöjliggör den här sortens verksamhet, åtminstone öppet och vitt.
    Frågan har varit uppe i riksdagen för två år sedan men genererade inte mycket intresse från de styrande.

    Kent uppmanar ju idag folk att INTE (deras kapitaler) köpa av dessa andrahandsföretag. http://www.svd.se/kultur/34043098.svd

    Måste verka som att jag är ute på korståg mot dessa företag. Vilket jag är.

    Å andra sidan vill man ju att det ska vara slutsålt på konserten och då måste ju andrahandsbiljetterna också gå åt.
    Senast redigerat av DanielOlin den 2014-03-26 klockan 17:28.

  3. #33
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Alternativet är väl att göra som i England, är det inte nåt system att de lottar ut vilka som vill köpa biljetter? Såg nån dokumentär om britpopens guldålder på 90-talet när Oasis skulle spela på Knebworth eller vad det var och 100000-tals människor "ansökte" om biljetter som de sa i dokumentären. Är det någon som vet om det funkar så, att man ansöker om att få köpa biljett och sen lottas det ut?
    Fråga i engelska live-tråden.
    Hänger ett gäng britter där och vi har diskuterat andrahandsförsäljning en del de senaste dagarna.

  4. #34
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    I Norge, Danmark och Belgien (och kanske i nåt mer land?) är det olagligt att sälja biljetter i andrahand för högre summa än det ursprungliga inköpspriset, vilket omöjliggör den här sortens verksamhet, åtminstone öppet och vitt.
    Frågan har varit uppe i riksdagen för två år sedan men genererade inte mycket intresse från de styrande.

    Kent uppmanar ju idag folk att INTE (deras kapitaler) köpa av dessa andrahandsföretag. http://www.svd.se/kultur/34043098.svd

    Måste verka som att jag är ute på korståg mot dessa företag. Vilket jag är.

    Å andra sidan vill man ju att det ska vara slutsålt på konserten och då måste ju andrahandsbiljetterna också gå åt.
    Jag är så väldigt överens med dig.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  5. #35
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    I Norge, Danmark och Belgien (och kanske i nåt mer land?) är det olagligt att sälja biljetter i andrahand för högre summa än det ursprungliga inköpspriset, vilket omöjliggör den här sortens verksamhet, åtminstone öppet och vitt.
    Frågan har varit uppe i riksdagen för två år sedan men genererade inte mycket intresse från de styrande.

    Kent uppmanar ju idag folk att INTE (deras kapitaler) köpa av dessa andrahandsföretag. http://www.svd.se/kultur/34043098.svd

    Måste verka som att jag är ute på korståg mot dessa företag. Vilket jag är.

    Å andra sidan vill man ju att det ska vara slutsålt på konserten och då måste ju andrahandsbiljetterna också gå åt.
    Håller med, vore en bra idé att införa samma lagar kring andrahandsförsäljning som i grannländerna. Länken funkar inte, btw, ta borta nian!

    http://www.svd.se/kultur/3404308.svd
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  6. #36
    Medlem Kevlarjeanss avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    704

    Standard

    Jahopp, var ska man dra efter konserten i Karlstad för att smälta intrycken? Några tips?
    "Min värld" är som gjord för att spelas live!

  7. #37
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Blir en fantastisk kväll på lördag! Först middag med min favvo man i restaurangen och sedan se mitt favvo band! Oj vad jag längtar! Hoppas vi syns där forumiter!
    ...Svarta tysta tårar...


  8. #38
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Antar att det går ok med "spoilers" här....? (rätta mig om jag har fel)

    Tack så väldigt mycket för "Passagerare." För mig är det ej en "glömd låt" iaf. Klart den låt på EPIS som jag lyssnat mest på. inte minst när en i min familj gick bort kort tid efter att skivan släpptes.



  9. #39

  10. #40

  11. #41

  12. #42

    Standard

    Så mäktigt!! Längtar tills imorgon i trädgårn i GBG.
    Ska bli intressant o se/höra vilka låtar dom kör!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  13. #43
    Medlem stjärnors avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    glasgow, scotland
    Inlägg
    1 385

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Problemet är ju tillgång och efterfrågan, så länge det är ett högt tryck och folk dessutom är beredda att betala såna fantasisummor kommer det finnas en marknad för det.

    Alternativet är väl att göra som i England, är det inte nåt system att de lottar ut vilka som vill köpa biljetter? Såg nån dokumentär om britpopens guldålder på 90-talet när Oasis skulle spela på Knebworth eller vad det var och 100000-tals människor "ansökte" om biljetter som de sa i dokumentären. Är det någon som vet om det funkar så, att man ansöker om att få köpa biljett och sen lottas det ut?
    Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    Fråga i engelska live-tråden.
    Hänger ett gäng britter där och vi har diskuterat andrahandsförsäljning en del de senaste dagarna.
    Har ingen aning om Oasis gjörde en biljett lotteri (jag var inte ett fan), men Glastonbury och några stora händelser (som Olympics och kommande Commonwealth Games i Glasgow) gjörde en lotteri med biljetter. Det är ett bra ide och är rättvis för alla. Hatar att biljetter som är upp drivas(?) med ej-fan säljer på ebay och touts.

    (och bara en lite sak 'Storbritannien' inkluderar mer än bara England.... men jag är Skotska och näturlig ska säga det, hoppas att frihetsröst ska byta det!)
    coloursatnight

  14. #44
    Medlem stjärnors avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    glasgow, scotland
    Inlägg
    1 385

    Standard

    Preben.L tack för dina fantastiska bilder!
    coloursatnight

  15. #45

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stjärnor Visa inlägg
    Har ingen aning om Oasis gjörde en biljett lotteri (jag var inte ett fan), men Glastonbury och några stora händelser (som Olympics och kommande Commonwealth Games i Glasgow) gjörde en lotteri med biljetter. Det är ett bra ide och är rättvis för alla. Hatar att biljetter som är upp drivas(?) med ej-fan säljer på ebay och touts.(och bara en lite sak 'Storbritannien' inkluderar mer än bara England.... men jag är Skotska och näturlig ska säga det, hoppas att frihetsröst ska byta det!)
    De där Glastonbury och Knebworthspelningarna är lite speciella då de är så stora och engångsföreteelser. Vid vanliga turneer och konsterter görs det nog inte i regel så.

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •