Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 67

Ämne: Skogarna

  1. #16
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    4 988

    Standard

    The Darin-sångmix is here to stay?
    Gillart!!!

    Och texten är ju helt magisk!
    Jag har skyhöga krav och det här är lagom

  2. #17
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Oj va bra! Älskar den! All kärlek till kent! <3
    ...Svarta tysta tårar...


  3. #18

    Standard

    ÄLSKAR den! Skrek rakt ut inatt när jag hörde den första gången. Började nästan grina andra lyssningen? Obs var full, så d kanske berodde på det

  4. #19
    Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    21

    Standard

    Precis efter "Jag står där som frusen på övergångsstället och ångrar mig" hörs svagt i bakgrunden det jag tror är en förvrängd version av låten som avses i versen. Det är en populär låt, med distinkt bas kan man förmoda. Någon som har lyckats lista ut vilken? Hör ni vad jag menar?
    HÅLEN I HIMLEN ÄR FRÅN HANS KLOR

  5. #20
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grönmal Visa inlägg
    Precis efter "Jag står där som frusen på övergångsstället och ångrar mig" hörs svagt i bakgrunden det jag tror är en förvrängd version av låten som avses i versen. Det är en populär låt, med distinkt bas kan man förmoda. Någon som har lyckats lista ut vilken? Hör ni vad jag menar?
    Hmmm, är inte det som hörs bara en lång delay med ytterligare förvrängd effekt av Jockes sång? Är det en annan låt?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  6. #21

    Standard

    Bor i Turkiet och låten verkar inte tillgänglig här, frustrationen skjuter i höjden! Och jag undrar varför... ? Kan någon hjälpa mig?!

  7. #22
    Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    21

    Standard

    Det kan vara en delay, men den finns så vitt jag hör bara där och det får mig att tro att det faktiskt är ett påskägg. JAG skulle ha gjort så iaf
    HÅLEN I HIMLEN ÄR FRÅN HANS KLOR

  8. #23
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Det var inget filter på sången i LBE, utan flera pålägg av sång, vad jag har förstått.
    Okej, men då hoppas jag de skippat påläggen till de resterande låtarna för Jocke låter som en robot. Jag vill höra hans ljuva stämma!

  9. #24

    Standard

    Fast den s.k. "robotrösten" avtar ju i "Skogarna" efter halva låten ungefär?

    Sjukt bra låt och text förövrigt.
    rbroddmark.tumblr.com

  10. #25
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Ort
    Etown
    Inlägg
    204

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Hmmm, är inte det som hörs bara en lång delay med ytterligare förvrängd effekt av Jockes sång? Är det en annan låt?
    Ja, tror det sägs "ångrar mig".

    Citat Ursprungligen postat av jones_giftet Visa inlägg
    Bor i Turkiet och låten verkar inte tillgänglig här, frustrationen skjuter i höjden! Och jag undrar varför... ? Kan någon hjälpa mig?!
    Har förmodligen med rättigheter att göra. Skulle leta på Youtube om jag var du, förmodligen någon som lagt upp den där.
    Allt av vikt jag säger har jag stulit ur en bok

  11. #26
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Det är dubbar och stämmor, vet inte om det är någon dist på sången ens, tycker inte det låter som det.. På Petroleum t.ex är ju sången distad, är den också robotlik?


  12. #27

    Standard

    Funderar över låttiteln och varför den heter Skogarna.
    Det jag kopplar till titeln är bara den här raden: Lönnlöven virvlar som gnistor runt kolsvarta grenar.

  13. #28
    Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Funderar över låttiteln och varför den heter Skogarna.
    Det jag kopplar till titeln är bara den här raden: Lönnlöven virvlar som gnistor runt kolsvarta grenar.
    Jag tror att det kan ha att göra med att många av Sthlms stadsdelar har namn som anspelar på skogen... Har hört nämnas någonstans att det är så.
    HÅLEN I HIMLEN ÄR FRÅN HANS KLOR

  14. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Jag skulle sjunga den för dig?
    Det räcker med att du nynnar melodien, jag kan pussla ihop låten då.


    Citat Ursprungligen postat av smiile Visa inlägg
    Har förmodligen med rättigheter att göra. Skulle leta på Youtube om jag var du, förmodligen någon som lagt upp den där.
    Finns fortfarande inte på youtube. Jag kollar typ var 30:e minut sedan midnatt. Annars skulle man inte gnälla på forumet, det spelar väl ingen roll om man får höra låten på spotify eller yt? Jag skulle även köpa den om den fanns på itunes fast jag har redan betalat för albumet en gång.

  15. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grönmal Visa inlägg
    Jag tror att det kan ha att göra med att många av Sthlms stadsdelar har namn som anspelar på skogen... Har hört nämnas någonstans att det är så.
    Detta har jag inte tänkt på. Trots att jag bor nära stan så är jag sällan där, och har svårt att lägga gatunamn på minnet. Stämmer det, så är det en perfekt titel, för scenerna som målas upp i låten.

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •