Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 54

Ämne: Den andra sidan

  1. #31
    Nybörjare Marits avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    17

    Standard

    Så sykt bra! Favorittøyeblikket mitt er det øyeblikket der teksten fader og Sami kommer inn. I den overgangen har jeg gåsehud over hele kroppen. Har albumet gående stort sett hele tiden nå for å få det under huden før konserten 8. mai, så jeg har det også på under joggeturer. Tror de som ser meg når akkurat dette øyeblikket kommer lurer på om jeg får et lite anfall, for det kommer noen litt sære bevelgelser og ansiktuttrykk fra meg og de skjønner nok ikke at jeg har et lite magisk øyeblikk.
    Vi har väl inga hemligheter kvar men det är så jävla fegt att ge sig av
    Bohemerna, poeterna är svin och On The Road den fånigaste skiten jag har läst

    för Hjältar och Hjältinnor stannar kvar med ryggen upp mot väggen bara hud mot vassa eggen

  2. #32
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Vad är det som framåt slutet av låten sjungs i bakgrunden mellan de olika vändorna av verser (och är det stick?)? Något kort bara. Något med kärleken.
    Är det helt enkelt bara "Ååhhh, kärleken..."?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    85

    Standard

    Jag lyssnade på "den andra sidan" på vägen hem från jobbet idag. Trots att jag har lyssnat igenom hela skivan ett bra antal gånger har jag tydligen aldrig verkligen "Lyssnat" på just den här låten.

    Jäklar vilken känsloladdning låten innehåller. Jag kommer inte ihåg när jag sist blev lika rörd av en låt (om nånsin). Fick verkligen tårar i ögonen och t om nu när jag läste igenom den här tråden fick jag en klump i halsen när jag kom fram till texten.

    Folk får gärna tycka att jag är en fjolla som reagerar som jag gör, men känslan som låten väckte var så oerhört stark att jag bara kände mig tvungen att dela med mig.

  4. #34
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HauZZer Visa inlägg
    Jag lyssnade på "den andra sidan" på vägen hem från jobbet idag. Trots att jag har lyssnat igenom hela skivan ett bra antal gånger har jag tydligen aldrig verkligen "Lyssnat" på just den här låten.

    Jäklar vilken känsloladdning låten innehåller. Jag kommer inte ihåg när jag sist blev lika rörd av en låt (om nånsin). Fick verkligen tårar i ögonen och t om nu när jag läste igenom den här tråden fick jag en klump i halsen när jag kom fram till texten.

    Folk får gärna tycka att jag är en fjolla som reagerar som jag gör, men känslan som låten väckte var så oerhört stark att jag bara kände mig tvungen att dela med mig.
    Håller helt med.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  5. #35
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HauZZer Visa inlägg
    Jag lyssnade på "den andra sidan" på vägen hem från jobbet idag. Trots att jag har lyssnat igenom hela skivan ett bra antal gånger har jag tydligen aldrig verkligen "Lyssnat" på just den här låten.

    Jäklar vilken känsloladdning låten innehåller. Jag kommer inte ihåg när jag sist blev lika rörd av en låt (om nånsin). Fick verkligen tårar i ögonen och t om nu när jag läste igenom den här tråden fick jag en klump i halsen när jag kom fram till texten.

    Folk får gärna tycka att jag är en fjolla som reagerar som jag gör, men känslan som låten väckte var så oerhört stark att jag bara kände mig tvungen att dela med mig.
    Jag gör sånt hela tiden så du är i gott sällskap (om nu jag räknas som gott sällskap ). Har hittills fått tårar i ögonen av Den andra sidan, Var är vi nu, Svart snö...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  6. #36
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag gör sånt hela tiden så du är i gott sällskap (om nu jag räknas som gott sällskap ). Har hittills fått tårar i ögonen av Den andra sidan, Var är vi nu, Svart snö...
    Dom + Allt har sin tid(trots att den inte är lika finstämd i sin helhet).
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  7. #37
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Dom + Allt har sin tid(trots att den inte är lika finstämd i sin helhet).
    Ja det är sant. Jag glömde den, men den har ett sånt ögonblick!!!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  8. #38
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Vad är det som framåt slutet av låten sjungs i bakgrunden mellan de olika vändorna av verser (och är det stick?)? Något kort bara. Något med kärleken.
    Är det helt enkelt bara "Ååhhh, kärleken..."?
    Brukar nog kallas ett "coda" i slutet på en låt. Just före kodat tycker jag det låter som "Åhhh, det är kärlek", senare hör jag också "Åhhh, kärleken finns/minns".
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag gör sånt hela tiden så du är i gott sällskap (om nu jag räknas som gott sällskap ). Har hittills fått tårar i ögonen av Den andra sidan, Var är vi nu, Svart snö...
    Ja det är ju alltid kul att man inte är ensam om saken.
    Det som slog till var att jag inte tidigare hade märkt texten i Den andra sidan och att jag inte har som vana att bli tårögd av musik, så det här var något helt extra för mig.

    Låten fick mig att titta på min nuvarande situation och påminde mig om att uppskatta de saker som man lätt tar förgivet.

  10. #40
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Brukar nog kallas ett "coda" i slutet på en låt. Just före kodat tycker jag det låter som "Åhhh, det är kärlek", senare hör jag också "Åhhh, kärleken finns/minns".
    Ok tack för klargörande av term!
    Vet inte om det stämmer dock.
    What about "Åååååh, när kärlek dör"?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  11. #41

    Standard

    Av nån konstig anledning har det tagit mig 1 vecka att inse vilket mästerverk till låt detta är, har hela tiden gillat den. Men nu slår den allt jag tidigare hört av Kent. Fadear ut för snabbt bara, gillar ekot annars, men hade gärna fått va nån minut längre av gitarrmangel!!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  12. #42
    Nybörjare Vapnets avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Inlägg
    42

    Standard

    Helt otrolig låt. Den byggs upp på ett speciellt sätt och växer mer och mer. Lätt det bästa Kent gjort sedan D&JD!
    Trots detta - MIDVH är fortfarande den avslutningslåt jag skulle föredra.
    Once you've sought the path of revenge
    There's no way to stop
    And the more I try to hurt you the more that it hurts me


    Danger Mouse & Sparklehorse - Revenge Feat. The Flaming Lips

  13. #43
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Av nån konstig anledning har det tagit mig 1 vecka att inse vilket mästerverk till låt detta är, har hela tiden gillat den. Men nu slår den allt jag tidigare hört av Kent. Fadear ut för snabbt bara, gillar ekot annars, men hade gärna fått va nån minut längre av gitarrmangel!!
    Word! Hade gärna fått vara uppåt 6-6:30 med ett förlängt outro, det är ju bästa delen på låten. Det där ylandet som stegrar upp tills gitarren kommer in får mig nästan att tänka på outrot på världens absolut bästa låt någonsin (dvs NDBPM), det är också ett liksom stegrande ylande som inleder outrot, känns som en snabb bend+release för att få till det.

    Och ja, jag vet att jag är lite sjuk/skadad som börjar associera till just den låten men jag älskar den så jävla mycket, det finns inga ord på det här jävla språket för hur underbart det är med tokmanglet och det tunga brummandet i slutet av När det... och sen själva crescendot alldeles i slutet med i princip bara rundgångs- och feedbackoljud, skrik och yl. Men man får det väl helt enkelt till det man vill
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  14. #44

    Standard

    Tycker låten är en av de bästa Kent har gjort på flera år.

  15. #45

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Snödjävul Visa inlägg
    Tycker låten är en av de bästa Kent har gjort på flera år.
    För mig är denna låten just nu det bästa jag nånsin hört av Kent, kan inte beskriva i ord hur stor den är. Hela albumet är för mig nu det bästa jag hört av Kent sen D&JD. Men den här låten slår allt!!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •