Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 61

Ämne: Allt har sin tid

  1. #46
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av En väldigt tråkig person Visa inlägg
    Det låter lite som en uppsättning av Glee med allt fram och tillbaka mellan rösterna, tycker jag. Dramaten nästa?
    Jag vet inte vilken sorts människa som gör en koppling mellan Kungliga Dramaten och Glee, men...

  2. #47
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Jag må vara dum i huvudet, men även om jag gillar den så är det den jag gillar minst på albumet. Gillar strukturen, men en del av de tralligare delarna skär sig med den mer dramatiska sidan.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  3. #48
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    En av skivans bästa låtar. Vilket säger massor då detta förmodligen är Kents bästa album ever. Tävlar med Röd och D&JD.

    Tillbaka till låten (och den här tråden)...
    Alltså, vaaaaaaaaaaaaaart ligger folks referenser?? Och omdöme? Snart handlar det inte om smak längre.
    För mig är detta en drivig jävla New Order-nickning. Inte en aning om bandet/Jocke alls resonerar så när man skriver låten, men det är vad låten mynnar ut i för mig.
    Otroligt arrangemang och komposition. Variationen. Killermelodier och apsnygga ackordsföljder. Uppbyggnaden/stegringen. Sånginsatserna och desperationen. Texten. Sist men inte minst, instrumentation(ett fantastiskt mishmash av att blanda precis vad som helst)!

    Komplett låt!
    Och det är detta jag är rädd för när jag skriver Kents förmodligen bästa album... Är allt för perfekt? Jag tror inte det för på samma gång är detta Kents mest bräckliga skiva.
    Senast redigerat av The Plague den 2014-05-06 klockan 14:55.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  4. #49

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Otroligt arrangemang och komposition. Variationen. Killermelodier och apsnygga ackordsföljder. Uppbyggnaden/stegringen. Sånginsatserna och desperationen. Texten. Sist men inte minst, instrumentation(ett fantastiskt mishmash av att blanda precis vad som helst)!
    Håller med!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  5. #50

    Standard

    Kan faktiskt bara instämma i att den här låten är det sämsta ni gjort boys, tveklöst. Jag har älskat er musik sedan 90-talet och även om det varit med viss skepsis jag följt utvecklingen åt mer elektronisk musik sedan DoJD typ har jag ändå alltid tyckt om det som producerats. Men den här låten.......herregud säger jag bara. Den står verkligen för mycket av det jag inte gillar i musikens värld. Jocke, vad händer med ditt textförfattande? Texten i den här låten är i mitt tycke det taffligaste du fått fram. Börjar bli nog nu med Sthlmsreferenser, även för en infödd Sthlmare som mig. Sen "Lost in space...rymden är så stor.."? Schlager nästa eller? Hela låten andas tyvärr ren kommersiell smörja i ren Alcazar-anda. Personligen anser jag dessutom att kvinnliga röster i Kent-låtar ska hållas till det absoluta minimum och helst inte förekomma alls, det är din röst jag vill höra Jocke! Sen en sista sak, är den här låten verkligen sanktionerad av Sami? Min absoluta gitarridol och den som fick mig att böra spela gitarr själv. Sami, har du verkligen satt din OK-stämpel på det här? Fan du rationaliserar ju bort dig själv från bandet! Jag är i sorg. (Jag får inte till radbyte av nån anledning så jag ber om ursäkt om det ser ut som skit, förutom att mina åsikter säkert anses som skit då menar jag)

  6. #51
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Predikanten Visa inlägg
    Kan faktiskt bara instämma i att den här låten är det sämsta ni gjort boys, tveklöst. Jag har älskat er musik sedan 90-talet och även om det varit med viss skepsis jag följt utvecklingen åt mer elektronisk musik sedan DoJD typ har jag ändå alltid tyckt om det som producerats. Men den här låten.......herregud säger jag bara. Den står verkligen för mycket av det jag inte gillar i musikens värld. Jocke, vad händer med ditt textförfattande? Texten i den här låten är i mitt tycke det taffligaste du fått fram. Börjar bli nog nu med Sthlmsreferenser, även för en infödd Sthlmare som mig. Sen "Lost in space...rymden är så stor.."? Schlager nästa eller? Hela låten andas tyvärr ren kommersiell smörja i ren Alcazar-anda. Personligen anser jag dessutom att kvinnliga röster i Kent-låtar ska hållas till det absoluta minimum och helst inte förekomma alls, det är din röst jag vill höra Jocke! Sen en sista sak, är den här låten verkligen sanktionerad av Sami? Min absoluta gitarridol och den som fick mig att böra spela gitarr själv. Sami, har du verkligen satt din OK-stämpel på det här? Fan du rationaliserar ju bort dig själv från bandet! Jag är i sorg. (Jag får inte till radbyte av nån anledning så jag ber om ursäkt om det ser ut som skit, förutom att mina åsikter säkert anses som skit då menar jag)
    Du är ute och seglar, vidhåller detta: http://forumet.kent.nu/showthread.ph...=1#post1121554
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  7. #52

    Standard

    Jag kan inte mäta mig i diskussioner om musikteori, låtars uppbyggnad etc. Jag kan bara utgå från vad jag upplever när jag hör låten och vad den får mig att relatera till. Och där finns det ingen tvekan, det kvinnliga bidraget tillsammans med ljudbilden och texten får mig osökt att tänka på Linda Bengtzing- och Alcazar och jag får kalla kårar av det. Absolut, låten börjar helt ok trots Sthlmsskildringarna men när loopen börjar gå och tjejen kommer in förändras allt.

  8. #53

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Predikanten Visa inlägg
    Sen "Lost in space...rymden är så stor.."? Schlager nästa eller?
    Tankarna går till smurfklassikern "Balladen om Astrosmurf". Inget fel alls med sådana referenser tycker jag.

  9. #54
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2014
    Inlägg
    18

    Standard

    Jag associerar alltid låtens klimax med Glasäpplens klimax av någon anledning. Ni vet precis där "limousinen står på tomgång.." Det är rätt skilda från varandra men just den uppbyggnaden är något jag gillar och parar ihop dessa två med. Snyggt!

  10. #55
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Läste just Aftonbladets rescension av Oslo-spelningen; denna låt hade tydligen varit bäst, och det förvånar inte alls. Den måste vara helt fenomenal live!!!
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

  11. #56
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Läste just Aftonbladets rescension av Oslo-spelningen; denna låt hade tydligen varit bäst, och det förvånar inte alls. Den måste vara helt fenomenal live!!!
    Hoppas de har hjärtpumpet på backtrack
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  12. #57
    Nybörjare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    11

    Standard

    Det är roligt att låten heter "allt har sin tid" och sedan är den så tydligt uppdelad liksom i faser. Hjärtslag har sin tid, ballad har sin tid, hitrefräng har sin tid, värsta drag har sin tid. Det är som en hel platta på 5 minuter.

  13. #58

    Standard

    Jag fullkomligt älskar den här låten! Fantastiskt bra musik och texten är helt enkelt lysande. Nu gör vi såklart alla våra egna tolkningar och min är bara en fis i rymden:

    För 15 år sen hade jag en motig tid i livet. Jag blev tipsad om att läsa Predikaren och framförallt stycket som börjar med: "Allt har sin tid..." Jag minns att jag då fann någon slags trygghet i texten och att jag sakta började intala mig själv att "det ordnar sig nog, så småningom".

    Idag när jag läser samma text tänker jag snarare att den är så oerhört klichéartad. Skulle inte jag ha makten över mitt egna liv? Floskler! Hoppa upp på de höga hästarna med en gång istället. Livet är för kort för att bara vänta på att vår tid ska komma. Förändingar i livet måste man själv initiera. Lite så tolkar jag texten. "Limosinen står på tomgång. Det ljuva livet väntar inte..." Love it!

  14. #59
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bjallan Visa inlägg
    Jag fullkomligt älskar den här låten! Fantastiskt bra musik och texten är helt enkelt lysande. Nu gör vi såklart alla våra egna tolkningar och min är bara en fis i rymden:

    För 15 år sen hade jag en motig tid i livet. Jag blev tipsad om att läsa Predikaren och framförallt stycket som börjar med: "Allt har sin tid..." Jag minns att jag då fann någon slags trygghet i texten och att jag sakta började intala mig själv att "det ordnar sig nog, så småningom".

    Idag när jag läser samma text tänker jag snarare att den är så oerhört klichéartad. Skulle inte jag ha makten över mitt egna liv? Floskler! Hoppa upp på de höga hästarna med en gång istället. Livet är för kort för att bara vänta på att vår tid ska komma. Förändingar i livet måste man själv initiera. Lite så tolkar jag texten. "Limosinen står på tomgång. Det ljuva livet väntar inte..." Love it!
    Håller med - alltid!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  15. #60
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard


    En särskild eloge för melodierna och sånginsatsen under låtens första två minuter. Få artister lyckas fånga sådana specifika men flyktiga känslor; uppgivenhet, skamset missnöje, en förvirrande och bortträngd längtan.

Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •