Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Rosenborg Live

  1. #1
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard Rosenborg Live

    www.rosenborglive.dk

    Är det någon härifrån som ska dit?
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  2. #2
    Erfaren medlem Isolas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    10 432

    Standard

    Frestande. Mycket frestande.
    Isola (subst.) lite grymmare, lite bättre

  3. #3
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Tänkte jag kanske kunde hitta konsertsällskap via forumet. Sundance_janne ska inte dit och en snubbe från jobbet som jag fixade Lundabiljetter åt drar hem till Göteborg och går på #kentfest där istället
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  4. #4
    Erfaren medlem Isolas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    10 432

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Tänkte jag kanske kunde hitta konsertsällskap via forumet. Sundance_janne ska inte dit och en snubbe från jobbet som jag fixade Lundabiljetter åt drar hem till Göteborg och går på #kentfest där istället
    Det var ju inte dyrt. Kollar tågbiljetter nu. Sen ska jag jobba på nåt bra sätt att sälja in det hos sambon.
    Isola (subst.) lite grymmare, lite bättre

  5. #5
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Isola Visa inlägg
    Det var ju inte dyrt. Kollar tågbiljetter nu. Sen ska jag jobba på nåt bra sätt att sälja in det hos sambon.
    Haha, låter bra. Rosenborg Live är ju mitt alternativ till sommarspelning eftersom jag hellre lägger tiden och pengarna på att åka till nordöstra Småland i sommar än att åka på #kentfest.
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  6. #6
    Laila Marie-Gigi Andersen
    Guest

    Standard

    Ni får ursäkta mig, att jag skrivar engelska just nu.
    10463053_676106045757776_5441885525302076968_n.jpg 10402640_676106099091104_3480110816883812233_n.jpg with tired feet, but a happy heart I'm on the metro to Vanløse.
    Then with nothing but the monotone humming of the engine to keep me company and the moon on my left hand and a bright summer night sky on my right hand, I drive towards Holbæk along the freeway.
    As I cross Munkholm bridge, I pull over to for a moment to admire nature, as the bright heaven up north has coloured the sky from dark blue, through light yellow to a deep orangy pink... and only parted by a small strip of land with the silhouette of two black trees, the perfectly calm fjord mirrors the heaven above leaving me breathless.


    The line "en gång var jag miljonär" had been running through my head for the last 40 minutes and I nod to myself as I watch the scandinavian summer night at it's most prettiest - I want to be a 'miljonär' again. Life's too short to be measured in things, it's the connections that make it worth living.


    Tack, kent, det har varit en helt underbar kväll.
    Senast redigerat av Laila Marie-Gigi Andersen den 2014-06-08 klockan 09:09.

  7. #7
    Laila Marie-Gigi Andersen
    Guest

    Standard

    Kom på att jag kanske skulle skriva nåt om själva konserten - musiken...men jag tror att jag är alldeles för partisk för att ge en realistisk recension av konserten - den var ju perfekt !!... Och får jag säga... Martins kängor - awesome !!
    Senast redigerat av Laila Marie-Gigi Andersen den 2014-06-08 klockan 09:23.

  8. #8
    Laila Marie-Gigi Andersen
    Guest

    Standard

    Hmm...Vet ni vad? Ljudet - ljudet var inte bra!
    Men sedan stod jag mitt framför högtalarna, så det kanske något att göra med det.
    På de lugna låtar det var okej, men på de mera trum/bas tunga låtar var det mycket bas - verkligen myyyyyycket bas!


    Med detta sagt, vet jag att stå framför högtalarna inte är den bästa platsen, men för min sinnesstämning var det perfekt att känna hur låtarna dunkade in i min kropp och själ, hur jag nästan andades musiken - Jag är fortfarande hög på musik och på livet.

    ...kommer skriva i natt!!
    Senast redigerat av Laila Marie-Gigi Andersen den 2014-06-08 klockan 22:37.

  9. #9
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Laila Marie-Gigi Andersen Visa inlägg
    Hmm...Vet ni vad? Ljudet - ljudet var inte bra!
    Men sedan stod jag mitt framför högtalarna, så det kanske något att göra med det.
    På de lugna låtar det var okej, men på de mera trum/bas tunga låtar var det mycket bas - verkligen myyyyyycket bas!


    Med detta sagt, vet jag att stå framför högtalarna inte är den bästa platsen, men för min sinnesstämning var det perfekt att känna hur låtarna dunkade in i min kropp och själ, hur jag nästan andades musiken - Jag är fortfarande hög på musik och på livet.

    ...kommer skriva i natt!!
    Jocke skrev på Twitter att han hade problem att höra vilken låt de spelade under de första fem låtarna på grund av subbas-brus. Undrar då hur det var för Raveonettes som spelade jävligt högt, distat och skränigt. För övrigt tyckte jag sången var lite svår att höra och blev förvrängd från min position mitt emot Sami, hade högtalare nästan direkt till vänster om mig som gjorde ljudbilden något konstig och lämnade mig lätt lomhörd på vänster öra...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  10. #10
    Laila Marie-Gigi Andersen
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Jocke skrev på Twitter att han hade problem att höra vilken låt de spelade under de första fem låtarna på grund av subbas-brus. Undrar då hur det var för Raveonettes som spelade jävligt högt, distat och skränigt. För övrigt tyckte jag sången var lite svår att höra och blev förvrängd från min position mitt emot Sami, hade högtalare nästan direkt till vänster om mig som gjorde ljudbilden något konstig och lämnade mig lätt lomhörd på vänster öra...
    Jag hade svårt att höra vokalen också. Men på de lugna låtarna var vokalen okej och gick igenom tydligt.
    Måste vara frustrerande som konstnär - att vara beroende av andra, särskilt när de inte gör sitt jobb ordentligt.

  11. #11
    Smygare
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    København, Danmark
    Inlägg
    2

    Standard

    Någon som vet vem de tre korsångare var som Kent hade på scen?

    /hpless

  12. #12
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hpless112 Visa inlägg
    Någon som vet vem de tre korsångare var som Kent hade på scen?

    /hpless
    Miriam Bryant, Naomi Pilgrim, Ida Redig! Mycket bra kör!

  13. #13
    Smygare
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    København, Danmark
    Inlägg
    2

    Standard

    Tack - ja de var rigtig gode og gav tit sangene et ekstra positiv løft.

    /hpless
    Tigerdrottningen - det bedste som er hent...!!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •