www.rosenborglive.dk
Är det någon härifrån som ska dit?
www.rosenborglive.dk
Är det någon härifrån som ska dit?
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Frestande. Mycket frestande.
Isola (subst.) lite grymmare, lite bättre
Tänkte jag kanske kunde hitta konsertsällskap via forumet. Sundance_janne ska inte dit och en snubbe från jobbet som jag fixade Lundabiljetter åt drar hem till Göteborg och går på #kentfest där istället
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Ni får ursäkta mig, att jag skrivar engelska just nu.
10463053_676106045757776_5441885525302076968_n.jpg 10402640_676106099091104_3480110816883812233_n.jpg with tired feet, but a happy heart I'm on the metro to Vanløse.
Then with nothing but the monotone humming of the engine to keep me company and the moon on my left hand and a bright summer night sky on my right hand, I drive towards Holbæk along the freeway.
As I cross Munkholm bridge, I pull over to for a moment to admire nature, as the bright heaven up north has coloured the sky from dark blue, through light yellow to a deep orangy pink... and only parted by a small strip of land with the silhouette of two black trees, the perfectly calm fjord mirrors the heaven above leaving me breathless.
The line "en gång var jag miljonär" had been running through my head for the last 40 minutes and I nod to myself as I watch the scandinavian summer night at it's most prettiest - I want to be a 'miljonär' again. Life's too short to be measured in things, it's the connections that make it worth living.
Tack, kent, det har varit en helt underbar kväll.
Senast redigerat av Laila Marie-Gigi Andersen den 2014-06-08 klockan 09:09.
Kom på att jag kanske skulle skriva nåt om själva konserten - musiken...men jag tror att jag är alldeles för partisk för att ge en realistisk recension av konserten - den var ju perfekt !!... Och får jag säga... Martins kängor - awesome !!
Senast redigerat av Laila Marie-Gigi Andersen den 2014-06-08 klockan 09:23.
Hmm...Vet ni vad? Ljudet - ljudet var inte bra!
Men sedan stod jag mitt framför högtalarna, så det kanske något att göra med det.
På de lugna låtar det var okej, men på de mera trum/bas tunga låtar var det mycket bas - verkligen myyyyyycket bas!
Med detta sagt, vet jag att stå framför högtalarna inte är den bästa platsen, men för min sinnesstämning var det perfekt att känna hur låtarna dunkade in i min kropp och själ, hur jag nästan andades musiken - Jag är fortfarande hög på musik och på livet.
...kommer skriva i natt!!
Senast redigerat av Laila Marie-Gigi Andersen den 2014-06-08 klockan 22:37.
Jocke skrev på Twitter att han hade problem att höra vilken låt de spelade under de första fem låtarna på grund av subbas-brus. Undrar då hur det var för Raveonettes som spelade jävligt högt, distat och skränigt. För övrigt tyckte jag sången var lite svår att höra och blev förvrängd från min position mitt emot Sami, hade högtalare nästan direkt till vänster om mig som gjorde ljudbilden något konstig och lämnade mig lätt lomhörd på vänster öra...
Någon som vet vem de tre korsångare var som Kent hade på scen?
/hpless
Tack - ja de var rigtig gode og gav tit sangene et ekstra positiv løft.
/hpless
Tigerdrottningen - det bedste som er hent...!!!