Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 22

Ämne: B-Sidor?

  1. #1
    Medlem Hansens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    227

    Standard B-Sidor?

    Jag börjar bli orolig. Varför har ingen tjatat om B-sidorna än?
    Det har ju kommit tre singlar nu utan varse sig B-sidor eller remixer.

    kent hade ju för övrigt ganska få spelningar och det är relativt tyst från bandet nu.
    Varför spekulerar ingen i det?!
    Tänk om Jag har fel
    Jag kan ha fel...

  2. #2
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Jag skulle älska om det kom något i stil med "The hjärta och smärta EP". Jag älskar tigerdrottningen, jag är fortfarande mycket tacksam och har på långa väger inte lyssnat mig trött på den än men det skulle inte inte göra ont med en avskalad EP i mitten av november.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  3. #3

    Standard

    Det heter ju inte B-sidor längre, utan bonusspår. Om det inte enbart släpps på vinyl då. Då är det faktiskt sidor som gäller.
    Med Var är vi nu singelsläppet fick vi en alternativ version av låten.

    Förresten, är det officiellt att Mirage är nästa singel?

  4. #4
    Medlem Preben.Ls avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Bergen
    Inlägg
    100

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Det heter ju inte B-sidor längre, utan bonusspår. Om det inte enbart släpps på vinyl då. Då är det faktiskt sidor som gäller.
    Med Var är vi nu singelsläppet fick vi en alternativ version av låten.

    Förresten, är det officiellt att Mirage är nästa singel?

    Det er en singel version av mirage på spotify.

  5. #5
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Preben.L Visa inlägg
    Det er en singel version av mirage på spotify.
    Radioversion, ju.

    Väntar spänt på nästa En plats i solen/EP/bonusspår.

  6. #6
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gutted Visa inlägg
    Radioversion, ju.

    Väntar spänt på nästa En plats i solen/EP/bonusspår.
    Ja, och så länge som Jocke inte kommer in här och förnekar möjligheten till en EP(is) - han gillar ju att säga ifrån - så får vi anta att en sådan kommer. Kärlek.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  7. #7
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Vad ska vi spekulera i? Antagligen finns det väl inte så mycket överblivet material, eller så pass färdigt att man vill ge ut det, att någonting kommer att släppas helt enkelt.
    Hate to rain on your parade, but...
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  8. #8
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Det heter ju inte B-sidor längre, utan bonusspår. Om det inte enbart släpps på vinyl då. Då är det faktiskt sidor som gäller.
    Med Var är vi nu singelsläppet fick vi en alternativ version av låten.
    Det roliga är ju att de började invända sig mot begreppet "B-sidor" under presskonferensen för JÄIRFM - den skiva som fick just flest vinylsinglar.
    Argumentet var "man kan ju inte vända på datorn heller" - och vips var det faktum att typ alla deras singlar släppts på CD bortglömt. Förstår verkligen inte
    varför det plötsligt blivit så stort problem. De vill väl verka moderna.

  9. #9
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Det roliga är ju att de började invända sig mot begreppet "B-sidor" under presskonferensen för JÄIRFM - den skiva som fick just flest vinylsinglar.
    Argumentet var "man kan ju inte vända på datorn heller" - och vips var det faktum att typ alla deras singlar släppts på CD bortglömt. Förstår verkligen inte
    varför det plötsligt blivit så stort problem. De vill väl verka moderna.
    Tycker att bandets tvång att verka moderna och uppdaterade börjar te sig neurotisk.
    Ingen kommer att gilla er mindre för att ni åldras, hörni. Eller för att ni kallar bonusspår (som alltså även släpps på vinyl?) för B-sidor.

  10. #10
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Men om ni pratar med unga människor som inte växt upp med vinylspelare så vet de faktiskt inte vad man menar med b-sidor, i alla fall inte de flesta. Cdn slog väl igenom mot slutet av 80-talet ?
    Många unga vet inte vad vinyl är.

  11. #11
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Tekniskt sett är inte dagens bonusspår riktiga "B-sidor," förvisso. Men begreppet är väl såpass etablerad att det är i ordning att använda det ändå, typologiskt om man så vill. Sen är det ju så, som redan påpekats, att b-sidor inte riktigt är b-sidor i CD-förmat heller. Man kanske skulle kunna tänka sig en kompromiss och säga B-spår?

    I övrigt håller jag nog INTE med om att Kent verkar vara neurotiskt bestämda på att "verka" moderna och uppdaterade. Det kan väl helt enkelt handla om att man vill förnya sig därför att det gamla är just gammalt? Inte att gammalt behöver betyda dåligt, men "gjort." Hade Kent fortfarande haft samma musikaliska stil som under Isola skulle det nog ösa ner anklaganden om att de är rädda för att lämna det kända och trygga.

    Eller är det något annat än det musikaliska ni tänker på när ni (dvs någon av er) pratar om att de försöker vara moderna?
    Senast redigerat av buster89 den 2014-09-15 klockan 21:54.



  12. #12
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Eller är det något annat än det musikaliska ni tänker på när ni (dvs någon av er) pratar om att de försöker vara moderna?
    Tja, det är bara en känsla man får av saker de skriver på Twitter, säger i intervjuer och dylikt. Allt som kan uppfattas som omodernt skall undvikas och skjutas undan som skittråkigt.

  13. #13
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gutted Visa inlägg
    Tja, det är bara en känsla man får av saker de skriver på Twitter, säger i intervjuer och dylikt. Allt som kan uppfattas som omodernt skall undvikas och skjutas undan som skittråkigt.
    Jag tror vi ska vara glada för den utveckling Kent har ( inte bara för att det varit väldigt bra) så känns det som om de tycker att det är väldigt roligt. Skulle de inte tycka det så ser vi nog inga nya skivor. Det kanske kommer ett album i framtiden som skulle kunna ses som en tillbakablick rent soundmässigt men isåfall för att det för dem känns kul och utvecklande.

    Jag är glad att de arbetar så, saker som drivs av lust håller ofta god kvalité.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  14. #14
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    I alla yrken som vi har så använder vi naturligtvis de senaste fackuttrycken . Det är väl inte konstigt ? .
    Den tekniska utvecklingen står väl inte still i musikbranschen heller.
    Personligen önskar jag att jag för i helvete kunde lyssna MER på nyare musik eller annan musik än den jag jämt och ständigt lyssnar på haroch jag har otroligt svårt att ta in ny musik , vet inte vad jag ska skylla på . (ålder, slentrian, stressad ???)

    Jobbar man med något så är man väl oftast mer nyfiken på det nya och de senaste rönen .

  15. #15

    Standard

    Men hallå, har inte Jocke skrivit någonting om att 20 låtar spelades in till Tigerdrottningen och 11 utav dem gick in på plattan?
    Det var antingen här i forumet eller på twitter :S

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •