-
Erfaren medlem
-
Erfaren medlem
-
Erfaren medlem
Jag älskar när de på så briljant vis "twista på" en gammal klassiker.
http://mensfashioncenter.xyz/mens-bl...easted-jacket/
-
Erfaren medlem
-
Erfaren medlem
-
Erfaren medlem
-
Erfaren medlem
-
Erfaren medlem
perfekt! #allt
modernmansworld
-
Erfaren medlem
-
Erfaren medlem
-
Erfaren medlem
hittade inte arkitekturtråden... det får bli här istället.
Det här kanske inte är nyskapande arkitektur, men åh! det är så perfekt precis där det liggar.
http://weandthecolor.com/manshausen-...tinessen/81451
- skulle älska att vara där en vecka eller två och bara läsa, skriva ...men nog mest titta på horisonten.
Jag vet att jag har postat detta huset tidigare, men jag bara älskar linjerna i det här huset!
http://weandthecolor.com/villa-mq-of...chitects/79890
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2016-12-27 klockan 00:24.
-
Erfaren medlem
re-focus . . .

"To Experience Nature Inside
“In a time of excess we have built a house that makes the essentials tangible,” says the client. “It should not be big and important, but small and correct.”
House Rheder by Falkenberg Innenarchitektur has become a place of retreat, a building that deliberately withdraws and allows the surrounding landscape to present itself to the full. Over the softly rushing waters of the stream, with a wide view into the green East-Westphalian landscape, the stress and hustle and bustle of everyday life is quickly forgotten.
The new, great task of our time is to leave the unimportant and to give more space to the essential. To feel connected with nature is an integral and essential part of our lives. It gives us peace and structure, space for thought and grounding in the hectic of our age.
The architecture of House Rheder reflects man’s rediscovered desire for naturalness, simplicity and clarity. The aim of the design is the sensual perceptibility of the various lighting moods and the experience of air, fire, water and earth."

Jag gillar enkelheten, elegansen och de rena linjerna i detta hus och hur platsen där det liggar är så perfekt till detta huset.
-
Erfaren medlem
Tankar på en tisdag där min hals är svullen och öm och jag kan inte tala... #majorsuckage
Så hann jag tänka lite över det här med mode, för att jag insåg att jag följer ett stort antal manliga modebloggar på tumblr, men inga kvinnliga modebloggar. Och undrade varför?
Den korta versionen: Jag gillar inte någon av de kvinnliga modetrenderna jag ser. Men jag gillar mycket av det jag ser i manliga modet.
...förlåt mig för att jag tänker medan jag skriver och jag kanske inte ha övervägt tillräckligt innan jag skriver - och jag kan därför ändra mig senare. Sorry. 
Jag kan ha fel, men mitt intryck är att kvinnliga modet handlar mer om "har rätt utseende" i stället för att uttrycka vem du är. Do not get me fel, jag är säker på att de - aka. den kvinnliga modeindustrin, vill ha att vi ska tro att vi uttrycker vår inre gudinna. Men seriöst, vem ändrar personlighet som modet ändras beroende på årstiden...?
Manliga modet, å andra sidan, ser jag mer som ett uttryck för vem du är. Och oavsett stil och mode, vad du köper blir nästan som en berättelse, som att du försöker att berätta för världen: Detta är vem jag är, detta är hur jag är.
I detta sammenhanget ser jag nog den kvinnliga moden som ytlig, det handlar om utseende och inte om historien bakom eller vem du är som person. Kvinnliga modet, och detta är enbart min åsikt, verkar vara allt om att understryka den där flicka 'desirability' som vi borde ha... - unga som flickor, utan rynkor, Gud förbjuda att något skulle visa att vi har levt ett liv, kanske även har fått barn och kanske vi även har skrattat.... för då får man ju rynkor
och vi kanske börja känna hur alting börja "flytta söderut". Hur många modeller har ni sett som ser ut som om de är 40+?
Där kvinnliga modet kanske handlar mer om att imponera och blända - "look at me! How gorgeous I still am", verkar manliga modet vara mer om "detta är den jag är, jag klär mig så här eftersom jag trivs och kläderna passar mitt liv, min historia".
åh ja, vad vet jeg?! Ingenting typ! Jag har ju typ ingen aning om vad jag talar om. Jag vet ingenting om mode, jag vet bara om stil, vad man ska ta på efter kroppstyp och vilka färger som kunne klä dig. (Personligen gillar jag att mina kläder är enkla, utan mönster, rena linjer och om jag hade råd med det, skulle jag älska om de hade en liten twist, som bara jag skulle veta om. Jag skulle gilla mina kläder liksom den arkitekturen jag gillar eller liksom de inredningar jag gillar - det ger mening i mitt huvude...
)
Jag är säkert way off här. Jag försöker bara att utreda varför jag tycker manliga modet är mer intressant än kvinnliga modet.
- kanske är det bara för att jag bor i ett land där den manliga befolkningen tycker det är okej att bära vita sports strumpor... Den enda gången det är okej att bära vita sports strumpor är om man faktisk spelar tennis - i vita tennis kläder.
Och nu har jag inte ens berört frågan om hur kläder kan få dig att känna. Make no mistakes, när man säger "kläderna gör mannen" är det helt rätt.
Det finns kläder som du känner dig bekväm inuti och kläder som du bara vill ta av dig genast du får dem på.
Du kan klä dig för Power och du kan klä dig för romantik. Jag skulle t.ex. alldrig ta på en mig en vit, ryshig kjol på arbeta (jag skulle nog aldrig ta på mig en vit, ryshig kjol), men jag har ofta kavaj jackor på...
Hur du klär dig färger hur folk kommer uppfatta dig innan ni har börjat prata med varandra.
Och kläder kan också få dig att känna på ett sätt som igen får dig att agera på ett bestämt sätt - och ibland kan det ju vara skoj/befriande/förförande att bära kläder vi normalt inte skulle bära och därigenom få agera annorlunda för en liten stund. . . 
tumblr_o0lp33Wvyk1uawrm9o1_500.jpg tumblr_myov8lo7bC1rxnekho1_540.jpg tumblr_mtqseuGRJL1rzhru9o1_500.jpg tumblr_ne38lvhDJT1s04uclo1_1280.jpg he is totally rockin' that man purse!
tumblr_ojh8h3ECrM1ujai89o1_500.jpg men va hände när han valde skorna? #Chelseaboots 
#perfectionistmuch...nah...
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2017-01-17 klockan 16:08.
-
Erfaren medlem
Ja, mode är ett ämne som väldigt många tycker är intressant. Jag skulle snarare säga att jag är "anti" mot "mode" och då menar jag riktigt jävla anti. Då tänker jag inte bara på kläder utan att det går mode i framförallt kroppsideal. Att "kläderna gör mannen" blir jag nästan trött av att höra, då jag själv avskyr att klä mig fint. Kan inte fatta hur den stora majoriteten av killar faktiskt klär sig i skjorta på jobbet. För mig det är skjortan en "norm" som män känner sig skyldiga att följa. Jag säger inte att det är fult med skjorta, men jag trivs helt enkelt inte i det. Så här kanske du har rätt LM-GA, vi män klär oss i vad fan vi vill. Åtminstone stämmer det på mig, trots att jag inte blir en riktig man i mina sköna Kent-T-shirtar. 
Kan tillägga att miljö- och etiska aspekter av modet har diskuterats i skräptråden på sistone. Masskonsumtionen av kläder vänder jag mig också emot, så där har jag en anledning till att avsky människors fixering vid "mode".
-
Erfaren medlem
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler