Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tidigare release i Danmark?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard Tidigare release i Danmark?

Det har ju dykt upp ett par gånger i andra trådar, men det är lite svårt att få klarhet i saker när ämnet vi ska hålla oss till är ett annat.

I danska tidningen GAFFA dök den 15:e oktober först upp som releasedatum i Danmark. Nu var jag inne på Sony BMGs officiella danska sida, och även där står den 15:e oktober som releasedatum, alltså två dagar innan den svenska releasen.

Har Sony BMG gjort bort sig, eller stämmer detta?
    Finns det någon vettig anledning till att skivan släpps två dagar tidigare i Danmark?
    Vilka danska onlinebutiker är bäst om man vill ha snabb frakt?

I Norge hittade jag inget releasedatum (däremot släpptes D&JD redan 1970 där), och Finland verkar ha samma releasedatum som Sverige.

Medlem HOCs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Hmm.. Kender ikke til rigtig til nogle specielt gode danske onlinebutikker (bruger ligesom så mange andre CDON).

Jeg synes faktisk 15 Oktober (på en mandag) lyder som en troværdig release dag - men forstår selvfølgelig ikke, at det IKKE gælder HELE norden !

Hvad angår selve releasen satser jeg på "Midnight release" i København, dvs. kl. 00.01 natten mellem 14 Okt og 15 Okt - ligesom D&JD releasen i sin tid.
    Senast redigerat av HOC den 2007-09-12 klockan 13:20.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Det är lite knepigt, 17 okt borde det ju vara överallt tycker man.

Däremot reagerade jag nu på att det var bra pris på skivan från cdon. Nu har jag inte handlat skivor på ett tag faktiskt men 148 kr tycker jag är ett bra pris. Dojd kostade väl 189 eller nåt när den kom?

Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    I Norge hittade jag inget releasedatum (däremot släpptes D&JD redan 1970 där)
    Haha...
    Dom ska då alltid vara speciella norrmännen...
    Senast redigerat av Is den 2007-09-12 klockan 19:07.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

I Norge er det normalt at skiver kommer på mandager, og Kents nye kommer derfor 15. oktober slik Sony BMG i Norge skriver

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Thompi Visa inlägg
    I Norge er det normalt at skiver kommer på mandager, og Kents nye kommer derfor 15. oktober slik Sony BMG i Norge skriver
    Det er det samme i Danmark, så det er faktisk Sverige der falder udenfor

Standard

den som lever får se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •