Tjenna. Låten har läckt litegrann (fick den av en kompis som påstår sig stå nära en bandmedlem) och jag tänker inte sprida på det hela utan lämnar bara ett litet omdöme om den första singeln.
Slingan vi hört som intro får ganska fritt spelrum i början och låter likt ringsignalen. Efterföljs av massiva basslingor (låter som flera) i ganska högt tempo. Det hela stegrar sakta och bryter ut i vanligt kentsound med högt driv och FET ljudbild. Refrängen är hittig som fan. Garanterar mycket radiospel. Vad man kan anmärka på är att Joakims röst låter lite annorlunda. Kan inte bestämma mig för om det är bättre eller sämre, men den låter mindre barnslig och mer mogen. Texten är vacker och innehåller många "rum". Färre metaforer och mer rak text. Tema: födsel (personlig tolkning). Inga Markuskörer at all. Kanske kommer på andra låtar. Inga duetter heller. Harris avhopp märks inte alls och låten är så mycket kent den kan bli, men bättre. Men ni märker väl själva om en vecka. Betyg: 5/5. Helt klart. Topp 10 bästa kentlåtarna. Soundet är ungefär som en blandning av Klåparen och En timme en minut. Både bräcklig och jävligt stark.
EDIT: "Ingenting" är inte en del av låttexten.
EDIT2: Jag var inte alls lika positiv första gången jag hörde den. (imorse)