Stämmer det att Tigerdrottningen har getts ut på transparent vinyl? När hände det isåfall?
Stämmer det att Tigerdrottningen har getts ut på transparent vinyl? När hände det isåfall?
Snart 2 veckor har gått. Ingen som tycker det här är intressant?
https://www.discogs.com/Kent-Tigerdr...elease/8864452
Får man tro Discogs så har den det, ja.
"Transparent vinyl edition limited to 1000 copies. Unknown exact release date except it got reissued as a transparent edition in 2016. It still have the same EAN and LC as the original release from 2014 on the cover, so there is no difference whatsoever except the discs are transparent. Issued in a gatefold sleeve. Comes with printed inner sleeves, and a foldout three pages lyric sheet. Sticker on plastic protection cover says "KENT - transparent vinyl".
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Går den att få tag på någonstans?
konstigt att enda bilden jag kan hitta på skivan är den på discogs, Stämmer info om 1000ex borde det finnas fler som har den samt bilder.
Jag kollade med Bengans om de hade den i lager, och fick svar nyss:
"Nu har jag fått besked från Universal att deras lager är med transparenta vinyler (allihopa) så om du beställer av oss så kommer du få transparent vinyl."
Ginza har haft clear vinyl men har numer bara svarta i lager.
Är det någon som vet något officiellt om denna release? Infon på discogs kan ju vara påhittad, ex vad gäller 1000 ex.
Har sett att det har dykt upp flera stycken på Tradera den senaste tiden.
Och det är då jag önskar att jag kunde hålla käften.
Blev såklart intresserad när jag såg denna utgåva dyka upp på tradera, så mycket research att göra fanns dock inte. Nu kan jag iaf gå i god för att man får en transparent vinyl när man beställer från cdon. Den dök upp ett par dagar efter beställning, någon info om upplaga finns ej att finna på skiva/omslag.
http://cdon.se/musik/kent/tigerdrott...(2lp)-26719253
Där står inget uppdaterat releasedatum, utan 2014 gäller. För er som vill ha den så finns den iaf där!
Rädd för mörkret finns nu också på transparent vinyl.