Öijer var förband till Kent på Stadionspelningen 03, så man kan nog utgå från att Jocke läst samlingen.![]()
Öijer var förband till Kent på Stadionspelningen 03, så man kan nog utgå från att Jocke läst samlingen.![]()
som flugorna på socker betyder ingenting
Jag tycker att den här låten påminner om Stoppa mig juni.Inte soundmässigt, men texten, och jag får lite samma känsla i kroppen som avStoppa mig juni. Det här med att vara tillbaka på skolgården och se hemskasaker hända och tom vara delaktig i det till viss del trots att man inte vill.Och vara en betraktare för att man är rädd för att agera trots att man villskrika och bara stoppa det som sker, men man har inte modet. Det tycker jag gårigen i båda låtarna. Men det här är som en version två där det har gått fleraår till och man kan se tillbaka på sig själv med lite mer milda känslor. IStoppa mig juni är det så mycket ångest och självanklagelser medan det här ärmer förståelse. "Det är inte fegt att vara rädd" är liksom det manvill säga till sitt barn-jag.
Lite flummigt inlägg, men ni kanske fattar vad jag menar.
Allt av vikt jag säger har jag stulit ur en bok
Ja men det är ett perspektiv som återkommer på lite olika sätt i skildrandes av barndom i Kents texter:
Vi mot världen- i gruset låg en fegis kvar, när mina glasögon just sparkats av.
Det är ju något många kan relatera till på något sätt, om inte i verkligheten så populärkulturellt.
De flesta av oss har gått över skolgårdens grus.
Senast redigerat av Fjant den 2016-09-21 klockan 09:50.
Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
Släpp denna som er sista singel bitte sehr!
Det skulle nämligen bli er allra bästa...
En sagolik fullträff!![]()
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Sjukt bra! Alla spåren på Best of 2 är ju helt underbara. I morgon ska vi till Saab Arena och bara njuta!
Dödlig kyss på vänster hand - Änglar väntar i drömmarnas land
När jag lyssnade på Silver igår slog det mig att introt påminner svagt svagt om en Placebolåt och sen kom jag på att det var introt till Scene of the crime jag kom att tänka på, de är inte lika men i mina öron påminner de om varandra eller rättare sagt jag börjar tänka på Scene of the crime när jag hör introt på Silver
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Jag kan inte sätta fingret på det men jag associerar låtarna lite med varandra melodimässigt, det kanske är nåt i det mörka anslaget och det lite melankoliska i melodin och just att båda är byggda på nån slinga/arp...
De rör sig i gäng
De vet var vi är
De har siktet inställt
Plötsligt är de där, kommer ingenstans
De bildar en ring, ingenmansland
Värda ingenting
Jag står bredvid, jag tittar på
Skamsen och lättad, är inte målet
De skrattar åt, de spottar på
Min bästa vän
Jag springer därifrån
Jag tänkte också på likheten i textenÄlskar verkligen det. Vi mot värden a 2016.
Det vi har är oändligt mycket större än vanlig jävla kärlek.
Växer hela tiden.
Underbar sista låt av bandet.
Förstora bilden och bli hänförd!
66967.JPG
Innan allting tar slut och Kent går upp i rök...![]()
Senast redigerat av Embrace den 2016-10-06 klockan 14:17.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Bara att hålla med om att det här är en riktigt riktigt vacker allra sista låt... De övriga nya låtarna på samlingen ter sig alla som hyfsat bra såhär långt, habila bonusspår liksom, men den här sticker verkligen ut. Tycker om att kärnan i textens berättelse är ganska rakt på sak (så känns det för mig iaf), fast det också förekommer bildspråk som är svårare att tolka... Jag tror att alla som inte kände sig tuffast i skolgården kan relatera till texten på något sätt.
Vem är den här "bästa vännen" Jocke sjunger om (som är två år äldre än Jocke)?
28.10.2016 Hartwall Arena, Helsingfors
15.12.2016 Tele2 Arena, Stockholm